KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
   2022/október
MESETERÁPIA
• Sándor Anna: „A mítosz nyelvét értem jobban” Beszélgetés Boldizsár Ildikóval
• Herczeg Zsófia: Kufliverzum a köbön Beszélgetés Dániel Andrással és Jurik Kristóffal
KAMASZDRÁMÁK
• Schubert Gusztáv: Át a labirintuson Magyar kamaszfilmek
• Pethő Réka: Felnőni a természetben Olivia Newman: Ahol a folyami rákok énekelnek
• Rudas Dóra: Az életed adnám érted Audrey Diwan: Az esemény
• Forgács Nóra Kinga: Szabad-e játszani az élet értelmével? Trine Piil Christensen – Seamus McNally: Semmi
• Pazár Sarolta: Egymástól tanulva Guðmundur Arnar Guðmundsson: Csodálatos teremtmények
• Benke Attila: Érettségi a diktatúrában Jan P. Matuszyński: Nem hagytak nyomokat
MAGYAR MŰHELY
• Varga Zoltán: Átadni a szabadság élményét Beszélgetés Ulrich Gáborral
• Kovács Kata: Lefilmezett élet Schwechtje Mihály: Védelem alatt
• Soós Tamás Dénes: Toldi, a naphős Beszélgetés Csákovics Lajossal
ÁZSIAI ZSÁNEREK
• Géczi Zoltán: Volt egyszer egy Hongkong Hongkongi zsánerfilmek
• Varró Attila: Szebb tegnap Stanley Kwan nosztalgia-melodrámái
• Kránicz Bence: Ima egy sorozatgyilkosért Ali Abbasi: Szent pók
• Szabó Ádám: Vesztesek dühe Kōji Wakamatsu számkivetettjei
• Búzás Annamária: Városi falusi gyerek Lat: Kampung boy - Town boy
ÚJ RAJ
• Pozsonyi Janka: Én, te, ő Új raj: Miranda July
PREMIER PLÁN
• Darida Veronika: Kamera a színpadon Peter Brook, a filmrendező
ARCHÍVUMOK TITKAI
• Barkóczi Janka: Szépséges szörnyeteg A nitrofilm-örökség
FESZTIVÁL
• Schreiber András: A tiltakozás művészete Sehenswert/Szemrevaló
KRITIKA
• Kolozsi László: Jól látható pillanatok Mia Hansen-Løve: Egy szép reggelen
• Kovács Kata: Feszesebbre Marie Kreutzer: Fűző
• Kovács Patrik: Balatoni retró-láz Lévai Balázs – Tiszeker Dániel: Nyugati nyaralás
MOZI
• Kovács Kata: Mennem kell
• Baski Sándor: Vortex
• Bárány Bence: Meghívás
• Rudas Dóra: Hogyan tegyünk boldoggá egy nőt
• Alföldi Nóra: Minden jót, Leo Grande
• Gyöngyösi Lilla: Nincs baj drágám
• Teszár Dávid: Alienoid
• Vajda Judit: Ecc, pecc, ki lehetsz?
STREAMLINE MOZI
• Fekete Tamás: Medusa
• Roboz Gábor: Luzzu
• Csomán Sándor: Szeretem a férjemet
• Kovács Gellért: Pinokkió
• Zalán Márk: Dingo
• Déri Zsolt: Everything – The Real Thing Story

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Nincs baj drágám

Gyöngyösi Lilla


Don’t Worry Darling – amerikai, 2022. Rendezte: Olivia Wilde. Írta: Katie Silberman. Kép: Matthew Libatique. Zene: John Powell. Szereplők: Florence Pugh (Alice), Harry Styles (Jack), Olivia Wilde (Bunny), Gemma Chan (Shelley), Chris Pine (Frank). Gyártó: New Line Cinema / Vertigo Entertainment. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 123 perc.

 

Az ezredfordulón feltűnően sok film foglalkozott alternatív valóságokkal, a tökéletes felszín alatti sötét titkokkal – a Mátrix, a Truman Show, A stepfordi feleségek, a Pleasantville vagy akár az Amerikai szépség azt kutatták, hogy amit látunk, az valódi vagy mesterségesen kreált szemfényvesztés-e. A zsugorodó világ, a jóléti társadalmak kényelme és unalma 9/11 után már nem szorult kritikára, ám az elmúlt években a VR és a metaverzumok térnyerésével újból előkerültek a kérdések (Westworld, WandaVision).

A Nincs baj, drágám is ezt a közhangulatot, a tökéletesség utáni vágyakozást, az illuzórikus életek hamisságát lovagolja meg, ám nincsenek új gondolatai az első filmcsokorhoz képest. Az idilli, ötvenes évekbeli kisvárosban élő fiatalasszony gyanakvása, hogy valami nem stimmel ugyan korszerű titkot leplez le, de az mégsem elég eredeti és főként nem elég mély. A nők leuralása, kihasználása az incel-probléma korában nem újdonság, ahogy a yassification is lerágott csont.

Olivia Wilde második rendezése közepes és fantáziátlan, amelyről bizonyára senki nem beszélne a forgatási és a premier körüli botrányok nélkül. Az összelopkodott ötletek hervasztóak, az ismétlődések nem építik a feszültséget, az antagonista motivációi nem derülnek ki, a túl hosszú felvezetés után a rejtély megoldása zavaros, így pont a történet érdekesebb részei sikkadnak el. Florence Pugh mindenki helyett játszik, mellette Harry Styles a játékidő nagyrészében csak jóképűen mosolyog, ami a konklúziót ismerve kevésnek érződhet. A közhelyes zeneválasztásokkal ellentétben viszont a zörejekből, zajokból álló hangsáv jól megágyaz az őrületnek. A Nincs baj, drágám várhatóan csak bulvárszenzációként marad meg a köztudatban, viszont felveti azt a szomorú kérdést, hogy Wilde első, kifejezetten jól sikerült rendezése, az Éretlenségi csak egyszeri szerencsés véletlen volt-e.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2022/10 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15524