|
Év

1981/január
|
FILMSZEMLE
Csala Károly: Magyar film, egy évtized fordulóján A Játékfilmszemle elé
Veress József: Mi a siker, mi a bukás? Magyar film – itthon 1980-ban
N. N.: 1979–1980 magyar filmjeinek látogató-számai
N. N.: Számok, tények, vélemények Magyar filmek külföldön 1980-ban
N. N.: A Hungarofilm levelezéséből
N. N.: Játékfilmdíjak 1980
N. N.: Külföldi lapok – magyar filmekről
Almási Miklós: Hozott anyagból Boldog születésnapot, Marilyn!
Berkes Erzsébet: Finnugor holtomiglan
Zsugán István: Egy karakter története Beszélgetés Szabó Istvánnal
Czigány György: Filmről, zenéről Beszélgetés Gaál István filmrendezővel és Szőllősy András zeneszerzővel
Matos Lajos: Horror vacui A nyolcadik utas: a Halál
N. N.: „Filmalkotói Társulást hozunk létre”
Rubanova Irina: Néva-parti vallomások A leningrádi filmiskoláról
LÁTTUK MÉG
Schéry András: Forgalmi dugó
Csala Károly: Reggeli vizit után
Kemény György: Kérek egy elefántot
Hegedűs Tibor: Fekete-fehér – színesben
Harmat György: Csapda az erdőben
Zilahi Judit: Lövések holdfényben
Dániel Ferenc: Szakadék szélén
Palugyai István: Vér a síneken
Schéry András: Start két keréken
A. Kovács Miklós: A cárlány és a hét dalia
Ambrus Katalin: Ketten a lakókocsiban
Báron György: Az első áldozás
TELEVÍZÓ
Hegyi Gyula: Túl a televízió gyermekkorán Beszélgetés Liszkay Tamással, a televízió drámai főosztályának vezetőjével
Bor Ambrus: Keresi, keresi, nem leli... Van neki? Sítúdió ’80
Mészáros Tamás: „Félreéltem én...” Jegor Bulicsov
Nógrádi Gábor: Videózunk, videózgatunk 3.
Gyárfás Endre: Oktatás vagy/és revü? Egy forgatókönyvíró jegyzetei
TÉVÉMOZI
Karcsai Kulcsár István: Hívj a messzeségbe!
Karcsai Kulcsár István: Babaház
Karcsai Kulcsár István: Mamma Róma
KÖNYV
Szőnyi Klára: Szó és kép Nemeskürty István filmtörténete németül
Pánczél György: Egyveleg
KRÓNIKA
A szerkesztőség : Az év játéka
|
|
|
 |
|
|
|
Láttuk mégCsapda az erdőbenHarmat György
Szabályos science fiction téma: ismeretlen vad ólálkodik a környéken, de mivel egy Roland nevű kisfiún és apján kívül senki sem látta, létezését nem hiszik el, nem ismerik fel a veszélyt. Az ötletből mégsem fantasztikus film kerekedik, hanem gyermektörténet: az állatról ugyanis idejekorán kiderül, hogy farkas. Apa és fia összetűzésbe kerülnek környezetükkel, hiszen az egyik munkahelyéről, a másik az iskolából lóg, hogy szembeszállhasson a vaddal. Eközben belső konfliktusok is támadnak, mivel módszereik különböznek (Roland eszköze a csapda, a papáé a puska).
Az alkotóknak a történetet sem hitelessé, sem közérdekűvé tenniük nem sikerült; így annak – valószínűleg – mélységesen szimbolikusnak szánt jelentése is erőtlen marad. Nagyobb jóindulattal szemlélnénk a mesterkéltséget és életidegenséget, amely ebből a filmből árad, ha legalább kárpótolna az izgalmas gyermeksztori, s nézése közben nem törne ránk a bágyasztó unalom.
Cikk értékelése: |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | szavazat: 1097 átlag: 5.46 |
 |
|
|
|