KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
   2021/január
MOZIK KARANTÉNBAN
• Varró Attila: A hegy Mohamedhez Vírus és mozi
• Soós Tamás Dénes: Csődközelben Mozik a járvány alatt
MAGYAR MŰHELY
• Petényi Katalin: Emléktöredékek Gyöngyössy Imre (1930-1994) – 2. rész
• Schubert Gusztáv: Mag a földben Jób lázadása
• Benke Attila: Szimpátiafilmezés Külföldi filmek az ’56-os forradalomról
• Vízkeleti Dániel: Kísértetek földjén Beszélgetés Bergendy Péterrel
SEAN CONNERY
• Géczi Zoltán: A neve Connery Sean Connery (1930-2020)
• Varga Zoltán: Valami igazságféle Kultmozi: A támadás
ÚJ RAJ
• Árva Márton: Válságtünetek Új raj: Rodrigo Sorogoyen
KÉPREGÉNY-LEGENDÁK
• Baski Sándor: Alkonyzóna Thomas Ott: The Number
KÉPREGÉNY LEGENDÁK
• Kránicz Bence: Sztráda a semmibe Tillie Walden: Are You Listening?
FELLINI 100
• Harmat György: Fellini és a napszemüveg Harmat György Egy eszköz vándorútja
A FILMKRITIKA KLASSZIKUSAI
• Ádám Péter: Töltőtoll és kamera Cahiers du Cinéma
FESZTIVÁL
• Gerencsér Péter: Látható periféria Verzió 2020
PANORÁMA
• Kránicz Bence: „Segített, hogy kihullott a hajam” Beszélgetés Colin Firth-szel és Stanley Tuccival
FILM / REGÉNY
• Fekete Tamás: Amerikai mélyálom J.D. Vance: Vidéki ballada az amerikai álomról
• Greff András: Herointól halkésig Ron Howard: Vidéki ballada az amerikai álomról
FILM + ZENE
• Pernecker Dávid: Félreértett hangok Ben Frost
• Déri Zsolt: Amerikai karakter Western Stars
KRITIKA
• Varró Attila: A kíntornás Mank-ja David Fincher: Mank
TELEVÍZÓ
• Andorka György: Nehéz istentelennek lenni A farkas gyermekei
STREAMLINE MOZI
• Jordi Leila: Cities of Last Things
• Forgács Nóra Kinga: Hazug tánc
• Lovas Anna: Mother – Eltorzult szeretet
• Lichter Péter: Super Dark Times
• Huber Zoltán: Arkansas
• Pethő Réka: Előttem az élet
• Vajda Judit: Kenyér, szerelem és…
• Tüske Zsuzsanna: Casino Royale
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Streamline mozi

Mother – Eltorzult szeretet

Lovas Anna


Mazaa – japán, 2020. Rendezte: Tatsushi Ohmori. Írta: Tatsushi Ohmori, Takehiko Minato. Kép: Tomohiko Tsuji. Szereplők: Masami Nagasawa (Akiko), Daiken Okudaira (Shuhei), Sho Gunji (gyerek Shuhei), Sadao Abe (Ryo), Kaho (Aya Takahashi). Gyártó: Happinet (I)., Kadokawa. Forgalmazó: Netflix. Feliratos. 120 perc

 

Mi a legszörnyűbb dolog, amit egy anya tehet a gyermekével? Tatsushi Ohmori filmje mintha ezt a kérdést szegezné nézőinek – és rémisztő módon egymás után sorolja rá a válaszokat. A 2004-es évek drámai japán sikerfilmje, a gyermekeit egy tokiói lakásban hetekig magára hagyó anyáról szóló Anyátlanok receptjét használva Ohmori is egy közfelháborodást keltő igaz történetet vett alapul, ám a fiát egyedül nevelő Akiko nem áll meg ott, hogy életveszélyesen elhanyagolja a gyermekét. Amikor a felelőtlen nőnek szerencsejáték-függősége miatt pénzre van szüksége, Shuheit veszi rá, hogy a nagyszüleitől kunyeráljon, hazudjon, lopjon, és a végletekig elmenjen az anyja iránti „szeretet” nevében. Sorra látjuk, ahogy a fiú szándéka ellenére aláveti magát a szülői akaratnak, és különösebb lázadás nélkül teljesíti anyja minden őrült kérését. A történet során ugyan felbukkan Shuhei apja, aki magához venné a fiút, majd később egy szociális gondozó, aki igyekszik az iskolában tartani őt, de a férfiak manipulálásában kedvét lelő Akiko minden eszközt bevet, hogy a tulajdonának tartott gyermeke ne távolodhasson el tőle. Az igazi tragédia pedig akkor következik be, amikor a mérgező anya próbára téve fia hűségét, arra kéri, amit egyetlen normális énképpel vagy igazságérzettel rendelkező ember sem tenne meg – de Shuheinél 17 éves korára beérik a bántalmazó szeretet.

Ohmori az igaz történet jelleget erősítve hosszú beállításokkal és idegőrlő csendekkel hagy minket ebben a kisrealista taszító világban, ahol a drámai történet időnként már az anya-horror ajtaján kopogtat. Nagasawa Masami és a tini Shuheit játszó, most debütáló Okudaira Daiken játéka fájdalmasan hiteles, karakterükkel folyamatosan próbára teszik a beleérző képességünket – a kétórás játékidő végére egyre kevesebb sikerrel.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2021/01 61-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14784