ArtszexfilmekPornó és melodrámaÉrzelmek birodalmaVarró Attila
A szexfilm éppúgy a szenvedélyek filmfajtája, akár egy könnyfakasztó melodráma, szimbiózisuk azonban ritkán sikeres. Szólítsuk akár melodrámának, női filmnek, weepie-nek, tearjerker-nek vagy patetikus filmdrámáknak, legalább száz éve szép
számmal készülnek olyan mozifilmek a világ minden táján, amelyeknél a történet
középpontjában az a szándék áll, hogy a hősök személyes kapcsolataiban megjelenő
érzelmi konfliktusok révén könnyekig megindítsák közönségüket – ha pedig abból
indulunk ki, hogy ez a filmcsoport minden más népszerű zsáner tematikai
kontextusától (westerntől a sci-fiig) vagy hatásmechanizmusától (vígjátéktól a
horrorig) leválasztva is érvényesül és saját sémákat felvéve sokasodik, netán
műfajként is tekinthetünk rá (jobb híján melodráma néven). Noha csak fele annyi
ideje és jóval kevesebb nemzeti filmgyártásban, de mára legalább ilyen
mennyiségben léteznek zsánerfilmek, amelyeknek szintén elég egyetlen szobabelső
és néhány hétköznapi szereplő, hogy másfél órára lekössék nézőiket, fő céljuk
azonban egész más testnedvek előcsalogatása szereplőből-nézőből egyaránt: a
szexfilm (különösen a legdirektebb csoportját jelentő keménypornó) sikerét lelki
helyett testi kapcsolatok, szívek szorítása helyett ágyékok izgatása biztosítja,
de éppen úgy a szenvedélyek filmfajtája, akár egy könnyfakasztó dráma. Diametrikusan
eltérő célpontjuk és célcsoportjuk ellenére a melodráma és pornó eredendő rokonságban
áll (Linda Williams például egyaránt „testműfajoknak” nevezi őket, amelyek
lényege a test elszabadult indulatainak – kéj vagy bánat – vizuális
ábrázolásában rejlik), ezért aztán nem ritkák zsánerkereszteződéseik, sőt termékeny
szerepet vállalnak egymás evolúciójában a viharos 70-es évek óta.
Látványos, ám csak látszólagos
összeegyeztethetetlenségük folytán szexfilm és melodráma találkozása kezdetétől
kedvelt játszóteret jelentett a műfajokra koncentráló művészfilmek és a szerzői
zsáner-dekonstrukciók számára. Ezt az utókor számára leginkább azok a
filmművészeti alkotások bizonyítják, amelyek a 70-es évek idején számos
nagynevű rendező-auteur életművében ötvözték a pusztító magánéleti drámák
megrázó katarzisait a szexualitás tematizálásával (Éjféli cowboy, Az utolsó
tangó Párizsban), akár az explicit látványtartalomtól sem visszariadva (Az érzékek birodalma). Ezek a filmek
azonban csupán elvétve illeszthetők a helyi szexfilm-közegbe (lásd a Nap szépe úttörő szerepét az
eurotika-trendben vagy Oshima botrányfilmjének kapcsolatát a pinku-eigákkal),
ahogy a Románc vagy az Intimitás sem a kortárs pornófilmek
kifinomult szerzői verziója – a szexualitás nem a közönségigények
kielégítéseként, inkább rendezői tabusértésként jelenik meg cselekményükben, az
intézményes filmgyártás, társadalmi normák általános elnyomása elleni művészi
lázadás fegyvereként. A modernitás hőskorának szexuális határszegésekre
fókuszáló darabjai ugyanakkor gyakran éltek a családi/szerelmi melodráma műfaji
kereteivel (a Félelem megeszi a lelket
Sirk-remakejétől a Teoréma felforgató-megváltó
karakterén át az Éjszakai portás önpusztító
S/M-kapcsolatáig), a nemiséget egyfajta kitörési lehetőségnek beállítva a
melodráma bénító társadalmi (többnyire patriarchális) csapdahelyzeteiből. Az
átszexualizált szerzői melodrámákkal párhuzamosan a karrierjüket indító
keményszex-játékfilmek szerzői direktorai rendszerint épp a melodrámában látták
saját menekülési útjukat a kötelező érvényű pornotópiákból, a műfajra első
pillanattól jellemző napfényes kéjsiker-sztorik – szintén fallocentrikusnak
bélyegzett – fojtogató normarendszeréből.
