KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
   2016/április
WAJDA 90
• Szíjártó Imre: Menyegzők Wajda-motívumok a mai lengyel filmben
• Forgács Iván: Lelkének rabjai Wajda 90
• Wajda Andrzej: A nemzeti film eszméje
MAGYAR MŰHELY
• Kelecsényi László: Még mindig veri az ördög… András Ferenc
• Kővári Orsolya: Valami visszavonhatatlan Beszélgetés Till Attilával
• Mészáros Márton: „A néző mindenek előtt!” Beszélgetés Madarász Istivel
• Mészáros Márton: „A néző mindenek előtt!” Beszélgetés Madarász Istivel
MANDA-DOSSZIÉ
• Barkóczi Janka: A magányos villa Mi a MaNDA?
• Hamar Péter: Csak a fejléc maradt Volt egyszer egy Filmtudományi Intézet
IZLAND
• Baski Sándor: Manók, lovak, emberek Új izlandi filmek
• Kránicz Bence: Vergődik, majd messze száll Madárkák
BŰN ÉS HATALOM
• Pápai Zsolt: Farkasok földje Denis Villeneuve: Sicario
• Sepsi László: Brutális egzotikum Miroslav Slaboshpitsky: A törzs
• Varró Attila: Dante Lam rendőrfilmjei Szűkebb haza

• Pintér Judit Nóra: Idegenként a neurotipikusok világában Autista hősök
FESZTIVÁL
• Ruprech Dániel: Dialóg nélkül Berlin
• Szalkai Réka: Kistigrisek Rotterdam
• Horeczky Krisztina: Hétköznapi őrül(e)tek Cseh Filmkarnevál
KÖNYV
• Várkonyi Benedek: A történelem sorsa Minarik, Sonnenschein és a többiek
TELEVÍZÓ
• Kránicz Bence: Nincs jó döntés A Homeland és Európa
KRITIKA
• Bilsiczky Balázs: Féktelen jövő Zero
• Nagy V. Gergő: Az ordibáló gróf Az itt élő lelkek nagy része
MOZI
• Pintér Judit Nóra: Hétköznapi titkaink
• Vajda Judit: Csokoládé
• Jankovics Márton: Évszakok
• Árva Márton: Mindenáron esküvő
• Varró Attila: Szívecskéim
• Alföldi Nóra: A mi jövőnk
• Kovács Bálint: Eddie, a sas
• Sándor Anna: A Beavatott-sorozat: A hűséges
• Baski Sándor: Zoolander 2
• Andorka György: Támadás a Fehér Ház ellen 2. - London ostroma
• Huber Zoltán: Momentum
• Soós Tamás Dénes: A turné vége
• Kránicz Bence: Kung Fu Panda 3
• Kovács Kata: Zootropolis - Állati nagy balhé
• Csiger Ádám: Egyiptom istenei
• Pápai Zsolt: A 657-es járat
• Bocsor Péter: A varrónő
• Benke Attila: Gyilkos ösztön
• Benke Attila: Batman: Az elfajzott
• Nagy V. Gergő: Angyali szemek
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi
MOZI
• Tosoki Gyula: Jóemberek

             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

A Beavatott-sorozat: A hűséges

Sándor Anna

The Divergent Series: Allegiant – amerikai, 2016. Rendezte: Robert Schwentke. Írta: Veronica Roth regényéből Noah Oppenheim, Adam Cooper és Bill Collage. Kép: Florian Ballhaus. Zene: Joseph Trapanese. Szereplők: Shailene Woodley (Tris), Theo James (Négyes), Naomi Watts (Evelyn), Octavia Spencer (Johanna), Jeff Daniels (David). Gyártó: Lionsgate / Red Wagon / Summit Entertainment. Forgalmazó: Freeman Films. Szinkronizált. 120 perc.

 

A beavatott-sorozat a young adult franchise-ok bevált marketinges fogásával tér vissza, mikor a záró etűd a fantasy és poszt-apokaliptikus elődök példáját követve két részre bontva érkezik a mozikba – ráadásul a látványos finálét közvetlenül megelőző események ezúttal sem elegendőek ahhoz, hogy önmagukban kitöltsenek egy két órás filmet. A könyvtrilógia befejező részének első felvonásában, A hűségesben a főszereplők kis csapata a gigantikus kísérleti labornak bizonyult Chicago falain túlra merészkedik, hogy megkeressék, kik és miért tesztelték őket. Ahogy azonban nyílik körülöttük a tér, úgy veszíti el a film minden lendületét - a nagy konspiráció pedig csupán kilúgozott, ötlettelen disztópiának bizonyul. Míg az előző két részt a lendületes ritmus, illetve a látványos, pörgős jelenetek megmentették a tökéletes érdektelenségtől, itt a kezdeti néhány akciót követően a cselekmény elkerülhetetlenül unalomba fullad, amin a szinte szünet nélkül, már-már arrogánsan dübörgő zene sem tud segíteni. Az antagonista szerepére ismét egy ismertebb színészt sikerült felkérni: a Newsroom című sorozattal, illetve a Mentőakcióval és a Steve Jobs-filmmel újra reflektorfénybe kerülő Jeff Daniels a soványka szerepben az egyetlen értékelhető alakítást hozza. Robert Schwentke rendező egyszerűen kilökte szereplőit egy eddigieknél nagyobb, hi-tech játszótérre, ahol viszont sem a science fiction lehetőségeket, sem a morális kérdések feszegetésében rejlő feszültséget nem sikerült kiaknázniuk a készítőknek. A megoldás: visszavonulni az ismerős fedezékbe, a sablonos dramaturgiai elemek közé. A helyszín így újra Chicago, a záró kaland pedig önmaga buta paródiájába fordul. Így minden epizód annak újabb ékes bizonyítéka, hogy nemcsak a szerző, Veronica Roth nem gondolta végig konzekvensen az általa kitalált világot, hanem a filmváltozat készítői sem vették a fáradtságot, hogy épkézláb adaptációt gyúrjanak a gyengécske alapanyagból.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2016/04 58-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12685