KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
   2022/október
MESETERÁPIA
• Sándor Anna: „A mítosz nyelvét értem jobban” Beszélgetés Boldizsár Ildikóval
• Herczeg Zsófia: Kufliverzum a köbön Beszélgetés Dániel Andrással és Jurik Kristóffal
KAMASZDRÁMÁK
• Schubert Gusztáv: Át a labirintuson Magyar kamaszfilmek
• Pethő Réka: Felnőni a természetben Olivia Newman: Ahol a folyami rákok énekelnek
• Rudas Dóra: Az életed adnám érted Audrey Diwan: Az esemény
• Forgács Nóra Kinga: Szabad-e játszani az élet értelmével? Trine Piil Christensen – Seamus McNally: Semmi
• Pazár Sarolta: Egymástól tanulva Guðmundur Arnar Guðmundsson: Csodálatos teremtmények
• Benke Attila: Érettségi a diktatúrában Jan P. Matuszyński: Nem hagytak nyomokat
MAGYAR MŰHELY
• Varga Zoltán: Átadni a szabadság élményét Beszélgetés Ulrich Gáborral
• Kovács Kata: Lefilmezett élet Schwechtje Mihály: Védelem alatt
• Soós Tamás Dénes: Toldi, a naphős Beszélgetés Csákovics Lajossal
ÁZSIAI ZSÁNEREK
• Géczi Zoltán: Volt egyszer egy Hongkong Hongkongi zsánerfilmek
• Varró Attila: Szebb tegnap Stanley Kwan nosztalgia-melodrámái
• Kránicz Bence: Ima egy sorozatgyilkosért Ali Abbasi: Szent pók
• Szabó Ádám: Vesztesek dühe Kōji Wakamatsu számkivetettjei
• Búzás Annamária: Városi falusi gyerek Lat: Kampung boy - Town boy
ÚJ RAJ
• Pozsonyi Janka: Én, te, ő Új raj: Miranda July
PREMIER PLÁN
• Darida Veronika: Kamera a színpadon Peter Brook, a filmrendező
ARCHÍVUMOK TITKAI
• Barkóczi Janka: Szépséges szörnyeteg A nitrofilm-örökség
FESZTIVÁL
• Schreiber András: A tiltakozás művészete Sehenswert/Szemrevaló
KRITIKA
• Kolozsi László: Jól látható pillanatok Mia Hansen-Løve: Egy szép reggelen
• Kovács Kata: Feszesebbre Marie Kreutzer: Fűző
• Kovács Patrik: Balatoni retró-láz Lévai Balázs – Tiszeker Dániel: Nyugati nyaralás
MOZI
• Kovács Kata: Mennem kell
• Baski Sándor: Vortex
• Bárány Bence: Meghívás
• Rudas Dóra: Hogyan tegyünk boldoggá egy nőt
• Alföldi Nóra: Minden jót, Leo Grande
• Gyöngyösi Lilla: Nincs baj drágám
• Teszár Dávid: Alienoid
• Vajda Judit: Ecc, pecc, ki lehetsz?
STREAMLINE MOZI
• Fekete Tamás: Medusa
• Roboz Gábor: Luzzu
• Csomán Sándor: Szeretem a férjemet
• Kovács Gellért: Pinokkió
• Zalán Márk: Dingo
• Déri Zsolt: Everything – The Real Thing Story

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Streamline Mozi

Szeretem a férjemet

Csomán Sándor


Kaerlighed for voksne – dán, 2022. Rendezte: Barbara Topsøe-Rothenborg. Írta: Anders Rønnow Klarlund, Jacob Weinreich. Kép: Philippe Kress. Zene: Kristian Eidnes Andersen, Rasmus Christensen. Szereplők: Dar Salim (Christian), Sonja Richter (Leonora), Mikael Birkkjær (rendőrhadnagy), Sus Wilkins (Xenia). Gyártó: SF Studios. Forgalmazó: Netflix. Szinkronizált. 105 perc.

 

A visszaemlékezésen alapuló thrillerek állandó nagy kérdése, hogy a jelen és a mesélő által elbeszélt múlt idősíkja hogyan kapcsolódik össze, milyen újabb fordulatokat hoz játékba, továbbá mennyire bízhatunk a narrátor személyében és milyen érdekek mentén fűzi fel az események láncolatát saját, akár erősen hiányos idővonalára. A Szeretem a férjemet című filmben ezt a szerepet egy rendőrfelügyelő tölti be: visszatekintve beszél lányának egy családon belüli gyilkossági ügyről, amely nem hagyja nyugodni, hiszen a vélelmezett gyilkos azóta is szabadlábon van. Az építési-vállalkozó Christian úgy dönt, új életet kezd szeretőjével, azonban neje, Leonora rájön az afférra és céges csalásokkal igyekszik sakkban tartani férjét, aki hamarosan ráébred, hogy a hatalmi játszma feloldásához vezető út kellemetlen rejtélyekkel és nem várt áldozatokkal van kikövezve.

Barbara Topsøe-Rothenborg rendezése már a felütésben tálcán kínálja a gyilkosság körülményeit, majd a nyomozón keresztül rekonstruálja az odáig vezető utat, amelyben a műfajhoz híven semmi sem az, aminek látszik: a Szeretem a férjemet leginkább a Holtodiglanhoz hasonló, sorjázó fordulataival tartja fenn a figyelmet, miközben a kulcs a Berberian Sound Studio-hoz hasonlóan a hangban keresendő. Ahogy egyre több részletre derül fény, a hang mellett a sokszor fikciós térbe szőtt diegetikus zene is meghatározó szerepet tölt be, ráerősítve a sorozatgyilkosokkal kapcsolatos sztereotípiára: minden igazán kegyetlen antagonista klasszikus zenét hallgat. A párkapcsolati erőszak tematikáját skandináv titokfilmbe oltó történetben a hangsáv több szinten válik főszereplővé, hogy rámutasson a pióca módjára ragaszkodó femme fatale archetípusával járó végzetes következményekre. 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2022/10 62-62. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15531