Hasonlóan a többi tömegfilmes műfaj
működéséhez, a klasszikus mozipornónál is világosan megkülönböztethető a műfaji
felülírás kétféle iránya. Míg az alapvetően szerzői indíttatású dekonstrukciós
törekvések esetében maguk a zsáneralapok kerülnek felszámolásra, szembefordulva
a nézői elvárásokkal (lásd Gerard Damianótól a Devil in Miss Jones-t, Jonas Middleton keresztény pornórendező
kurta életművét vagy a Punishment of Anne
S/M-klasszikusát), a műfaji revízió pragmatikusabb módosításai inkább új
utakat keresnek egy adott kor, közeg, közönség eltérő igényeihez igazodva (mint
Joseph Sarno kisvárosi Rebecca Brooke-opuszai, a Resurrection of Eve Art Mitchell-drámája vagy Abel Ferrara Nine Lives of a Pussycat című művészpornója).
A melodráma mindkét téren fontos szerepet játszott a porn-chic kurta aranykorában: utóbbi esetben többnyire a szexmozi-közönség
felszaporodó női hányadához finomította a hagyományosan férfiközpontú műfajt, előbbi
esetben magát a vágykeltő-vágykielégítő alapfunkciót tagadta meg olyan
anti-szexfilmek létrehozásával, amik ugyan megtartják az aktusokra felépített
cselekményt, ám ezek az aktusok inkább sötét, torokszorító kritikáját nyújtják
a túláradó nemiségnek (és a felszabadító hatalmába vetett illúzióknak),
ahelyett hogy jótékony örömeit hirdetnék. Noha a melodráma találkozása a
pornófilmmel nem járt szükségszerűen műfaji átírással, és jócskán előfordul,
hogy a lelkes szenvedély maga alá gyűri a lelki szenvedést
(hardcore-verziójában a részletesen bemutatott szexuális hűtlenkedések élményei
maradéktalanul restabilizálják Madame Bovary megfáradt házasságát, a Joanna
Williams által jegyzett Soft Places
frigid özvegye orgazmusra és szerelemre talál a szex-végrendeletben
rákényszerített aktusok révén), ám az érzelmek előtérbe helyezése az érzékekkel
szemben többnyire kiemeli a filmet a zsánerszabványból: enyhébb esetben attól
az önfeledt gépiességtől, arctalanságtól fosztja meg az örömteli aktusokat,
amelyek megkönnyítik a (férfiaknak tulajdonított) nézői azonosulást, súlyosabb
esetben olyan sötét mélységeket adnak a nemiségnek, amelyek meghiúsítják az
explicit látvány élvezetét.
*
A pornófilm történetében alapvetően a
videó-korszak hozza majd el azt a gender-fordulatot, amelynek eredményeképpen a
nők tevékeny szerepet vállalnak a kamera túloldalán is, esetenként saját
filmgyártó cég keretében készítve feminista hardcore-jaikat (lásd a Candida
Royalle által létrehozott Femme Production példáját). Ezek a filmek szakítanak
olyan hagyományos pornókonvenciókkal, mint az aktus-közelképek meat shotjai vagy az ejakuláció money shotja (az orgazmus momentumát
inkább a női arcokon tetten érve), emellett pedig kifejezetten nagy figyelmet
fordítanak a szereplők közötti érzelmi kapcsolatok bemutatására, kiváltképpen a
női frusztrációk empatikusabb ábrázolására. A lélekmélyben meghúzódó indulatok,
nővérféltékenység, ambivalens anya-lány érzelmek, kisebbrendűségi komplexusok azonban
már a 70-es évek pornó-aranykorában is felbukkantak, szembefordulva a
zsánertrenddel, amely az egyetlen elképzelhető női problémát a frigiditásban
látta, némi szexterápiával rögtön hatékony gyógymódot is kínálva rá (lásd a Mély torok pusztán fizikai eredetű
problémáját és címbeli gyógymódját). Ezek a rendhagyó művek kivétel nélkül
szerzői indíttatású pornórendezőkhöz köthetők, akik markáns saját véleménnyel
rendelkeztek a szexualitás komplex szerepéről a férfi-nő (vagy éppen nő-nő)
kapcsolatokban, valamint a műfaj piaci érvényesülését illetően (lásd Woody Allen
találó megállapítását a biszexualitás és a péntek esti randik esélye közötti
matematikai összefüggésről). Ellentétben az Inside
Seka-típusú nőfőhősre építő tucatpornókkal, filmjeikben a nőbe való
behatolásra nem csak a testnyílásokon keresztül nyílt lehetőség: olyan belső
problémák kerültek előtérbe, váltak konfliktusforrásokká, amelyeknek több köze
volt a szeretethez (és annak igényéhez), mint a szeretkezésekhez.
