KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1983/május
KRÓNIKA
• Koltai Ágnes: Premier Plan
• Kézdi-Kovács Zsolt: Két barátját vesztette el...
FESZTIVÁL
• Zalán Vince: A józanság reménye Nyugat-Berlin

• Szilágyi Ákos: A félreértés fokozatai Vérszerződés
• Kézdi-Kovács Zsolt: A Visszaesők forgatásán A rendező jegyzetlapjaiból 1.
• Lajta Gábor: Célpont: az ember 1982 animációs filmjei
FESZTIVÁL
• Zsugán István: Közönyös felnőttek, tévelygő fiatalok Sanremo

• Trosin Alekszandr: A montázzsal megsemmisített montázs Pelesjan mozija
• Györffy Miklós: Elektromantikus melodráma Az oberwaldi titok
• Bereményi Géza: A legutolsó snitt Villanás a víz felett
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Csantavéri Júlia: Képek egy halott világból Stanley Kubrick
• N. N.: Stanley Kubrick filmjei
• Ciment Michel: Anti-Rousseau Beszélgetések Stanley Kubrickkal

• Hegedűs Zoltán: Renoir-filmek – papíron
LÁTTUK MÉG
• Szentistványi Rita: Szerelmi gondok
• Zsilka László: Keresztapa II.
• Zsilka László: A nagy kitüntetés
• Deli Bálint Attila: Bolond pénz
• Ardai Zoltán: Viadal
• Deli Bálint Attila: Dutyi dili
• Harmat György: Az a perc, az a pillanat
• Barna Imre: Kaszálás a Kánya-réten
• Kovács András Bálint: A hatodik halálraítélt
TELEVÍZÓ
• Reményi József Tamás: Ez a pici mind megette A márciusi műsorokról
• Csepeli György: Az ellentmondás és a konfliktus A televízió valóságlátásáról
• Lukácsy Sándor: Képeskönyv és tört varázs Mint oldott kéve
KÖNYV
• Bíró Gyula: Esztétika és jel-elmélet Lengyel tanulmánykötet a filmszemiotikáról
• Csala Károly: Házi színháztól a tévéjátékig A szovjet „televíziós előadás”

             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Szerelmi gondok

Szentistványi Rita

 

Példásan konzervatív Viktor Tregubovics filmje. A jó kedélyű ifjú sofőr beleszeret a kislányát egyedül nevelő könyvtárosnőbe, kinek szíve talán nem is marad érintetlen. Ám megérkezik a volt férj, s az asszony boldogan csomagol. Hősünk pedig önfeláldozóan cipeli a család kofferjait az állomásra.

Végső soron semmi kifogásunk sem lehetne e gondosan kiegyengetett szerelmi háromszög ellen, ha nem ilyen magától értetődően egyenesedne ki. Az alaphelyzet kínálkozó drámájából a rendező semmit sem érzékeltet, felületesen ábrázolt és zavaros események követik egymást, melyeknek vajmi kevés közük van a végkifejlethez. A nézőnek óhatatlanul a legendás színiiskolás tankönyv jut eszébe: széles vigyor – jókedv, zord tekintet homlokráncolással – belső vívódás, tenyerek közé szorított arc – fájdalmas töprengés.

Szerelmi gondokon kívül másféle gondok nem zavarják ezt a felhőtlen történetet. A falu mindennapi életéről kedélyes félmondatok tudósítanak, amelyeket hősünk vált jártában-keltében. Mert ő – hiszen sofőr – állandóan úton van. Csak arról feledkezett meg a rendező, hogy a teherautó rakterét meg is töltse valamilyen áruval.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1983/05 44-45. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=6790