KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
   2021/augusztus
MAGYAR ANIMÁCIÓ
• Orosz István: A népmeséktől a csillagos égig Jankovics Marcell (1941-2021)
• Varga Zoltán: Túl a labirintuson Cakó Ferenc animációi
• M. Tóth Éva: Unokák fesztiválja Kecskeméti Animációs Film Fesztivál
MAGYAR MŰHELY
• Kormos Balázs: Rengeteg, és még annál is több Fliegauf Bence epizódfilmjei
• Bakos Gábor: Kíméletlen szolidaritás Családi tűzfészkek: Cassavetes, Tarr, Hajdu, Pálfi
ÚJ RAJ
• Csantavéri Júlia: Egy római Nápolyban Matteo Garrone
• Szabó Ádám: Farkasok az utcán Bogdan Mirică: Kutyák // Matteo Garrone: Dogman
IZRAELI PANORÁMA
• Nagy Tibor: Pajzsból lett pallos Izraeli háborús filmek
• Keresztesi József: Nagykorúság Rutu Modan: Exit Wounds
• Schubert Gusztáv: Mártírok útja Lior Raz – Avi Issacharov: Fauda
FILM + ZENE
• Pernecker Dávid: Az értelmezés terei Claire Denis és a Tindersticks
STAND-UP
• Teszár Dávid: Szűk tér, ötletbőség Bo Burnham: Inside
FESZTIVÁL
• Boronyák Rita: Nem csak belső használatra Észt Filmhét
PILLANATKÉP
• Czirják Pál: Már nem fotó, még nem film Műcsarnok: Képekben gondolkodnak – Filmesek fotói
OROSZ MOZI
• Szíjártó Imre: Az új Aranyborjú Gazdagok az orosz filmben
• Szíjártó Imre: Az új Aranyborjú Gazdagok az orosz filmben
KRITIKA
• Baski Sándor: Párkapcsolati tőke Így vagy tökéletes
• Margitházi Beja: Az élet írja Beszélgetés Bakony Alexával
• Margitházi Beja: Ami fontos, és ami nem Bakony Alexa: Tobi színei
• Zsubori Anna: Szörnyben az emberi Enrico Casarosa: Luca
MOZI
• Fekete Tamás: Hang nélkül 2.
• Varró Attila: Képhatalom Pippa Bianco: Megosztás
• Pazár Sarolta: A szerelem nem várhat
• Kovács Kata: Szerelmek, esküvők és egyéb katasztrófák
• Roboz Gábor: Halálos kitérő: Az örökség
• Parádi Orsolya: Diana esküvője
• Benke Attila: A szerelem röviden
• Varró Attila: Halálos iramban 9.
• Kovács Patrik: Jeges pokol
• Huber Zoltán: Tolvajok társasága
• Lovas Anna: Fekete Özvegy
STREAMLINE MOZI
• Forgács Nóra Kinga: Vedlések ideje
• Roboz Gábor: A szerelem aranyhala
• Baski Sándor: Nem vagyok, aki vagyok
• Jordi Leila: Nyolcadik éjjel
• Kránicz Bence: Apaság
• Vincze Teréz: Halgyermek
• Fekete Tamás: Bill és Ted – Arccal a zenébe
• Varró Attila: Végtelen nap
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi A haza hősei

             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

A szerelem nem várhat

Pazár Sarolta


Gott, du kannst ein Arsch sein – német, 2020. Rendezte: Andre Erkau. Írta: Frank Pape könyvéből Thomas Vass és Katja Kittendorf. Kép: Torsten Breuer. Zene: Michael Regner. Szereplők: Sinje Irslinger (Steffi), Max Hubacher (Steve), Til Schweiger (Pape), Heike Makatsch (Eva), Nuala Bauch (Lola). Gyártó: Cactus Films / UFA Fiction. Forgalmazó: ADS Service Kft. Szinkronizált. 98 perc.

 

A 2016-ban megjelent Isten, mekkora seggfej vagy című könyvben egy lelkész, Frank Pape meséli el lánya, Stefanie történetét, aki 15 évesen megtudta, hogy tüdőrákos és mindössze szűk egy éve van hátra. Ahelyett, hogy elveszítette volna életkedvét, igyekezett minden egyes napot élvezni és meglátni a különleges dolgokat még az apróságokban is. A lány rendkívül érzelmes utazása 296 nap után ért véget. Történetéből viszont nem csak könyv, de film is született.

André Erkau rendezése több dramaturgiai ponton eltér a könyvtől, de a különbségek ellenére a film főhőse is híven képviseli azt a töretlenül optimista életigenlést és -szemléletet, amellyel a halálos kór tragédiája fölé tud kerekedni. Sinje Irslinger alakítja a filmben Stefanie alteregóját, Steffit, aki bankettje után Párizsba készül osztálytársaival és első szerelmével. Amikor a lány megtudja, hogy rákos, az élethez és terveihez való csökönyös ragaszkodásában fejébe veszi, hogy megszökik otthonról, a kemoterápia csodájában bízó szülei elől. Szökésében a cirkuszban dolgozó motoros akrobata, Steve segíti. Az egymást különösebben nem kedvelő páros együtt indul a kalandos utazásra Párizs felé, Steffi szülei pedig üldözőbe veszik a fiatalokat. Sajnos hiába sorakoztattak fel a német élvonalba tartozó szereplőgárdát, a színészek egyenetlen játéka sokat ront az összképen. Leginkább a hitében megrendült lelkészt alakító Schweiger fals ebben a drámai szerepben. Noha Irslinger néha remekül helytáll és képes a dacos tinédzsert felvillantani színészi palettájáról, de összességében túl érett, túl magabiztos felnőtt nő képét festi meg, akit teljesen hidegen hagy Hubacher flegma figurája, így Steffi és Steve tragikomikus road movie-jának érzelmi töltete, tempója és egyensúlya is többször sérül, végül végképp kibillen a komédia irányába.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2021/08 55-56. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15032