Míg a női főhőst mozgató hagyományos
mozipornók alapvetően kedélyes fejlődéstörténetek voltak, a coming-of-age (felnövés)
kalandnarratívában a coming
(elélvezés) sikeres elérésére helyezve a hangsúlyt (lásd a beszédes című Erotic Adventures of Candy Bob
Chinn-opuszát vagy Bill Osco Alice
Csodaországban hardcore-musicaljét), a 70-es évek melodráma-pornóiban ez az
utazás inkább mentális, mint térbeli, a szexuális aktusok kalandjai pedig az
önfeltárás mérföldköveit jelentik. Ezek a hősnők többnyire saját világuk
foglyai, passzív, sőt akár tehetetlen áldozatok, akik számára a fantáziában
leplezetlenül kiélt szenvedély jelenti a kiutat – a történetek végén elkerülhetetlenül
visszatérnek a sivár való világba, netán ott ragadnak egy még borzalmasabb belső
infernóban. Damiano a pályakezdetét jelző Halál-trilógiájában ennek a skálának
a fokozatait járatja be a címszereplő hősnőkkel, egyúttal a revízióból
dekonstrukcióba vezető utat is szemléltetve a filmek között. A három mű közül a
legvonzóbb szexjelenetek a Memories
within Miss Aggie-ben találhatók: egytől-egyig az idős és magányos hősnő
visszaemlékezései (lágyfényű deflorálástól szenvedélyes bordély-üzekedésig),
amelyek élete egyetlen szeretkezését ültetik újabb és újabb víziókontextusba. A
női élvezetre fókuszáló álomjelenetek után a sokkoló végkifejletből kiderül,
hogy az aktus valójában egy gyilkosságé volt (a nő szemen szúrta a közeledését
visszautasító csavargót), Miss Aggie pedig az áldozat összeaszott holttestének
meséli el történeteit, szüntelen mantraként a rideg, erdei kisházban. Az O története átdolgozását jelentő Story of Joanna már egyszerre szubjektív
női álom és kíméletlen valóságkép, melodráma tekintetében pedig a Levél egy ismeretlen asszonyhoz kifordításának
tekinthető. Hősnője egy önkéntes szex-rabszolganő, aki
ura-parancsolója-szerelme levelét olvasva újraéli sötét S/M-kapcsolatukat, majd
miután a befejezésből kiderül számára, hogy imádott kedvese csupán eszközként
használta, hogy a lealacsonyított, majd szerelmében csalódott nő megölje őt
(megmentve egy hosszas halálos betegségtől), lesétál az ebédlőbe és összetört
szívvel teljesíti a küldetést a felkínált pisztollyal. A film szexjelenetei nem
csak a rituálé ötven árnyalatán vezetik végig a nézőt egészen a koromfeketéig,
de azt is bemutatják, hogyan válik a főhősnő részéről a kezdeti romantikus
izgalom egyre felkavaróbb szexuális gyönyörré, majd az ettől való
megfosztottság kínjává (az utolsó „aktus” során egy tükör előtt zokogva tűri,
hogy az inas megfossza szeméremszőrzetétől és gyönyörű hajkoronájától) – a
gazdagon rétegzett zárójelenet pedig éppen úgy olvasható egyfajta fájdalmas szabadulásként
a férfiterrorból, mint a viszonzatlan szerelem felismeréséből fakadó totális
érzelmi veszteség tragédiájaként.
