KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
   2022/október
MESETERÁPIA
• Sándor Anna: „A mítosz nyelvét értem jobban” Beszélgetés Boldizsár Ildikóval
• Herczeg Zsófia: Kufliverzum a köbön Beszélgetés Dániel Andrással és Jurik Kristóffal
KAMASZDRÁMÁK
• Schubert Gusztáv: Át a labirintuson Magyar kamaszfilmek
• Pethő Réka: Felnőni a természetben Olivia Newman: Ahol a folyami rákok énekelnek
• Rudas Dóra: Az életed adnám érted Audrey Diwan: Az esemény
• Forgács Nóra Kinga: Szabad-e játszani az élet értelmével? Trine Piil Christensen – Seamus McNally: Semmi
• Pazár Sarolta: Egymástól tanulva Guðmundur Arnar Guðmundsson: Csodálatos teremtmények
• Benke Attila: Érettségi a diktatúrában Jan P. Matuszyński: Nem hagytak nyomokat
MAGYAR MŰHELY
• Varga Zoltán: Átadni a szabadság élményét Beszélgetés Ulrich Gáborral
• Kovács Kata: Lefilmezett élet Schwechtje Mihály: Védelem alatt
• Soós Tamás Dénes: Toldi, a naphős Beszélgetés Csákovics Lajossal
ÁZSIAI ZSÁNEREK
• Géczi Zoltán: Volt egyszer egy Hongkong Hongkongi zsánerfilmek
• Varró Attila: Szebb tegnap Stanley Kwan nosztalgia-melodrámái
• Kránicz Bence: Ima egy sorozatgyilkosért Ali Abbasi: Szent pók
• Szabó Ádám: Vesztesek dühe Kōji Wakamatsu számkivetettjei
• Búzás Annamária: Városi falusi gyerek Lat: Kampung boy - Town boy
ÚJ RAJ
• Pozsonyi Janka: Én, te, ő Új raj: Miranda July
PREMIER PLÁN
• Darida Veronika: Kamera a színpadon Peter Brook, a filmrendező
ARCHÍVUMOK TITKAI
• Barkóczi Janka: Szépséges szörnyeteg A nitrofilm-örökség
FESZTIVÁL
• Schreiber András: A tiltakozás művészete Sehenswert/Szemrevaló
KRITIKA
• Kolozsi László: Jól látható pillanatok Mia Hansen-Løve: Egy szép reggelen
• Kovács Kata: Feszesebbre Marie Kreutzer: Fűző
• Kovács Patrik: Balatoni retró-láz Lévai Balázs – Tiszeker Dániel: Nyugati nyaralás
MOZI
• Kovács Kata: Mennem kell
• Baski Sándor: Vortex
• Bárány Bence: Meghívás
• Rudas Dóra: Hogyan tegyünk boldoggá egy nőt
• Alföldi Nóra: Minden jót, Leo Grande
• Gyöngyösi Lilla: Nincs baj drágám
• Teszár Dávid: Alienoid
• Vajda Judit: Ecc, pecc, ki lehetsz?
STREAMLINE MOZI
• Fekete Tamás: Medusa
• Roboz Gábor: Luzzu
• Csomán Sándor: Szeretem a férjemet
• Kovács Gellért: Pinokkió
• Zalán Márk: Dingo
• Déri Zsolt: Everything – The Real Thing Story

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Alienoid

Teszár Dávid


Oegye+in 1bu – koreai, 2022. Rendezte és írta: Choi Dong-hoon. Kép: Kim Tae-kyung. Zene: Jang Young-gyu. Szereplők: Ryu Jun-yeol (Mureuk), Kim Woo-bin (Őr), Kim Tae-ri (Lee Ahn), So Ji-sub (Moon), Kim Eui-sung (Ja-jang). Gyártó: Caper Film / CJ ENM. Forgalmazó: Mozinet Kft. Szinkronizált. 142 perc.

 

Dél-Korea legnagyobb filmforgalmazó cége, a CJ ENM kitalálta, hogy lemásolja a Lotte nagyszabású sikertörténetét (lásd Along with the Gods 1-2., 2017-2018): a tervük az volt, hogy hasonlóan monstre költségvetésből, szintúgy lokális sztárparádéval megtámogatva leforgatnak egy 5 órás, zsánereket egymásra halmozó monstrumot, amelyet két részben mutatnak be hasonló eredményt (10 millió feletti nézettséget) várva. A direktori székbe azt a szerfelett képességes Choi Dong-hoont ültették, akinek eddig valamennyi mozija kasszasiker volt, ebből kettő pedig jócskán meg is ugrotta a helyi csúcsok csúcsának számító 10 milliós nézettségi határt (Tolvajok, 2012; A bérgyilkosság, 2015).

Az író-rendező Choi ultraambiciózus, a Marvel-filmek látványvilágát sikerrel becélzó projektje az egyik saját alkotására alapoz (Woochi, 2009): meghagyja az időutazás motívumát és a pörgős akciókat, hozzátold két robotot, a vicces taoista varázslók számát megtriplázza és démonok helyett gonosz földönkívülieket zár emberi testekbe, csak hogy sci-fivel is dúsítsa a szédítő műfaji kavalkádot. A végeredmény egy bénítóan túlbonyolított, intergalaktikus zagyvaság (mikor volt utoljára irracionális egy robot?), amelyet még Kim Tae-ri két szép szeme és Kim Woo-bin jelentékeny droid-sármja sem ment meg attól, hogy másnapra maradéktalanul elfelejtsük. A zárószcéna serial-okat idéző, orbitális cliffhangere azt vélelmezi, hogy egy év múlva sokan kíváncsiak lesznek majd a befejező epizódra – nos, a dél-koreai közönségből mindössze másfél millión váltottak jegyet az első részre, noha több mint 7 millió kellett volna a nullszaldóhoz. Az Alienoid kísérteties hasonlóságot mutat az ugyancsak szerfelett képességes, blockbuster-fenomén Kang Je-gyu (Shiri, 1999; Taegukgi, 2004) karrierjét porrá zúzó My Way-jel (2011), amely anno a legdrágább dél-koreai produkció volt, mégis sokkoló erejű box office-fiaskónak bizonyult. Bízzunk benne, hogy a Choi karrierje nem ilyen sorsra jut.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2022/10 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15528