KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
   2022/október
MESETERÁPIA
• Sándor Anna: „A mítosz nyelvét értem jobban” Beszélgetés Boldizsár Ildikóval
• Herczeg Zsófia: Kufliverzum a köbön Beszélgetés Dániel Andrással és Jurik Kristóffal
KAMASZDRÁMÁK
• Schubert Gusztáv: Át a labirintuson Magyar kamaszfilmek
• Pethő Réka: Felnőni a természetben Olivia Newman: Ahol a folyami rákok énekelnek
• Rudas Dóra: Az életed adnám érted Audrey Diwan: Az esemény
• Forgács Nóra Kinga: Szabad-e játszani az élet értelmével? Trine Piil Christensen – Seamus McNally: Semmi
• Pazár Sarolta: Egymástól tanulva Guðmundur Arnar Guðmundsson: Csodálatos teremtmények
• Benke Attila: Érettségi a diktatúrában Jan P. Matuszyński: Nem hagytak nyomokat
MAGYAR MŰHELY
• Varga Zoltán: Átadni a szabadság élményét Beszélgetés Ulrich Gáborral
• Kovács Kata: Lefilmezett élet Schwechtje Mihály: Védelem alatt
• Soós Tamás Dénes: Toldi, a naphős Beszélgetés Csákovics Lajossal
ÁZSIAI ZSÁNEREK
• Géczi Zoltán: Volt egyszer egy Hongkong Hongkongi zsánerfilmek
• Varró Attila: Szebb tegnap Stanley Kwan nosztalgia-melodrámái
• Kránicz Bence: Ima egy sorozatgyilkosért Ali Abbasi: Szent pók
• Szabó Ádám: Vesztesek dühe Kōji Wakamatsu számkivetettjei
• Búzás Annamária: Városi falusi gyerek Lat: Kampung boy - Town boy
ÚJ RAJ
• Pozsonyi Janka: Én, te, ő Új raj: Miranda July
PREMIER PLÁN
• Darida Veronika: Kamera a színpadon Peter Brook, a filmrendező
ARCHÍVUMOK TITKAI
• Barkóczi Janka: Szépséges szörnyeteg A nitrofilm-örökség
FESZTIVÁL
• Schreiber András: A tiltakozás művészete Sehenswert/Szemrevaló
KRITIKA
• Kolozsi László: Jól látható pillanatok Mia Hansen-Løve: Egy szép reggelen
• Kovács Kata: Feszesebbre Marie Kreutzer: Fűző
• Kovács Patrik: Balatoni retró-láz Lévai Balázs – Tiszeker Dániel: Nyugati nyaralás
MOZI
• Kovács Kata: Mennem kell
• Baski Sándor: Vortex
• Bárány Bence: Meghívás
• Rudas Dóra: Hogyan tegyünk boldoggá egy nőt
• Alföldi Nóra: Minden jót, Leo Grande
• Gyöngyösi Lilla: Nincs baj drágám
• Teszár Dávid: Alienoid
• Vajda Judit: Ecc, pecc, ki lehetsz?
STREAMLINE MOZI
• Fekete Tamás: Medusa
• Roboz Gábor: Luzzu
• Csomán Sándor: Szeretem a férjemet
• Kovács Gellért: Pinokkió
• Zalán Márk: Dingo
• Déri Zsolt: Everything – The Real Thing Story

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Meghívás

Bárány Bence


Invitation – amerikai, 2022. Rendezte: Jessica M. Thompson. Írta: Blair Butler. Kép: Autumn Eakin. Zene: Dara Taylor. Szereplők: Nathalie Emmanuel (Evie), Thomas Doherty (Walter), Stephanie Corneliussen (Viktoria), Alana Boden (Lucy). Gyártó: Screen Gems. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 104 perc.

 

Sosem jó ómen, ha már az előzetes láttán azt érezzük, láttuk az egész filmet, ám a Magyarországon forgatott A meghívás esetében ez nem feltétlenül a szükségesnél több információt közlő kedvcsináló hibája. Jessica M. Thompson horrorfilmje azzal szolgál rá erre a lesújtó prekoncepcióra, hogy az – az eredetiség leghalványabb jelét sem mutatva – a Tűnj el! és az Aki bújt zabigyerekének benyomását kelti – csak épp vámpírokkal. A végeredmény be is tartja ezt a fantáziátlan ígéretet, mivel A meghívás szolgalelkűen követi az említett alkotások cselekménysémáját: a szülei halála után magára maradt Evie családfakutatás révén rokoni kapcsolatot fedez fel egy nagy múltú arisztokrata családdal, kiknek szívélyes vendéglátása mögött szörnyűbb motiváció húzódik, mint amit halandó ember fel tud fogni, ezzel pedig egy csapásra célkeresztbe kerül a kiválasztottként kezelt főszereplő élete.

Minden ötlettelensége ellenére a film első fele – köszönhetően a történetvezetés lassú és sejtelmes építkezésének, valamint a működő főbb karaktereknek – tartalmaz néhány hangulatos, hovatovább egyenesen élvezetes pillanatot; némi fókusztévesztés eredményeképp viszont egy ponton túl hirtelen egy Hallmark-féle romantikus filmben találjuk magunkat, ahonnan az olcsó jump scare-ek nehézkesen vezetnek vissza az eredetileg kijelölt horror műfajának irányába. A második egységig késleltetett, ám fájdalmasan nyilvánvaló fordulatot követően aztán elszabadul a pokol, és olyannyira felgyorsulnak az események, hogy ily módon a film csak egy összecsapott, totálisan érdektelen végkifejletben képes kicsúcsosodni. A műfaji elvárások fényében legalább a magas korhatár-besorolásnak kellene valamiféle bűnös élvezetre reményt adó mentsvárat jelentenie, de A meghívás még e tekintetben is csúfos kudarcot vall: a filmben ábrázolásra kerülő brutalitás körülbelül annyira felkavaró, mint amikor konyhakéssel megvágjuk a saját kezünket.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2022/10 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15525