Kevésbé árnyalt és a női érzelemvilág iránt
fogékony, ugyanakkor mind a szerzői életműben, mind az egész műfajban
egyedülálló következetességű dekonstrukció a Devil in Miss Jones pornó-klasszikusa,amelyben Damiano a szexet
immár konkrétan a pokollal azonosítja (a Zárt
tárgyalás ihletésére), az aktusokat pedig a mélységébe vezető út
állomásaiként jeleníti meg a címszereplő számára, aki a nyitójelenetben
önkezével vet véget erényes vénkisasszony életének (megfosztva magát a
Paradicsomtól), majd egyfajta inverz-purgatóriumként arra ítéltetik, hogy pár
nap alatt olyan intenzitással hódoljon a Bujaság főbűnének, hogy elnyerhesse az
örök kárhozatot. A film szexjelenetei ezúttal szubjektív mesevilág helyett
végig egy szigorú, absztrakt univerzumban játszódnak, a rendező valamennyi
aktust beteges perverzióként ábrázol, nyomasztó kísérőzenével (köztük a Volt egyszer egy Vadnyugat egyik
legendás opuszával), visszataszító látványkörnyezetben, állatias
közreműködőkkel (köztük egy konkrét kígyóval), a fináléban pedig önmagára
osztja a pokolbéli cellatárs tébolyult, impotens figuráját, akihez az időközben
szexfüggővé aljasult hősnő hiába könyörög bármiféle kielégítésért – immár az
idők végezetéig. Precíz egyenlőségjel kerül a legsötétebb melodráma-zárlat és
pornódekonstrukció közé, elvégre mi jelenthetne tragikusabb szexuál-románcot egy
nimfomán nő eonokon át viszonzatlan vágyódásánál az (egyetlen lehetséges) férfi
iránt – ugyanakkor keresve sem találhatnánk keményebb zsánerkritikát és
kiábrándítóbb pornó-disztópiát a Devil in
Miss Jones rendhagyó fináléjának al(test)világánál.
Habár a 70-es évek melodráma-pornói igen
eltérő módon állnak hozzá a happy endhez (hasonlóan mondjuk Douglas Sirk
zsánerklasszikusaihoz), abban azonban igen egységesek, hogy magukat az (akár
halmozott) érzelmi konfliktusokat feloldhatatlannak mutatják be, amelyeken még
csodás véletlenek sem segítenek – a hősök legjobb esetben megpróbálnak együtt
élni a problémával (lásd Wes Craven Abigail
the Fireworks Woman című hardcore-filmjét, amelyben az önmagát és
pap-bátyját promiszkuitással büntető lányhőst végül az egyháznak hátat fordító
fivér megszabadítja az orgia-finálé mohó karjai közül, de szerelmük sosem
szabadulhat meg a vérfertőző szexualitás terhétől). Ez az elkerülhetetlenség, a
végtelen szexuális csapdahelyzet formál egyértelműen a szenvedélyből szenvedést
Miss Jones és Miss Aggie történetében, Anthony Spinnelli hírhedt Seduction of Lynn Carter-jében (miután a
félrelépő feleség a szadista szerető ágyában önként végigéli a szexuális
lealacsonyítás stádiumait, saját sötét oldalától megriadva szakít és mindent
megvall szerető kispolgár-férjének, aki azonban a megbocsátás után nyomban át
is veszi a szexuális zsarnok szerepkörét), vagy Radley Metzger
elegáns-napfényes-ironikus életművének egyetlen éjsötét pornómelodrámájában. A Punishment of Anne regényadaptációjának
úrnő-szolgalány kapcsolatában az explicit kínzás-jelenetekből (vizeletitatástól
korbácsolásig) a hagyományos (ám softcore) aktusokig tartó ív pontosan rímel a
bizarr szerelmi háromszög átrendeződő hatalmi/szerelmi viszonyaira – míg végül
a film úrnője elnyeri a hőn vágyott férfit, de csak a szolgastátusz
felvételével. Míg a 80-as évektől induló feminista pornó revíziói számos példát
kínálnak rá, hogy a női érzelmek hiteles ábrázolása gond nélkül
összeegyeztethető a pornotópiákkal (Three
Daughterstől a Shortbusig), a
mozi-aranykor idejének autuer-férfirendezői szemében a többdimenziós, élő-érző
hősnő alakja még elsősorban a lázadást jelentette a műfajsablonok ellen, ezért
is nyúltak előszeretettel a melodrámához.
