KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
   2015/november
MAGYAR VIDÉK: ELVESZETT FIATALOK
• Kránicz Bence: Kamera által élesen Dokumentumfilmek fiatalokról
• Varga Balázs: A hatalom íze Veszettek
• Pólik József: Mi leszünk az ifjúság Szocreál fiatalok
MAGYAR MŰHELY
• Erdélyi Z. Ágnes: „A szüleimtől megkaptam a huszadik századot” Beszélgetés Fekete Ibolyával
• Bilsiczky Balázs: Emlékkönyv Beszélgetés Gárdos Péterrel
• Kovács Bálint: „Mint Pókember szuperképessége” Beszélgetés Dési András Györggyel és Móray Gáborral
RETRO-BANDÁK
• Géczi Zoltán: A java még csak most következik Frank Sinatra 100
• Varró Attila: Élő legendák Fekete mise
A SZERZŐI HORROR
• Varga Zoltán: Rémálmok álmodója Wes Craven (1939-2015)
• Árva Márton: Eleven vérvonal Del Toro kísértetei
• Sepsi László: Rosszfiúk és fúriák Lucky McKee
VELENCE
• Schubert Gusztáv: Vén Európa Velence
FESZTIVÁL
• Baski Sándor: Valami jobbra várva CineFest
• Stőhr Lóránt: Valami jobbra várva CineFest
• Sághy Miklós: Kontinenseken átívelő vizuális utazások / A világ szeme BIDF
• Horeczky Krisztina: Istentől az ördögig Érpatak modell
TELEVÍZÓ
• Ardai Zoltán: A fekete múmia átka Alsó-Parnasszus magaslatán
KÖNYV
• Huber Zoltán: Variációk egy témára Kelecsényi László: Eső és telefon
• Varga Zoltán: Az újraértelmezett szatíra Török Ervin: A szatíra diskurzusai a modernitásban
FILM / REGÉNY
• Roboz Gábor: Botanikus szuperhős Andy Weir: A marsi
• Andorka György: Prométheusz gyermekei Ridley Scott: Mentőexpedíció
KRITIKA
• Takács Ferenc: Shakespeare és az irokézek Macbeth a filmvásznon
• Ádám Péter: A banlieu tigrise Dheepan
• Nagy V. Gergő: A panel Istene A legújabb testamentum
• Varró Attila: Útirajzok a kamaszkorból Tökmag és Gázolaj
MOZI
• Strausz László: Miért én?
• Baski Sándor: A lecke
• Kovács Kata: A keresés
• Jankovics Márton: Kötéltánc
• Huber Zoltán: Sicario – A bérgyilkos
• Vajda Judit: A kezdő
• Kránicz Bence: Apák és lányok
• Sepsi László: Szcientológia, avagy a hit börtöne
• Forgács Nóra Kinga: Fák jú Tanár úr! 2.
• Varga Zoltán: Hotel Transylvania 2.
• Hegedüs Márk Sebestyén: Az utolsó boszorkányvadász
• Varró Attila: Pán
DVD
• Gelencsér Gábor: Ének a búzamezőkről
• Pápai Zsolt: Kálvária
• Soós Tamás Dénes: Cobain: Montage of Heck
• Varga Zoltán: Szaffi
• Soós Tamás Dénes: Testvéri kötelék
• Sepsi László: A kihalás szélén

             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Hotel Transylvania 2.

Varga Zoltán

Hotel Transylvania 2. – amerikai, 2015. Rendezte: Genndy Tartakovsky. Írta: Adam Sandler és Robert Smigel. Gyártó: Columbia Pictures / LStar Capital. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 89 perc.

 

Ha embernek és szörnynek születik csemetéje, Rosemary gyermekétől Brundle-légy félárvájáig, az borítékolhatóan hatványra emelheti a gyerekneveléssel járó problémák várható számát, a babaszoba berendezési tárgyainak gondos megválasztásától kezdve a két világhoz kötődő rokonság konfliktusaiig. A Hotel Transylvania 2 – Ahol még mindig szörnyen jó című CGI-animációban ez a kényes helyzet a komédia forrása: az első részben megismert érző szívű Drakula immár nagypapaként vigyázza kisunokája testi-lelki fejlődését, és mindent megtenne annak érdekében, hogy az emberként felcseperedő trónörökösből előcsalogassa a vérszívót, pedig még vámpírfoga sem nőtt a kicsinek. Drakula és országos cimborái – Frankenstein szörnye, a vérfarkas, a múmia és a láthatatlan ember – felkerekednek hát a fürtös hajú poronttyal egy teliholdas éjszakai túrára; road movie-juk ha célt nem is ér, a film legelevenebb és legszórakoztatóbb vonulatát eredményezi.

A három évvel ezelőtt bemutatott első rész kevéssé sikerült elegyét alkotta a rendező, Genndy Tartakovsky (Dexter laboratóriuma) pezsdítő animációs tehetségének és a producer-író (valamint a Drakulát megszólaltató) Adam Sandler kétes értékű humorának. A folytatás, ha nem is mentes ettől a ballaszttól, az arány már szerencsésebb, kevesebb tér jut a toalett-humornak és az érzelgősségnek, sőt az irritálóbb karakterek (mint a Drakula lányának szívét meghódító nyikhaj) jelenléte is mérséklődik, felértékelve a jópofa szörnytársak (köztük új epizodisták) szerepét. Míg a gyerekközönséget főleg az aranyos figurák sora és a tarkabarka látványvilág kényeztetheti, addig a felnőttpublikumot célzó vicceket tartogatnak a megszaporodó filmes utalások és a médiareflexiók – karikírozva az okostelefonos butítást éppúgy, mint a legprimitívebb nárcizmus által gerjesztett „selfie”-őrületet.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2015/11 58-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12479