KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
   2016/április
WAJDA 90
• Szíjártó Imre: Menyegzők Wajda-motívumok a mai lengyel filmben
• Forgács Iván: Lelkének rabjai Wajda 90
• Wajda Andrzej: A nemzeti film eszméje
MAGYAR MŰHELY
• Kelecsényi László: Még mindig veri az ördög… András Ferenc
• Kővári Orsolya: Valami visszavonhatatlan Beszélgetés Till Attilával
• Mészáros Márton: „A néző mindenek előtt!” Beszélgetés Madarász Istivel
• Mészáros Márton: „A néző mindenek előtt!” Beszélgetés Madarász Istivel
MANDA-DOSSZIÉ
• Barkóczi Janka: A magányos villa Mi a MaNDA?
• Hamar Péter: Csak a fejléc maradt Volt egyszer egy Filmtudományi Intézet
IZLAND
• Baski Sándor: Manók, lovak, emberek Új izlandi filmek
• Kránicz Bence: Vergődik, majd messze száll Madárkák
BŰN ÉS HATALOM
• Pápai Zsolt: Farkasok földje Denis Villeneuve: Sicario
• Sepsi László: Brutális egzotikum Miroslav Slaboshpitsky: A törzs
• Varró Attila: Dante Lam rendőrfilmjei Szűkebb haza

• Pintér Judit Nóra: Idegenként a neurotipikusok világában Autista hősök
FESZTIVÁL
• Ruprech Dániel: Dialóg nélkül Berlin
• Szalkai Réka: Kistigrisek Rotterdam
• Horeczky Krisztina: Hétköznapi őrül(e)tek Cseh Filmkarnevál
KÖNYV
• Várkonyi Benedek: A történelem sorsa Minarik, Sonnenschein és a többiek
TELEVÍZÓ
• Kránicz Bence: Nincs jó döntés A Homeland és Európa
KRITIKA
• Bilsiczky Balázs: Féktelen jövő Zero
• Nagy V. Gergő: Az ordibáló gróf Az itt élő lelkek nagy része
MOZI
• Pintér Judit Nóra: Hétköznapi titkaink
• Vajda Judit: Csokoládé
• Jankovics Márton: Évszakok
• Árva Márton: Mindenáron esküvő
• Varró Attila: Szívecskéim
• Alföldi Nóra: A mi jövőnk
• Kovács Bálint: Eddie, a sas
• Sándor Anna: A Beavatott-sorozat: A hűséges
• Baski Sándor: Zoolander 2
• Andorka György: Támadás a Fehér Ház ellen 2. - London ostroma
• Huber Zoltán: Momentum
• Soós Tamás Dénes: A turné vége
• Kránicz Bence: Kung Fu Panda 3
• Kovács Kata: Zootropolis - Állati nagy balhé
• Csiger Ádám: Egyiptom istenei
• Pápai Zsolt: A 657-es járat
• Bocsor Péter: A varrónő
• Benke Attila: Gyilkos ösztön
• Benke Attila: Batman: Az elfajzott
• Nagy V. Gergő: Angyali szemek
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi
MOZI
• Tosoki Gyula: Jóemberek

             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Mindenáron esküvő

Árva Márton

Ahora o nunca – spanyol, 2015. Rendezte: María Ripoll. Írta: Jorge Lara és Francisco Roncal. Kép: Pau Esteve Birba. Zene: Simon Smith. Szereplők: Dani Rovira (Alex), María Valverde (Eva), Jordi Sánchez (Fermin), Joaquin Núnez (Santiago). Gyártó: Atresmaedia Cine / AXN / Zeta Cinema. Forgalmazó: Vertigo Média Kft. Szinkronizált. 91 perc.

 

Mióta a lélekboncolgató művészfilmesként indult, de hamar a komikus műfajokhoz soroló Daniel Sanchez Arévalo sebességbe kapcsolta Spanyolországban a regionális sztereotípiákon humorizáló, esküvői szituációkba helyezett romkomok gyártósorát (Laza esküvő, Csókok és gólok), menetrendszerűen érkeznek a szűk keretek között variálható formula újabb darabjai (Hárommal több esküvő), melyek olykor kiugró hazai nézettséget produkálnak (Spanyol affér), és exportképességükre sem lehet panasz.

A fenti sort folytató Mindenáron esküvő rendezőnője, María Ripoll (Tortilla leves) egyfelől üdítő öniróniával irányítja a figyelmet a ciklus kifáradására, másrészt az Ibériai-félszigetnél is nagyobb játszóteret választva próbálja módosítani a képletet. Így az odahaza népszerű stand-up komikusból a filmvásznak örökös vőlegényévé avanzsált Dani Rovira Spanyolhon után immár fél Európát kénytelen átszelni a boldogító igenért. Válaszottjával ugyanis a brit vidéken – megismerkedésük helyszínén – kelnének egybe, ha ezt nem késleltetné egy sor abszurdba hajló, váratlan próbatétel. És bár az alkotók alig bíbelődnek a hanyagul odavetett fordulatok motiválásával, a karikatúrák finomításával és az érzelmi vezérfonal elmélyítésével, végül épp ez a felületesség lesz a film egyik erénye, hiszen az ismétlésekkel, ritmustörésekkel és túlzásokkal hektikussá tett mesemondás olykor a nézővel összekacsintva ünnepli a drámai tétek súlyát könnyedén lerázó, tisztán önmagáért való jellem- és helyzetkomikumot. A francia repterek, amszterdami csatornák és angol ivók kulisszái között így olyan hisztérikus ütemű akadályfutás bontakozik ki, melyben a hűség pillanatnyi megingása sem sokkal jelentékenyebb tényező, mint egy kábítószeres sütievő-párbaj vagy egy sajtgörgető verseny. Árulkodó azonban, hogy még így is a karikírozottan ábrázolt spanyol jellemtípusokhoz kapcsolódnak a film jobban sikerült poénjai.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2016/04 55-56. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12680