KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
   2023/január
ÚJ-HOLLYWOOD
• Greff András: Mi űzi az üldözőt? Paul Schrader megszállottjai
• Kovács Patrik: Egy világcsavargó Hollywoodban Bob Rafelson (1933-2022)
• Gyöngyösi Lilla: A kék szem átka Paul Newman
A MELODRÁMA ARCAI
• Pápai Zsolt: „Az időnek kaputt” A nemzetiszocializmus filmmelodrámái – 3. rész
• Varró Attila: Zsigeri pátosz Test és melodráma 1.: A jövő bűnei
• Kránicz Bence: A barátom odafent Felix Van Groeningen – Charlotte Vandermeersch: Nyolc hegy
MAGYAR MŰHELY
• Rudas Dóra: A kapunyitási pánik nemi differenciái Így maradtam
• Pauló-Varga Ákos: A szomorúság háromszöge Kárpáti György Mór: Jövő nyár
• Földényi F. László: Mi rejlik a bőr alatt? Nemes Anna: Beauty of the Beast
• M. Tóth Éva: Animációs „így jöttem” Kollarik Tamás – Takó Sándor: Csupó Gábor
FRANCIA KÖNYVEK
• Ádám Péter: A „könyv-ember” Truffaut irodalmi átdolgozásai
• Barabás Klára: „A történet soha nem ment ki a divatból” Beszélgetés Josée Dayannal
• Demus Zsófia: A befogadás szabadsága Luc Jacamon – Matz: A gyilkos (Le Tueur)
FILM / ZENE
• Pernecker Dávid: A madárcsicsergés is gyanús Rich Vreeland
ARCHÍVUMOK TITKAI
• Barkóczi Janka: Láthatatlan mozi Avantgárd és kísérleti filmek archiválása
FESZTIVÁL
• Bakos Gábor: A látvány diadala Szolnok – Alexander Trauner ART/FILM Fesztivál
• Navarrai Mészáros Márton: Jégbe zárva Reykjavík
TELEVÍZÓ
• Orosdy Dániel: A repülő pingvin Hugo Blick: Az angolok
KRITIKA
• Huber Zoltán: Szépítő távolság Steven Spielberg: A Fabelman család
• Gyöngyösi Lilla: Nem nyugodnak békében Madarász Isti: Átjáróház
MOZI
• Pauló-Varga Ákos: Eltitkolt történetek
• Kolozsi László: Valaki hall engem
• Csomán Sándor: A látogatás
• Bonyhecz Vera: Azt mondta
• Hegedűs Zsófia: A kis Nicolas
• Benke Attila: Vérapó
• Varró Attila: Gátlástalan örökösök
• Alföldi Nóra: Az új játék
STREAMLINE MOZI
• Huber Zoltán: Bardo
• Pozsonyi Janka: Lady Chatterley szeretője
• Árva Márton: Csoda
• Varga Zoltán: Wendell és Wild
• Rudas Dóra: Toto, a hős
• Déri Zsolt: Meet Me In The Bathroom

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Streamline mozi

Meet Me In The Bathroom

Déri Zsolt

Meet Me In The Bathroom – amerikai, 2022. Rendezte: Will Lovelace és Dylan Souther. Írta: Lizzie Goodman. Gyártó: Pulse Film / XTR. Forgalmazó: Showtime. Feliratos. 105 perc.

New York, azon belül is főleg Manhattan már kitermelt jó néhány meghatározó zenei színteret. A CBGB klubból kinőtt art-punk/new wave (Ramones, Television, Blondie, Talking Heads, Patti Smith Group, Richard Hell And The Voidoids stb.) hetvenes évek közepétől a nyolcvanas évtized elejéig tartó fénykora adta a követendő mintát annak az ezredfordulón kialakult rockszcénának, ahol a Strokes-kvintett fenti együttesektől is sokat merítő cool retrója mellett jól megfért a Moldy Peaches bohém anti-folkja a kölyök Adam Greennel az élen, a Yeah Yeah Yeahs trió a koreai születésű Karen O énekesnő extravaganciájával, az Interpol elegánsan sötét posztpunkja, a nagyrészt fekete tagokból álló TV On The Radio experimentalizmusa vagy a Rapture-fiúk kolompolós dance-punkja és az ő lemezkiadó-producerüknek, a harminc fölött frontemberré váló James Murphynek az LCD Soundsystem tánczenekara is.

Lizzy Goodman 2017-es riportkönyve, a Strokes-dalcím nyomán elnevezett Meet Me In The Bathroom egy bő évtizeden át követi történetüket egészen 2011-ig, az eredetileg tervezett négyrészes tévédoku-adaptációból viszont végül csak egyetlen dokumentumfilm lett, mely inkább a heroikus pezsgésű korai évekre koncentrál. A Manhattan-témájú Walt Whitman-versidézetekkel keretezett, vibrálóan izgalmas képanyagú film 1999-től vázolja fel, hogyan tudott nagy hatású zenei színteret teremteni néhány kívülálló figura a Y2K-világvégevárás, a 9/11 terrortámadás, a szomszédos Brooklynba való súlypont-áthelyeződés és dzsentrifikáció közepette, a hagyományos zenei sajtó (meg a Music Television) utolsó domináns periódusának és az internetes zeneelérés elterjedésének a korszakhatárán. A klipes és reklámfilmes múltú Will Lovelace és Dylan Southern brit rendezőknek a No Distance Left To Run című Blur-turnéfilmjük és az LCD Soundsystem-féle Shut Up And Play The Hits után a harmadik dokumentumfilmjük is remekül sikerült.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2023/01 63-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15637