KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
   2019/szeptember
CINÉMA GODARD
• Ádám Péter: Mestervágás első kardcsapásra Kifulladásig: egy kultuszfilm születése – 1. rész
• Bikácsy Gergely: Ugróiskola Jean-Luc Godard: Bevezetés egy (valódi) filmtörténetbe
KÁDÁR-KORI CENZÚRA
• Szekfü András: Egy problémás film Beszélgetés Nemeskürty Istvánnal
• Báron György: Megint Tanú Kádár-kori filmcenzúra: A tanú
MAGYAR MŰHELY
• Várkonyi Benedek: Viharok és Hitchcock-seregélyek Beszélgetés Almási Tamással
• Soós Tamás Dénes: „Ez már a Family Guy-generáció” Beszélgetés Hartung Attilával
• Margitházi Beja: Szinkrontolmács Stőhr Lóránt: Személyesség, jelenlét, narrativitás
• Kovács Ágnes: Palaszürke égbolt Színdramaturgia: Magasiskola
MŰFAJOK ÉS MÉMEK
• Varró Attila: Az önző mémek Zsánerfilmek tipológiája
KÉPREGÉNY-ÉLETRAJZOK
• Kránicz Bence: Szorongó biciklisták Raoul Taburin
• Demus Zsófia: Fénykép az életrajzban Képregény legendák: Photographic: The Life of Graciela Iturbide
ARCHIVÁLT TÖRTÉNELEM
• Barkóczi Janka: Nem öregszenek Archív felvételek újrahasznosítása
• Zalán Márk: Katonák voltak They Shall Not Grow Old
ÚJ RAJ
• Pernecker Dávid: Maguknak köszönhetik Új raj: J.C. Chandor
FILM + ZENE
• Déri Zsolt: Nico nem akar ikon lenni Nico, 1988
FESZTIVÁL
• Baski Sándor: Családi kríziskatalógus Karlovy Vary
• Schreiber András: Öt nem túl könnyű darab Sehenswert/Szemrevaló
KRITIKA
• Gelencsér Gábor: Az adó Paradicsoma Az amerikai birodalom bukása
STREAMLINE MOZI
• Lichter Péter: Alvajárók a villamoson Anima
• Szabó Ádám: Add át magad a táncnak! Too Old to Die Young
MOZI
• Baski Sándor: Góliát
• Pazár Sarolta: Egy herceg és egy fél
• Fekete Tamás: Út a királyi operába
• Varró Attila: A bűn királynői
• Pethő Réka: Ugye boldog vagy?
• Alföldi Nóra: Lázadók
• Rudolf Dániel: Velence vár
• Kovács Gellért: Jó srácok
• Barkóczi Janka: 100 dolog
• Lichter Péter: Aki bújt
• Huber Zoltán: A tűzön át
• Benke Attila: Halálos iramban: Hobbs & Shaw
DVD
• Pápai Zsolt: Fargo
• Nagy V. Gergő: Ha a Beale utca mesélni tudna
• Vajda Judit: Életrevalók
• Fekete Martin: Egy gazember halála
• Benke Attila: A nyakék nyomában
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Halálos iramban: Hobbs & Shaw

Benke Attila

Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw – amerikai, 2019. Rendező: David Leitch. Forgatókönyv: Chris Morgan. Kép: Jonathan Sela. Zene: Tyler Bates. Szereplők: Dwayne Johnson (Luke Hobbs), Jason Statham (Deckard Shaw), Vanessa Kirby (Hattie Shaw), Idris Elba (Brixton). Gyártó: Universal Pictures. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 134 perc.

 

A 2000-es évek elején elstartolt Halálos iramban-széria majdnem parkolópályára került a harmadik rész (Tokiói hajsza) után, ám a 2009-es Halálos iram új irányba terelte a sorozatot: kevesebb autó, több lövöldözés, grandiózusabb történet, Vin Diesel és tragikus sorsú, autóbalesetben elhunyt Paul Walker párosa mellett pedig egyre nagyobb szerepet kaptak Dwayne „The Rock” Johnson és Jason Statham karakterei. A gyorsan közönségkedvenccé váló The Rock–Statham duó állandóan civakodó, egymásnak keresztbe tevő hősei, Luke Hobbs ügynök és a törvényenkívüli ex-kommandós Deckard Shaw pedig a rajongók örömére önálló filmet kaptak.

A Halálos iramban: Hobbs és Shaw minden korábbi résznél nagyobb mértékben hasonlít a Mission: Impossible- és James Bond-filmekre, sőt a szuperhősmozikra. Deckard húga, az MI6 ügynök Hattie saját véráramában rejti el a halálos, nanokapszulákba rejtett Hópihe-vírust amire egy világuralomra törő nagyvállalat végrehajtója, az implantátumokkal félig kiborggá alakított szupererős Brixton is vadászik. Így Deckardnak és Luke-nak össze kell fognia, hogy megmentsék az ügynöknőt és a világot. A Hobbs és Shaw legszórakoztatóbb jelenetei azok, amelyekben a két címszereplő ugratja egymást. Az egyre irreálisabb akciók viszont egy idő után fárasztóvá válnak, és azt is nehéz eldönteni, hogy mikor szándékos és mikor akaratlan az önparódia. A Mission: Impossible – Utóhatásban is femme fatale-t alakító karizmatikus és kemény öklű (vagy inkább: kemény combú) Vanessa Kirby Hattie-je pedig eleinte jól kiegészíti a két főszereplő tesztoszteronbombát, ám karaktere passzív, megmentésre váró nővé redukálódik a játékidő utolsó harmadában. Az új Halálos iramban-film persze csak azoknak a rajongóknak okoz csalódást, akik autós üldözésekre számítanak, mert ebben az epizódban minden korábbinál dominánsabbak a lövöldözések és az ökölharcok.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2019/09 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14261