KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
   2016/április
WAJDA 90
• Szíjártó Imre: Menyegzők Wajda-motívumok a mai lengyel filmben
• Forgács Iván: Lelkének rabjai Wajda 90
• Wajda Andrzej: A nemzeti film eszméje
MAGYAR MŰHELY
• Kelecsényi László: Még mindig veri az ördög… András Ferenc
• Kővári Orsolya: Valami visszavonhatatlan Beszélgetés Till Attilával
• Mészáros Márton: „A néző mindenek előtt!” Beszélgetés Madarász Istivel
• Mészáros Márton: „A néző mindenek előtt!” Beszélgetés Madarász Istivel
MANDA-DOSSZIÉ
• Barkóczi Janka: A magányos villa Mi a MaNDA?
• Hamar Péter: Csak a fejléc maradt Volt egyszer egy Filmtudományi Intézet
IZLAND
• Baski Sándor: Manók, lovak, emberek Új izlandi filmek
• Kránicz Bence: Vergődik, majd messze száll Madárkák
BŰN ÉS HATALOM
• Pápai Zsolt: Farkasok földje Denis Villeneuve: Sicario
• Sepsi László: Brutális egzotikum Miroslav Slaboshpitsky: A törzs
• Varró Attila: Dante Lam rendőrfilmjei Szűkebb haza

• Pintér Judit Nóra: Idegenként a neurotipikusok világában Autista hősök
FESZTIVÁL
• Ruprech Dániel: Dialóg nélkül Berlin
• Szalkai Réka: Kistigrisek Rotterdam
• Horeczky Krisztina: Hétköznapi őrül(e)tek Cseh Filmkarnevál
KÖNYV
• Várkonyi Benedek: A történelem sorsa Minarik, Sonnenschein és a többiek
TELEVÍZÓ
• Kránicz Bence: Nincs jó döntés A Homeland és Európa
KRITIKA
• Bilsiczky Balázs: Féktelen jövő Zero
• Nagy V. Gergő: Az ordibáló gróf Az itt élő lelkek nagy része
MOZI
• Pintér Judit Nóra: Hétköznapi titkaink
• Vajda Judit: Csokoládé
• Jankovics Márton: Évszakok
• Árva Márton: Mindenáron esküvő
• Varró Attila: Szívecskéim
• Alföldi Nóra: A mi jövőnk
• Kovács Bálint: Eddie, a sas
• Sándor Anna: A Beavatott-sorozat: A hűséges
• Baski Sándor: Zoolander 2
• Andorka György: Támadás a Fehér Ház ellen 2. - London ostroma
• Huber Zoltán: Momentum
• Soós Tamás Dénes: A turné vége
• Kránicz Bence: Kung Fu Panda 3
• Kovács Kata: Zootropolis - Állati nagy balhé
• Csiger Ádám: Egyiptom istenei
• Pápai Zsolt: A 657-es járat
• Bocsor Péter: A varrónő
• Benke Attila: Gyilkos ösztön
• Benke Attila: Batman: Az elfajzott
• Nagy V. Gergő: Angyali szemek
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi
MOZI
• Tosoki Gyula: Jóemberek

             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Kung Fu Panda 3

Kránicz Bence

Kung Fu Panda 3. - amerikai-kínai, 2016. Rendezte: Alessandro Carloni és Jennifer Yuh. Írta: Jonathan Aibel és Glenn Berger. Zene: Hans Zimmer. Gyártó: DreamWorks / China Film Co. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 95 perc.

 

A Pixaron túli amerikai animáció két legsikeresebb szériájában egyaránt antropomorf állatok kis csapata szórakoztatja a közönséget. A változatos fajok eredetijét a Madagaszkárban és a Kung Fu Pandában is különböző emberi mentalitások, életstratégiák adják, ám a két sorozat közül csak az utóbbi dolgozik egyetlen, visszatérő főhőssel. Po a legendás kung-fu mesterek rajongójából vált maga is harcművésszé, miközben megmaradt falánk és lusta pandamackónak, sikertörténete így különösen közel állhat a kényelmes moziszékbe süppedő nézőkhöz. A gyakori folytatásképlethez illeszkedve a harmadik rész ötvözi a korábbi epizódok konfliktusait. A mesebeli, sosemvolt Kína békéjét veszélyeztető, kívülről érkező fenyegetés mellett Po családi gondokkal is birkózik: váratlanul felbukkanó apukája elvezeti őt a pandák földjére, ahol a főhős végre rá megszólalásig hasonlító rokonaival eszegetheti a rizsgombócot, régi barátai és gúnár-mostohája viszont félnek, hogy elveszítik őt.

A film vonzerejét elsősorban a kicsi vagy nagy, de egyformán aranyos pandák jelentik – még édes semmittevéssel töltött mindennapjaik is izgalmasabbak, mint az otromba főgonosszal folytatott összecsapások és a sokszínűségben rejlő erőt pajzsra emelő szép, de elkoptatott tanulság. A nemzedékeken átívelő hagyományok és őseink tiszteletére hívó történet alkotói érezhetően a siker szempontjából kulcsfontosságú távol-keleti piacot is szem előtt tartották, olcsó egzotikumként tálalt Kína-képükre mégsem érdemes haragudni. A butácska sztorit ugyanis pazar látványvilág ellensúlyozza: a meleg színekre és festményanimációs hatásokra építő, merész színstilizációt és a képi ötleteket (például az osztott képmezők használatát) az idősebb nézők is értékelhetik, ahogy őket célozzák a főhős önironikus poénjai is.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2016/04 61-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12690