*
A melodráma-jelleg és a kemény szexfilmek közötti
párkapcsolat lényege, hogy az expliciten ábrázolt érzelemáradatot miként
illeszti a pornó hétköznapi realizmusába (ami jól passzol a hagyományos
hardcore konfliktuskerülő, érzelemszegény jellegéhez). A látványos
dekonstrukciók alkotói többnyire lelkesen kijátsszák ezt az ellentmondást
szerzői átirataikhoz: a klasszikus melodráma történeti/vizuális túlkapásait egyszerűen
a női fantáziába helyezik és szembeállítják a szürke, érzelemszegény valósággal
(eképpen a Devil in Miss Jones
tekinthető egyfajta halálálom-történetnek is). Jones Middleton rendhagyó
Alice-átiratában, a Through the Looking
Glass-ban a beteges önimádatba menekülő gyönyörű „trophy wife” hajdani
gyermekszobájában álló tükör épp úgy egy pornó-alvilágba vezet, mint Miss Jones
borotvapengés öngyilkossága: az örömtelen házaséletből a hősnő képmásához
menekül fel éjjelente, hogy önkielégítő fantázia-aktusaiban felidézze
vérfertőző apja imádott-gyűlölt emlékét, aki egyfajta démonként les rá a tükör
túloldaláról. Middleton explicit szexjelenetei látványos stiláris megoldásokban
tobzódó lidércnyomások formáját öltik Katherine képzeletében, akit egyszerre
vonz és taszít beteges vágyálomvilága, ellenállhatatlan erővel húzva egyre
mélyebbre kihűlt hitvesi ágyából a felhevült tükörországba, egészen a
posztapokaliptikus rémfilmeket idéző sivatag-fináléig, ahol Bosch-képekről
szalajtott emberszörnyek tébolyult csapata gyalázza meg a démon-apa
irányításával – miközben a való világból fizikailag is eltűnik. Ezek a művek
tekinthetőek akár a melodráma diadalának is a pornó felett (míg a hagyományos
szexfilmekben a szex kerekedik felül az esetleges lelki problémákon): miközben az
aktusok erős stiláris körítést kapnak, a szexualitásuk sötétebb, fenyegetőbb világot
kínál, csapdákban vergődő hősnőik pedig a fájdalom és semmi közül választják inkább
az előbbit.
Előfordul azonban, hogy a kor melodráma
pornóiban közös nevezőre kerül a hiteles ábrázolásmód és az intenzív szenvedély
bemutatása és immár eldönthetetlen, vajon a szex modernizálja a klasszikus
melodrámát vagy a pátosz a hagyományos pornót.
A Gary Graver (Welles operatőre és
termékeny softcore-/horror-direktor) hardcore-karrierjét indító 3 AM családi pornómelodrámája a férj meggyilkolása
után elszabadult szexuális indulatokról mesél feleség, sógornő, fiú- és
lánygyermek között, széles skáláját felmutatva a belső konfliktusoknak:
házasságtörés (férj-sógornő), testvérféltékenység (feleség-sógornő),
testvérszerelem (fiú-lány), gyermekmegrontás (sógornő-lány) fogalmazódik meg a főhősnő
visszaemlékezéseiből felelevenedő szeretkezésekben, aki a beszámoló végén
összetört szívvel, bűntudattól sújtva belesétál a naplementés óceánba – a
többiek pedig kétségbe esetten, de passzívan figyelik öngyilkosságát. Graver
filmje nem tartózkodik a heves érzelmi túlzásoktól és azok verbalizálásától (a
filmet nyitó házastársi szexjelenet harmóniáját egészen váratlanul a férj indulatos
kifakadása zúzza darabokra, aki számon kéri feleségén a szerelem hiányát
kapcsolatukból), egymást érik a látványosan kivitelezett lelki krízisek
(egy halszemoptikával felvett öngyilkossági
kísérlettől a hősnő zuhany alatt játszódó önkielégítő-vízióján keresztül a
naplementés halálba sétálásig) – mindezek azonban inkább erős érzelmi
kontextust, mélyebb intenzitást adnak az explicit szexjeleneteknek, hála a két
zsáner patikamérlegen kiegyensúlyozott arányának.
