KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
   1998/január
KRÓNIKA
• Schubert Gusztáv: Samuel Fuller

• Szilágyi Ákos: Iván árnyékában Változatok rettentőre
• Csejdy András: Hinta, palinta Az erőszak vége
• Bori Erzsébet: Tiszta sor Az ifjú Wenders
TELEVÍZÓ
• Zachar Balázs: Piac-kép Kereskedelmi televíziók
• Békés Pál: Ha az ember Scolába jár Híradó-világ

• Varga Balázs: Megszállottan Sorsfilmezés
• Kornis Mihály: Felfelé a lejtőn Töredékek a hatvanas évek filmművészetéről
• Csejdy András: Epe és lép Hatvanas évek
• Hirsch Tibor: Örök élet, sok kis halállal A kosztüm lehull
• Déri Zsolt: Klipsz: szemrevaló fülbevalók Popvideók
• Fáy Miklós: Igazságot Georges Delerue-nek! Filmzene
• Nyírő András: Házi dj Internet
KRITIKA
• Báron György: Szerelmese Tamás és Juli
• Bikácsy Gergely: A becsvágyó Filmszakadás
LÁTTUK MÉG
• Csejdy András: Szigorúan bizalmas
• Báron György: Intim kapcsolatok
• Schubert Gusztáv: És a nyolcadik napon
• Nevelős Zoltán: Alul semmi
• Takács Ferenc: Csillagközi invázió
• Ardai Zoltán: Földön egy angyal
• Kovács Kristóf: A gyűjtő
• Csordás Lajos: A holló 2.
• Hungler Tímea: Összeesküvés-elmélet
• Turcsányi Sándor: Tűzhányó
• Tamás Amaryllis: Spawn

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Spawn

Tamás Amaryllis

 

Patkányperspektívából szemlélvén magunkat ilyenek lennénk, akár valamifajta sátánista szertartás szereplői. A „játszó személyek”: Gonosz…, Gonoszabb…, Még Gonoszabb – nevezzék bár az Ördöggel szövetséges Jason Wynnek, vagy Al Simmonsnak, azaz Spawnnak. A Todd MacFarlane agyában megfogant képregény-hős, Spawn egy vírus osztódási és terjedési sebességével árasztja el a világot – rajzfilm, újság, lemez, videojáték, „fantasy-film”, gondosan csomagolt ajándék formájában. A hírek szerint „a rendkívül igényesen kidolgozott figurák villámgyorsan belopták magukat a fiatalok lelkébe”. A nyüvektől mozgó pizzamaradékot kukázó Gonosz, a gyilkológéppé idomított Középgonosz, a Földet elpusztítani szándékozó, a cél érdekében saját szívizomrostjai közé detonátort operáltató Főgonosz láttán, a „Ha elvégzed a melót, én csókolok először segget neked”-stílusú dialógok hallatán elgondolkodik a recenzens, vajon kinek szánják az alkotók kultúrterméküket… A gyerekeknek? Bárkinek. Annak, aki vevő rá.

A képregény játékfilm-változata csak az Egyesült Államokban 50 millió dollár bevételt hozott, MacFarlane máris multimilliomos lett.

Nem véletlenül. Ennyit, ennyi idő alatt a fegyverkereskedelemben szoktak keresni. A Spawn hatásos és pusztító, akár a kalasnyikov vagy az idegméreg.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1998/01 60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3589