KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

            
   2020/november
JIRI MENZEL
• Bikácsy Gergely: Szeszélyes nyarak Jiří Menzel (1938-2020)
ÚJ RAJ
• Barkóczi Janka: A gonosz banalitása Új raj: Mohammad Rasoulof
• Vincze Teréz: Örökidőben Roy Andersson: Történetek a végtelenségről
LÁTSZAT ÉS VALÓSÁG
• Szabó G. Ádám: Álomnovella Párkapcsolati víziók
• Bóna László: A mű egésze A Twin Peaks mitológia – 1. rész
KULTUSZMOZI
• Varga Zoltán: Belebújni Hitchcock bőrébe Psycho 60: Beszélgetés Végh „Vozó” Zoltánnal
• Nagy V. Gergő: Csak mulandó álom Kultmozi: McCabe és Mrs. Miller
• Pálos Máté: Csak mulandó álom Kultmozi: McCabe és Mrs. Miller
KÉPREGÉNY LEGENDÁK
• Megyeri Dániel: Ó, apám, merre visz az utam? Chris Ware: Jimmy Corrigan, the Smartest Kid on Earth
AZ ANIMÁCIÓ MESTEREI
• Varga Zoltán: Egy amerikai rajzfilmes Prágában Gene Deitch (1924–2020)
ALTERNATÍV TÖRTÉNELEM
• Kránicz Bence: Az ártatlanság vége Összeesküvés Amerika ellen
• Huber Zoltán: Túl szép igaznak Ian Brennan – Ryan Murphy: Hollywood
MAGYAR MŰHELY
• Palotai János: Csa-csa-csától az operáig Beszélgetés Jancsó Nyikával
• Gelencsér Gábor: Veszkelődés Beszélgetés Gothár Péterrel
• Soós Tamás Dénes: Erdő mellett Beszélgetés Felméri Cecíliával
• Kovács Kata: Körbe-körbe Spirál
• Kovács Bálint: Mesediktatúra Visszatérés Epipóba
FESZTIVÁL
• Fekete Tamás: Rövid találkozások Friss Hús
KÖNYV
• Schubert Gusztáv: Marlowe macskája Pápai Zsolt: Hollywoodi Reneszánsz
• Schubert Gusztáv: Marlowe macskája Pápai Zsolt: Hollywoodi Reneszánsz
• Zalán Márk: Ötödik típusú találkozás Steven Spielberg filmjei
FILM / REGÉNY
• Szabó G. Ádám: Középnyugati Psycho Donald Ray Pollock: Mindig az ördöggel
• Roboz Gábor: Napfény sehol Antonio Campos: Mindig az ördöggel
KRITIKA
• Pályi András: A rendszer karmai közt Sarlatán
• Baski Sándor: Elvetélt remények Lufi
• Benke Attila: Hungarofuturizmus Lichter Péter: Barokk Femina
MOZI
• Vajda Judit: Nyílt titkok
• Baski Sándor: Fortuna istennő
• Kovács Patrik: Napsugár
• Benke Attila: A becsületes tolvaj
• Kovács Kata: David Copperfield rendkívüli élete
• Huber Zoltán: Tulajok
STREAMLINE MOZI
• Teszár Dávid: Égető múlt
• Huber Zoltán: Elkeverve
• Pethő Réka: Enola Holmes
• Kovács Kata: Cukorfalatok
• Alföldi Nóra: A fiúk a bandából
• Tüske Zsuzsanna: Bűvölet
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi A vadnyugat varázsa

             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Streamline mozi

Elkeverve

Huber Zoltán

On the Rocks – amerikai, 2020. Rendezte és írta: Sofia Coppola. Kép: Philippe Le Sourd. Zene: Phoenix. Szereplők: Rashida Jones (Laura), Bill Murray (Felix), Marlon Wayans (Dean), Jessica Henwick (Fiona). Gyártó: American Zoetrope. Forgalmazó: Apple TV+. 96 perc.

 

Az, hogy az apa-lánya kapcsolat miért központi jelentőségű Sofia Coppola életművében, nyilván nem szorul bővebb magyarázatra. A legfrissebb szerzői darabban a helyüket kereső lányokkal szemben már egy saját családját egyben tartani igyekvő érett nő ütközik meg a mitikus apafigurával. Hősnőnk nem a zárt álomvilágában álmodozik az életről, ő reggelente leadja a gyerkőcöket a suliban, majd üres tekintettel mered a monitorra. Miközben képtelen újra felvenni a fonalat, szerető férje hasít a fiatalos új vállalkozásával. A férfi állandóan úton van, amiről a nő igen rossz érzékkel a szívtipró papa véleményét kéri ki. A lehengerlő modorú, önmagát mindenhol feltaláló apa persze magából kiindulva meggyőzi a lányát, a férje bizonyára megcsalja. A screwball és a családi dráma határán billegő, nyomokban némi szappanoperát is tartalmazó sztori persze csak ürügy Coppola számára, hogy egymásnak eressze a családját egykor elhagyó apát és az új életszakaszában eltévedt lányát. Nemcsak a csodálatos Bill Murray személye idézi meg az Elveszett jelentés szituációit, az önmagát megtalálni igyekvő hősnő ismét egy idősödő sármőr segítségével talál rá a helyes útra. Igaz, Murray most nem színészt, hanem műkereskedőt alakít, a figura esszenciája azonos. Rashida Jones karaktere ellenben távolról sem a fiatal Scarlett Johansson újrázása, ő jóval öntudatosabb és önkritikusabb. Bár láthatóan rajong az apjáért, a hibáit is tisztán látja és a saját feje után megy. Jones, aki a való életben szintén felmutathat egy híres apát, egyaránt hiteles türelmes anyaként, féltékeny feleségként és a léha apjáért rajongó lányként is, ami nem kis színészi teljesítmény. Ráadásul az összhang is stimmel közte és Murray között, aki ezúttal is lazán hozza az angyali bölcs egoistát. Az önmagában hatalmas meglepetéseket nem tartogató történet lassan csordogál, ám Sofia Coppola könnyed eleganciával csiszolja tovább védjegyszerű stílusát. Takarékon pötyögő dráma, jellegzetes hangulatok, finom kulturális utalásháló, markáns színészi jelenléttel, magabiztosan levezényelve.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2020/11 61-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14715