KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
   2022/június
MAGYAR MŰHELY
• Gelencsér Gábor: Óhullám A Nemzeti Filmalap (2011-19) filmjei
• Murai András: Gyomorgörcs és puncstorta Ügynökfilmek a Kádár-korszakról
• Rudolf Dániel: Áldozathozatal Beszélgetés Zsigmond Dezsővel
• Kelecsényi László: Pisti a filmgyárban Örkény-mozi
• Huber Zoltán: Követni a formát Beszélgetés Sophy Romvarival
NŐI TESTEK
• Forgács Nóra Kinga: Anyanyelv Női reprodukciós horrorfilmek
• Bartal Dóra: Mintha orvos írta volna fel Autoerotika a sorozatokban
• Varró Attila: A vágy tüze Szörnylányok és rémapák
• Kovács Kata: Semlegesítsd a belső pandádat Domee Shi: Pirul a panda
LENGYEL VILÁGOK
• Fekete Tamás: Dubaji lányok, lengyel nők Maria Sadowska
• Szíjártó Imre: Csodás életek Lengyel hétköznapfilmek
• Varga Zoltán: Összefüggések pókhálója Gombrowicz és Żuławski
KÉPREGÉNY LEGENDÁK
• Lovas Anna: Emlék-kollázsok Lynda Barry: One! Hundred! Demons!
AMERIKAI ÁLMOK
• Géczi Zoltán: Techno-Messiások tündöklése és bukása Amerikai startup: sorozatok és filmek
• Orosdy Dániel: Összebilincselve Sidney Poitier (1927-2022)
FESZTIVÁL
• Boronyák Rita: Idegen akcentusok találkozása Toulouse: Cinélatino
TÉVÉFILM
• Schubert Gusztáv: Családi kalitka Paczolay Béla: Pacsirta
• Kolozsi László: Frigye nem lett sikeres Tóth Tamás: Frici és Aranka
• Pethő Réka: Ez nem cég, hanem színház? Madarász Isti: Ecc-pecc
KRITIKA
• Barotányi Zoltán: A halászlé és a tenger Pálinkás Norbert: Katinka
• Huber Zoltán: Hamlet, a barbár Robert Eggers: Az északi
• Varró Attila: Nickelodeon Tom Gormican: A gigantikus tehetség elviselhetetlen súlya
MOZI
• Déri Zsolt: Szerelmes nehézfiúk
• Kovács Kata: Soha néha mindig
• Baski Sándor: Doctor Strange az őrület multiverzumában
• Vajda Judit: Hölgy
• Rudas Dóra: Kis lecke a szerelemről
• Pazár Sarolta: Mindenki utálja Johant
• Kovács Patrik: Camelot – Harcok trónja
• Varró Attila: Downtown Abbey: Egy új korszak
STREAMLINE MOZI
• Kovács Gellért: Fordulópont
• Benke Attila: Maixabel
• Huber Zoltán: Utazás
• Sándor Anna: Novícia
• Jordi Leila: Umma – Anyám szelleme
• Déri Zsolt: Stamping Ground
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi Apokrif történelem

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Streamline mozi

Stamping Ground

Déri Zsolt


Love and Music – holland, 1971. Rendezte: George Sluizer és Hans Jürgen Pohland. Kép: Jan de Bont, Paul van den Bos, Harry Hart. Szereplők: Jefferson Airplane, The Byrds, T-Rex, Pink Floyd, Soft Machine. Gyártó: Cine3 – Planet Film. Forgalmazó: Netflix. Feliratos. 83 perc.

 

A kontinentális Európa válasza Woodstockra egy holland fesztivál volt: a tengerentúli nagy hippibuli után 10 hónappal, 1970. június 26-28. közt Rotterdam keleti szélén, szélmalmok mellett, egy erdő tövében egy kacsákkal teli mesterséges tó partján százezer fiatalt szórakoztató Kralingen Music Festival (avagy Holland Pop Festival) leginkább Stamping Ground néven híresült el – ezen a címen láthatjuk az 1971-re elkészült dokumentumfilmet is most a Netflix kínálatában.

Az öreg kontinens első többnapos szabadtéri popfesztiváljaként jegyzett Stamping Groundra a woodstocki fellépők közül is többen eljutottak, mint a Jefferson Airplane. a Canned Heat, Santana vagy Country Joe (aki a filmeseknek adott interjújában pozitívumként hozza fel, hogy ez a holland rendezvény nem annyira gigászi és hisztérikus, mint Woodstock volt), de rajtuk kívül egy sor további remek amerikai előadó is érkezett (New Orleans-i vuduguru Dr. John, a Byrds folk-rockerei, a Flock nevű chicagói dzsessz-rock nagyzenekar vagy az egyik legizgalmasabb produkciót nyújtó It’s A Beautiful Day pszichedelikus zenekar San Franciscóból). Szép számmal képviseltették magukat a brit együttesek is, mint a Quintessence, a Roger Chapman vezette Family, a Soft Machine még Robert Wyatt-tel, no meg a szupersztárság küszöbén álló Pink Floyd és T. Rex (ez utóbbi már elektromosan, de még duófelállásban). A színpad előtt békés, boldog, lelkes fiatal tömeg, meztelen fürdőzés és tánc, szabad marihuánafogyasztás, hálózsákos alvás, eső ellen fóliákkal való védekezés.

Külön érdekesség, hogy a dokumentumfilm egyik rendezője George Sluizer volt, aki később a Nyomtalanul című 1988-as holland sikerfilmet és annak Nyom nélkül című 1993-as hollywoodi remake-jét jegyezte, az egyik operatőre pedig a pályakezdő Jan de Bont, aki a kilencvenes évek közepén a Féktelenül és Twister című bombasztikus akciófilmekkel lépett elő rendezővé.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2022/06 63-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15382