A szexfilm-revíziókban a 60-as évek
legelejétől a 70-es évek végéig élen járó Joseph Sarno sokszínű életművében
akad talán a legszebb példa arra, amikor a két műfaj nem rombolja, inkább
kiegészíti egymást. A rendező korai sexploitation filmjeitől rendre az integrálás
középútjára szavaz: történeteiben kegyetlen titkok, sötét érzelmek bukkannak
fel a tágra nyílt női lélek mélyéből, ám ezek a belső problémák a párnacsaták
katarzis-élményének köszönhetően megfogalmazódnak a felek között, utat nyitva a
konfliktusmentes boldogság felé. Nőközpontú műveiben Sarno már a szexjelenetek
bemutatása terén is szokatlan stratégiát követett, legalább is a pályája
csúcsát jelentő Kisváros-négyesben (Laura’s
Toy, Confessions of a Young American Housewife, Abigail Leslie is Back in Town,
Misty): abban nincs semmi különleges, hogy a forgatáson zajló valódi
szeretkezések a vásznon softcore formában jelentek meg, Sarno azonban nem is
adott módot rá, hogy hardcore-verzió készüljön belőlük, mert elvétve irányította
felvevőjét a genitáliákra (Misty című
filmjébe az elégedetlen forgalmazó a leselejtezett snittek mellett kénytelen
volt más pornókból kiollózott képsorokat is bevágni). Miközben nem felvevőnek
mímelt aktusokat látunk, a tekintetünk az arcokra szegeződik, mivel a
felszabadító erejű orgazmus ott zajlik, és tár fel régi traumákat szemtanúban,
résztvevőben – hol a kamaszkori barátnő-rivalizálás mögött húzódó, elfojtott
leszboszi Szerelem az, amivel végül megbékél/leszámol a feleség-hősnő (Laura’s Toy, Abigail Lesley), hol a
nyomasztó lelki terhet jelentő anyával történő (szexuális) szembenézés hoz
revelatív lelki élményt, akár mindkét fél számára (Misty, Confessions). Sarnónál a szex az érzelmek explicit – akár
már hisztérikus – kifejezésének színtere maszturbálás alatt feltörő görcsös
zokogástól (Abigail Leslie) a Sleepy Head nyitószeretkezéséig, ahol a
hősnő kétségbeesetten könyörögve próbálja eljuttatni saját nővérét a csúcsra (a
film félórás fináléjában a sikert azonnali ájulás követi). Ezek a kitörések
azonban nem csupán szívet tépő vallomások, de az önterápiák elkerülhetetlen
elemei. A Rebecca Brooks főszereplésével készült filmkvartett legjobbját
jelentő Confessions of a Young American
Housewife első szexjelenetében egy párcserés édesnégyes során a hősnő a „mama!”
szót sikoltozva élvez el, a fináléban pedig az emeleti szobából leóvakodott,
leskelődő édesanya szemébe nézve suttogja ugyanezt az orgia kéjtetőpontján,
kinyilvánítva és legyőzve az incesztózus szenvedélyt az eszményített mintaanya
iránt; a Laura’s Toy végén egy
halmozott in flagranti kell ahhoz
Brooks feleségfigurájának (egy ágyban találja imádott férjét, friss
szeretőnőjét és hajdani leányiskolai kedvesét), hogy felismerje leszbikus
vágyainak valódi gyökerét (ezúttal az anya hiányához kötődő Pán
Péter-szindróma) és új alapokra helyezze megingott házasságát.
*
Az ilyesfajta hatékony és (re)produktív
szimbiózis a melodrámával a pornófilm történetében mai napig ritka bravúrnak
számít, a mozi-aranykor kísérletező kedvét a posztmodern digitális média
másféle, korszerűbb műfajok irányába vitte – lásd az ezredforduló legjelentősebb pornó-auteurjét jelentő
Michael Ninn barokkos tobzódású sci-fi-keveredéseit, amelyek valahol Lynch és
Cronenberg határsávjában formáltak pornó-disztópiákat a különféle cyberterekből
(Shock, Latex). A klasszikus
melodráma számára a szerzői hardcore egyfajta rejtett továbbélést biztosított a
70-es évek idegen környeztében, ezt a küldetését pedig nem csupán kiemelkedő
sikerrel teljesítette (elég hozzá átpillantanunk a pornógettó drótkerítésén),
de a mai napig teljesíti. Mint ezt az elmúlt években szekérderéknyi
pornó-Oscarral jutalmazott Graham Travis két legutóbbi filmje (Portrait of a Call Girl, Wasteland)
bizonyítja, a mai digitálpornóban sem reménytelen vállalkozás olyan női hősre
építő melodrámákat készíteni, amelyek nyitottak a közönség elvárásai iránt,
ugyanakkor határozott személyes állításokat tesznek kortárs szexiparról, modern
emberi kapcsolatokról egyaránt. A megbabonázó szépségű Wasteland leszbikus párkapcsolati tearjerker-e tovább viszi a sarnói örökséget, egyszerre kínál
érzelmileg felerősített, hiteles hardcore szeretkezéseket és személyes
pornó-pokoljárást, amelynek végén mindkét műfaj elvárásai maradéktalanul
kielégülnek.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 316 átlag: 6.16 |
|
|