|
|
Streamline moziMeet Me In The BathroomDéri Zsolt
Meet Me In The Bathroom – amerikai, 2022. Rendezte: Will Lovelace és Dylan Souther. Írta: Lizzie Goodman. Gyártó: Pulse Film / XTR. Forgalmazó: Showtime. Feliratos. 105 perc. New York, azon belül is főleg Manhattan már
kitermelt jó néhány meghatározó zenei színteret. A CBGB klubból kinőtt art-punk/new wave (Ramones, Television, Blondie,
Talking Heads, Patti Smith Group, Richard Hell And The Voidoids stb.) hetvenes
évek közepétől a nyolcvanas évtized elejéig tartó fénykora adta a követendő
mintát annak az ezredfordulón kialakult rockszcénának, ahol a Strokes-kvintett
fenti együttesektől is sokat merítő cool
retrója mellett jól megfért a Moldy Peaches bohém anti-folkja a kölyök Adam
Greennel az élen, a Yeah Yeah Yeahs trió a koreai születésű Karen O énekesnő
extravaganciájával, az Interpol elegánsan sötét posztpunkja, a nagyrészt fekete
tagokból álló TV On The Radio experimentalizmusa vagy a Rapture-fiúk kolompolós
dance-punkja és az ő
lemezkiadó-producerüknek, a harminc fölött frontemberré váló James Murphynek az
LCD Soundsystem tánczenekara is.
Lizzy Goodman 2017-es
riportkönyve, a Strokes-dalcím nyomán elnevezett Meet Me In The Bathroom egy bő évtizeden át követi történetüket
egészen 2011-ig, az eredetileg tervezett négyrészes tévédoku-adaptációból
viszont végül csak egyetlen dokumentumfilm lett, mely inkább a heroikus
pezsgésű korai évekre koncentrál. A Manhattan-témájú Walt Whitman-versidézetekkel
keretezett, vibrálóan izgalmas képanyagú film 1999-től vázolja fel, hogyan
tudott nagy hatású zenei színteret teremteni néhány kívülálló figura a
Y2K-világvégevárás, a 9/11 terrortámadás, a szomszédos Brooklynba való
súlypont-áthelyeződés és dzsentrifikáció közepette, a hagyományos zenei sajtó
(meg a Music Television) utolsó domináns periódusának és az internetes zeneelérés
elterjedésének a korszakhatárán. A klipes és reklámfilmes múltú Will Lovelace
és Dylan Southern brit rendezőknek a No
Distance Left To Run című Blur-turnéfilmjük és az LCD Soundsystem-féle Shut Up And Play The Hits után a
harmadik dokumentumfilmjük is remekül sikerült.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|