KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

       
   2022/június
MAGYAR MŰHELY
• Gelencsér Gábor: Óhullám A Nemzeti Filmalap (2011-19) filmjei
• Murai András: Gyomorgörcs és puncstorta Ügynökfilmek a Kádár-korszakról
• Rudolf Dániel: Áldozathozatal Beszélgetés Zsigmond Dezsővel
• Kelecsényi László: Pisti a filmgyárban Örkény-mozi
• Huber Zoltán: Követni a formát Beszélgetés Sophy Romvarival
NŐI TESTEK
• Forgács Nóra Kinga: Anyanyelv Női reprodukciós horrorfilmek
• Bartal Dóra: Mintha orvos írta volna fel Autoerotika a sorozatokban
• Varró Attila: A vágy tüze Szörnylányok és rémapák
• Kovács Kata: Semlegesítsd a belső pandádat Domee Shi: Pirul a panda
LENGYEL VILÁGOK
• Fekete Tamás: Dubaji lányok, lengyel nők Maria Sadowska
• Szíjártó Imre: Csodás életek Lengyel hétköznapfilmek
• Varga Zoltán: Összefüggések pókhálója Gombrowicz és Żuławski
KÉPREGÉNY LEGENDÁK
• Lovas Anna: Emlék-kollázsok Lynda Barry: One! Hundred! Demons!
AMERIKAI ÁLMOK
• Géczi Zoltán: Techno-Messiások tündöklése és bukása Amerikai startup: sorozatok és filmek
• Orosdy Dániel: Összebilincselve Sidney Poitier (1927-2022)
FESZTIVÁL
• Boronyák Rita: Idegen akcentusok találkozása Toulouse: Cinélatino
TÉVÉFILM
• Schubert Gusztáv: Családi kalitka Paczolay Béla: Pacsirta
• Kolozsi László: Frigye nem lett sikeres Tóth Tamás: Frici és Aranka
• Pethő Réka: Ez nem cég, hanem színház? Madarász Isti: Ecc-pecc
KRITIKA
• Barotányi Zoltán: A halászlé és a tenger Pálinkás Norbert: Katinka
• Huber Zoltán: Hamlet, a barbár Robert Eggers: Az északi
• Varró Attila: Nickelodeon Tom Gormican: A gigantikus tehetség elviselhetetlen súlya
MOZI
• Déri Zsolt: Szerelmes nehézfiúk
• Kovács Kata: Soha néha mindig
• Baski Sándor: Doctor Strange az őrület multiverzumában
• Vajda Judit: Hölgy
• Rudas Dóra: Kis lecke a szerelemről
• Pazár Sarolta: Mindenki utálja Johant
• Kovács Patrik: Camelot – Harcok trónja
• Varró Attila: Downtown Abbey: Egy új korszak
STREAMLINE MOZI
• Kovács Gellért: Fordulópont
• Benke Attila: Maixabel
• Huber Zoltán: Utazás
• Sándor Anna: Novícia
• Jordi Leila: Umma – Anyám szelleme
• Déri Zsolt: Stamping Ground
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi Apokrif történelem

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Szerelmes nehézfiúk

Déri Zsolt


Cette musique ne joue pour personne – francia, 2021. Rendezte: Samuel Benchetrit. Írta: Rábor Rassov. Kép: Pierre Aim. Szereplők: Ramzy Bedia (Neptune), Francois Damiens (Jeff), Jules Benchetrir (Rudy), Valeria Bruni Tedeschi (Katia), Vanessa Paradis (Suzanne). Gyártó: Single Man Productions / JM Films. Forgalmazó: Cirko Film Kft. Feliratos. 107 perc.

 

A regényírói és rendezői karrierjét az ezredforduló óta párhuzamosan futtató francia Samuel Benchetrit a Janis és John című 2003-as debütáló nagyjátékfilmjében tragikus sorsú első feleségével, Marie Trintignant-nal imitáltatta Janis Joplint egy pénzkicsalásos-átverős sztoriban, majd egy évtizeden át következő színésznő-élettársával, Anna Mouglalisszal forgatta filmjeit (Mindig gengszter akartam lenni és Chez Gino című vígjátékaik is a bűnözés és szerepjátszás témakörében mozogtak), az utóbbi öt évben pedig már a színész-énekesnő Vanessa Paradis az új múzsája, akit két közös mozifilmjük közt feleségül is vett.

Szerelmes nehézfiúk című legfrissebb munkájukban egy kikötői maffiózókompánia vezére egy pénztárosnőhöz kezd szerelmes verseket írni, míg baltás behajtója egy amatőr színésznőbe szeret bele, aki a véletlenül megölt könyvelőférje által elsikkasztott pénzből egy Simone de Beauvoir és Jean-Paul Sartre szerelméről szóló darabot akar színre vinni (a bumfordi gyilkos féltékenységből kinyírja azokat a színészeket, akik a férfi főszerepre készülnek, végül maga játssza el azt), a banda két további tagja pedig a főnök lányának 18. szülinapjára fojtogatással, fenyegetéssel, és megvesztegetéssel gyűjt bulivendégeket az iskolatársak közül.

Benchetrit a visszatérő alkotótársával, a Csáth Géza- és Kosztolányi-rajongóként magyar művésznevet választó Gábor Rassov színdarabíróval összedobott sokfelé ágazó – és minden korábbinál több neves színészhavert felvonultató – sztoriban nem jut fel Lépcsőházi történetek című 2015-ös csúcsművük szintjeire, de most is nagy szeretettel kezeli profán figuráit, akik belecsöppennek a művészet, a költészet világába, sőt a végére az eredeti francia filmcímben szereplő zene is eluralkodik (még Vanessa is kap egy betétdalt férjétől a Simone de Beauvoir-féle „nem születünk nőnek, hanem azzá válunk” idézet köré).


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2022/06 57-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15384