KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
   2022/június
MAGYAR MŰHELY
• Gelencsér Gábor: Óhullám A Nemzeti Filmalap (2011-19) filmjei
• Murai András: Gyomorgörcs és puncstorta Ügynökfilmek a Kádár-korszakról
• Rudolf Dániel: Áldozathozatal Beszélgetés Zsigmond Dezsővel
• Kelecsényi László: Pisti a filmgyárban Örkény-mozi
• Huber Zoltán: Követni a formát Beszélgetés Sophy Romvarival
NŐI TESTEK
• Forgács Nóra Kinga: Anyanyelv Női reprodukciós horrorfilmek
• Bartal Dóra: Mintha orvos írta volna fel Autoerotika a sorozatokban
• Varró Attila: A vágy tüze Szörnylányok és rémapák
• Kovács Kata: Semlegesítsd a belső pandádat Domee Shi: Pirul a panda
LENGYEL VILÁGOK
• Fekete Tamás: Dubaji lányok, lengyel nők Maria Sadowska
• Szíjártó Imre: Csodás életek Lengyel hétköznapfilmek
• Varga Zoltán: Összefüggések pókhálója Gombrowicz és Żuławski
KÉPREGÉNY LEGENDÁK
• Lovas Anna: Emlék-kollázsok Lynda Barry: One! Hundred! Demons!
AMERIKAI ÁLMOK
• Géczi Zoltán: Techno-Messiások tündöklése és bukása Amerikai startup: sorozatok és filmek
• Orosdy Dániel: Összebilincselve Sidney Poitier (1927-2022)
FESZTIVÁL
• Boronyák Rita: Idegen akcentusok találkozása Toulouse: Cinélatino
TÉVÉFILM
• Schubert Gusztáv: Családi kalitka Paczolay Béla: Pacsirta
• Kolozsi László: Frigye nem lett sikeres Tóth Tamás: Frici és Aranka
• Pethő Réka: Ez nem cég, hanem színház? Madarász Isti: Ecc-pecc
KRITIKA
• Barotányi Zoltán: A halászlé és a tenger Pálinkás Norbert: Katinka
• Huber Zoltán: Hamlet, a barbár Robert Eggers: Az északi
• Varró Attila: Nickelodeon Tom Gormican: A gigantikus tehetség elviselhetetlen súlya
MOZI
• Déri Zsolt: Szerelmes nehézfiúk
• Kovács Kata: Soha néha mindig
• Baski Sándor: Doctor Strange az őrület multiverzumában
• Vajda Judit: Hölgy
• Rudas Dóra: Kis lecke a szerelemről
• Pazár Sarolta: Mindenki utálja Johant
• Kovács Patrik: Camelot – Harcok trónja
• Varró Attila: Downtown Abbey: Egy új korszak
STREAMLINE MOZI
• Kovács Gellért: Fordulópont
• Benke Attila: Maixabel
• Huber Zoltán: Utazás
• Sándor Anna: Novícia
• Jordi Leila: Umma – Anyám szelleme
• Déri Zsolt: Stamping Ground
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi Apokrif történelem

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Kis lecke a szerelemről

Rudas Dóra


Petite lecon d’amour – francia, 2021. Rendezte és írta: Eve Deboise. Kép: Lazare Pedron. Zene: Ronan Maillard. Szereplők: Laetitia Dosch (Julie), Pierre Delandonchamps (Mathieu), Paul Kircher (Lancelot), Lorette Nyssen (Lia). Gyártó: Blue Monday Productions. Forgalmazó: Cirko Film Kft. Feliratos. 86 perc.

 

A néhány hete bemutatott Az elveszett város után egy egészen másféle film is mozikba kerül, amely ugyanarra a képletre épít, miszerint a szerelem egyenlő a két nagyon különböző főszereplő és az általuk megtett közös út szorzatával. Míg Bullock filmje egyértelmű bukás, a Kis lecke a szerelemről éppen átcsúszik a vizsgán, de a tételt neki sem sikerül bizonyítania.

Julie a különc fiatal lány kutyasétáltatóként dolgozik Párizsban, egy étteremben megtalálja Océana, a szerelmes diáklány elhagyott levelét, amelyben öngyilkossággal fenyegetőzik, ha matektanára nem megy el hozzá aznap éjszaka. A szeleburdi nő felkeresi Mathieu-t, akinek fogalma sincs a dologról, mert a tananyagon, a válásán és saját önsajnálatán kívül semmi nem érdekli. A levél azonban aggasztó, az óra pedig ketyeg, így a végletekig összeférhetetlen páros együtt indul útnak, hogy felkeressék a kislányt és megakadályozzák a tragédiát. Az események előrehaladtával az ellenérzések terv szerint oldódnak, amíg a két magányos lélek rá nem ébred arra, ami addigra már mindnyájunknak egyértelmű.

Mintha már láttuk volna ezt valahol: két idegen a várost járja, de egyetlen izgalmas éjszaka után kiderül, hogy a valódi úticéljuk egymás karjában volt, a szerelem pedig beteljesedik Mielőtt felkel a Nap. Ettől függetlenül egész ötletesnek és élvezhetőnek indul a Kis lecke a szerelemről, bár cselekménye súlytalan, fordulatai pedig kitalálhatóak, ugyanakkor karakterei (főleg Julie-é) elég egyediek és jól árnyaltak ahhoz, hogy ez ne legyen rögtön zavaró. Humora a gyarló, ügyefogyott hétköznapi emberről átélhetővé, sőt szerethetővé tenné a látottakat, amennyiben az út felénél nem kezdene el látványosan fogyni az üzemanyag, és a jól működő vígjátékelemek helyett nem a kínosan sablonos szerelmi szálat helyeznék fókuszba. Bár egy road movie-nál az út a fontos nem a cél, legközelebb abból érdemes jól feltankolni, ami valóban hajtja.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2022/06 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15386