KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
   2022/június
MAGYAR MŰHELY
• Gelencsér Gábor: Óhullám A Nemzeti Filmalap (2011-19) filmjei
• Murai András: Gyomorgörcs és puncstorta Ügynökfilmek a Kádár-korszakról
• Rudolf Dániel: Áldozathozatal Beszélgetés Zsigmond Dezsővel
• Kelecsényi László: Pisti a filmgyárban Örkény-mozi
• Huber Zoltán: Követni a formát Beszélgetés Sophy Romvarival
NŐI TESTEK
• Forgács Nóra Kinga: Anyanyelv Női reprodukciós horrorfilmek
• Bartal Dóra: Mintha orvos írta volna fel Autoerotika a sorozatokban
• Varró Attila: A vágy tüze Szörnylányok és rémapák
• Kovács Kata: Semlegesítsd a belső pandádat Domee Shi: Pirul a panda
LENGYEL VILÁGOK
• Fekete Tamás: Dubaji lányok, lengyel nők Maria Sadowska
• Szíjártó Imre: Csodás életek Lengyel hétköznapfilmek
• Varga Zoltán: Összefüggések pókhálója Gombrowicz és Żuławski
KÉPREGÉNY LEGENDÁK
• Lovas Anna: Emlék-kollázsok Lynda Barry: One! Hundred! Demons!
AMERIKAI ÁLMOK
• Géczi Zoltán: Techno-Messiások tündöklése és bukása Amerikai startup: sorozatok és filmek
• Orosdy Dániel: Összebilincselve Sidney Poitier (1927-2022)
FESZTIVÁL
• Boronyák Rita: Idegen akcentusok találkozása Toulouse: Cinélatino
TÉVÉFILM
• Schubert Gusztáv: Családi kalitka Paczolay Béla: Pacsirta
• Kolozsi László: Frigye nem lett sikeres Tóth Tamás: Frici és Aranka
• Pethő Réka: Ez nem cég, hanem színház? Madarász Isti: Ecc-pecc
KRITIKA
• Barotányi Zoltán: A halászlé és a tenger Pálinkás Norbert: Katinka
• Huber Zoltán: Hamlet, a barbár Robert Eggers: Az északi
• Varró Attila: Nickelodeon Tom Gormican: A gigantikus tehetség elviselhetetlen súlya
MOZI
• Déri Zsolt: Szerelmes nehézfiúk
• Kovács Kata: Soha néha mindig
• Baski Sándor: Doctor Strange az őrület multiverzumában
• Vajda Judit: Hölgy
• Rudas Dóra: Kis lecke a szerelemről
• Pazár Sarolta: Mindenki utálja Johant
• Kovács Patrik: Camelot – Harcok trónja
• Varró Attila: Downtown Abbey: Egy új korszak
STREAMLINE MOZI
• Kovács Gellért: Fordulópont
• Benke Attila: Maixabel
• Huber Zoltán: Utazás
• Sándor Anna: Novícia
• Jordi Leila: Umma – Anyám szelleme
• Déri Zsolt: Stamping Ground
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi Apokrif történelem

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Streamline mozi

Fordulópont

Kovács Gellért


La svolta – olasz, 2021. Rendezte: Riccardo Antonaroli. Írta: Roberto Cimpanelli és Gabriele Scarfone. Kép: Emanuele Zarlenga. zene: Michele Braga. Szereplők: Andrea Lattanzi (Jack), Brando Pacitto (Ludovico). Gyártó: Rodeo Drive / Life Cinema / Rai Cinema. Forgalmazó: Netflix. Feliratos. 90 perc.

 

A Netflix radar alatti szekciójának egyik olasz versenyzője frappáns alaphelyzetével hívja fel magára a figyelmet, ilyesformán vonzó streaming-program lehet. Adva van Ludovico, egy visszahúzódó, pánikrohammal és egyéb pszichés zavarokkal küzdő fiatalember, meg egy másik, Jack, aki épp most rabolt ki egy félelmetes uzsorást. Akciója nem épp úgy alakult, ahogy tervezte, így csakhamar Ludovico művészlakásában köt ki, hogy ott bujkáljon, míg az alvilág őrei felhagynak keresésével. Ám a szedett-vedett túszdrámában csakhamar – és mindkét szereplő számára váratlanul – helyet kap a kölcsönös szimpátia, így a fura duó kénytelen-kelletlen összecsiszolódik.

Riccardo Antonaroli kiválóan fényképezett elsőfilmje valahol a Gomorra tévésorozat tanmesés nyersessége és a Teljesen idegenek falvédős (a közösségi hálók hírfolyamába való) bölcselkedése közé lőtte be műve stílusát, és szerencséjére nagyszerű színészei hitelesítik is a kissé didaktikus hangnemet, a meglehetősen kiszámítható forgatókönyvet. A két srác nem csak a történet diktálása szerint válik rövid idő alatt kvázi testvérpárrá, de nagy eséllyel a néző is hitelesnek érzi kapcsolatuk alakulását. Mindketten adnak a másiknak valami nagyon fontosat. Valamivel klisésebbek náluk a maffiózók, akiket Antonaroli érdemben nem kíván árnyalni, megelégszik azzal, hogy pont úgy néznek ki és viselkednek, mint ahogy az életből kölcsönvett főnökök, bérgyilkosok és katonák szoktak. Az arcukra van írva, hogy menthetetlenek. És ha rajtuk múlik, Ludovico és Jack megfizet barátságukért.


 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2022/06 61-62. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15378