KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
   2021/augusztus
MAGYAR ANIMÁCIÓ
• Orosz István: A népmeséktől a csillagos égig Jankovics Marcell (1941-2021)
• Varga Zoltán: Túl a labirintuson Cakó Ferenc animációi
• M. Tóth Éva: Unokák fesztiválja Kecskeméti Animációs Film Fesztivál
MAGYAR MŰHELY
• Kormos Balázs: Rengeteg, és még annál is több Fliegauf Bence epizódfilmjei
• Bakos Gábor: Kíméletlen szolidaritás Családi tűzfészkek: Cassavetes, Tarr, Hajdu, Pálfi
ÚJ RAJ
• Csantavéri Júlia: Egy római Nápolyban Matteo Garrone
• Szabó Ádám: Farkasok az utcán Bogdan Mirică: Kutyák // Matteo Garrone: Dogman
IZRAELI PANORÁMA
• Nagy Tibor: Pajzsból lett pallos Izraeli háborús filmek
• Keresztesi József: Nagykorúság Rutu Modan: Exit Wounds
• Schubert Gusztáv: Mártírok útja Lior Raz – Avi Issacharov: Fauda
FILM + ZENE
• Pernecker Dávid: Az értelmezés terei Claire Denis és a Tindersticks
STAND-UP
• Teszár Dávid: Szűk tér, ötletbőség Bo Burnham: Inside
FESZTIVÁL
• Boronyák Rita: Nem csak belső használatra Észt Filmhét
PILLANATKÉP
• Czirják Pál: Már nem fotó, még nem film Műcsarnok: Képekben gondolkodnak – Filmesek fotói
OROSZ MOZI
• Szíjártó Imre: Az új Aranyborjú Gazdagok az orosz filmben
• Szíjártó Imre: Az új Aranyborjú Gazdagok az orosz filmben
KRITIKA
• Baski Sándor: Párkapcsolati tőke Így vagy tökéletes
• Margitházi Beja: Az élet írja Beszélgetés Bakony Alexával
• Margitházi Beja: Ami fontos, és ami nem Bakony Alexa: Tobi színei
• Zsubori Anna: Szörnyben az emberi Enrico Casarosa: Luca
MOZI
• Fekete Tamás: Hang nélkül 2.
• Varró Attila: Képhatalom Pippa Bianco: Megosztás
• Pazár Sarolta: A szerelem nem várhat
• Kovács Kata: Szerelmek, esküvők és egyéb katasztrófák
• Roboz Gábor: Halálos kitérő: Az örökség
• Parádi Orsolya: Diana esküvője
• Benke Attila: A szerelem röviden
• Varró Attila: Halálos iramban 9.
• Kovács Patrik: Jeges pokol
• Huber Zoltán: Tolvajok társasága
• Lovas Anna: Fekete Özvegy
STREAMLINE MOZI
• Forgács Nóra Kinga: Vedlések ideje
• Roboz Gábor: A szerelem aranyhala
• Baski Sándor: Nem vagyok, aki vagyok
• Jordi Leila: Nyolcadik éjjel
• Kránicz Bence: Apaság
• Vincze Teréz: Halgyermek
• Fekete Tamás: Bill és Ted – Arccal a zenébe
• Varró Attila: Végtelen nap
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi A haza hősei

             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Streamline Mozi

Apaság

Kránicz Bence

Fatherhood – amerikai, 2021. Rendezte: Paul Weitz. Írta: Matt Logelin könyvéből Dana Stevens és Paul Weitz. Kép: Tobias Datum. Zene: Rupert Gregson-Williams. Szereplők: Kevin Hart (Matt), Melody Hurd (Maddy), Alfre Woodard (Marion), DeWanda Wise (Swan), Lil Rel Howery (Jordan). Gyártó: BRON / TriStar Pictures. Forgalmazó: Netflix. Szinkronizált. 109 perc.

 

Seth Rogenhez, James Francóhoz vagy legutóbb Pete Davidsonhoz hasonlóan Kevin Hartnak is Judd Apatow biztosította a filmes kiugrás lehetőségét. A kétezres évek elején vetített Undeclared sorozat sikere után azonban Hart kevéssé törekedett a minőségi szórakoztatásra: a főszereplésével készült Keményítőkúra és a Pofázunk és végünk Miamiban finoman szólva sem tartoznak az utóbbi évek jobb hollywoodi vígjátékai közé. Az Apaság ilyen értelemben is a felnőtté válás története, a sokat dolgozó blődliiparos ugyanis ezúttal a tőle megszokottnál komolyabb, fajsúlyosabb történetet vinne el a vállán – bár az Amerikai pite társrendezőjétől aligha érdemes megrendítő családi drámát várni.

Az alaphelyzetből mindenesetre az is kitelne. Matt és Liz első gyereküket várják, de a nő szülés után tüdőembóliát kap, és életét veszti. A felütésben éretlennek és hebehurgyának ábrázolt, gyászoló férfi a kétségbeesés után összeszedi magát, és úgy dönt, hiába vállalkoznának a gyereknevelésre a nagyszülők is, egyedül fogja gondját viselni Maddynek. Ugrunk az időben: Maddy már kisiskolás, Mattnek pedig mindkettejük érdekében ideje újrakezdenie a saját életét. Az Apaság bonyolult érzelmeket és súlyos családi traumákat igyekszik megragadni úgy, hogy eközben Hartnak pelenkás viccekre is maradjon ideje. A hangnemkeverés különösen a film első harmadában eredményez kínos zűrzavart. Az alkotók, miként Matt legjobb barátja, láthatóan képtelenek jó ízlésű, felnőtt ember módjára beszélni a feleség haláláról. Idővel aztán tompul a veszteség fájdalma, a középpontba Matt és lánya kapcsolata kerül. Innen a biztonságos, családbarát, érzelmes komédiázásé a terep, ami jobban áll a filmnek, ám az is lelepleződik, hogy a főhős egyetlen tulajdonsága ez: egyedülálló szülő. Egyébiránt hervasztóan sótlan fickó.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2021/08 61-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15024