KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
   2016/december
NŐI SZEREPEK
• Baski Sándor: Az üvegplafon alatt Nők a Fehér Házban
• Schubert Gusztáv: „Amerika királynője” Pablo Larraín: Jackie
• Barkóczi Janka: A harmadik hullám Asghar Farhadi hősnői
• Varró Attila: A hiány iszonyata Val Lewton és a női horror
• Vincze Teréz: Egy szexi koreai feminista A szobalány
MAGYAR MŰHELY
• Kelecsényi László: Védtelen ártatlanság (Bara Margit 1928-2016)
• Schubert Gusztáv: Csoóri Sándor, a filmes Parázson lépkedő
• Morsányi Bernadett: Makacs fiúk Beszélgetés Szomjas Györggyel
LENGYEL MÉRCE
• Báron György: A nemzet filmművésze Andrzej Wajda (1926-2016)
• Pörös Géza: Nincs alku Andrzej Wajda: Emlékképek
• Zalán Márk: Bedobozolt történelem Lengyel hadiállapot 1981
• Morsányi Bernadett: Bármi megtörténhet Marcel Łoziński dokumentumfilmjei
FRANCE NOIR
• Ádám Péter: Gengszterből filmrendező José Giovanni
FESZTIVÁL
• Szabó Ádám: Undorból születnek Sitges
• Bartal Dóra: A hátunkon cipelt múlt Jihlava
• Csiger Ádám: Fiatalos kezdés Primanima
• Barkóczi Janka: Aki sosem látta Párizst Window Horses
KÖNYV
• Nagy V. Gergő: A nemzetközi Férfi Tarr 60
TELEVÍZÓ
• Várkonyi Benedek: A pokol másnapján Beszélgetés Olivier Wieviorkával
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi
FILM / REGÉNY
• Varró Attila: Rejtélyes bosszú Austin Wright: Tony and Susan
• Alföldi Nóra: Kárhozottak királya Tom Ford: Éjszakai ragadozók
KRITIKA
• Varga Zoltán: X elvtárs A martfűi rém
• Barkóczi Janka: Belső száműzetés Bereczki Csaba: Soul Exodus
• Andorka György: Bölcselmük álmodni képes Doctor Strange
MOZI
• Baski Sándor: Teljesen idegenek
• Gelencsér Gábor: Olli Mäki legboldogabb napja
• Pápai Zsolt: Harmadik típusú találkozások Zsigmond Vilmossal
• Forgács Nóra Kinga: Az állam Fritz Bauer ellen
• Kovács Kata: A mélység kalandora
• Vajda Judit: A könyvelő
• Barkóczi Janka: Hideg hegyek
• Huber Zoltán: Mentőakció
• Kránicz Bence: Creative Control
• Roboz Gábor: Az utolsó emberig
• Csiger Ádám: Jack Reacher: Nincs visszaút
• Sepsi László: Bezárva
• Varró Attila: Életem Cukkiniként
• Andorka György: Legendás állatok és megfigyelésük
DVD
• Barkóczi Janka: Magyar Filmhíradó Évfolyam 1956
• Kránicz Bence: Szerelem
• Gelencsér Gábor: Angi Vera
• Benke Attila: Menny és pokol
• Pápai Zsolt: Tripla kilences

             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Hideg hegyek

Barkóczi Janka

Cold of Kalandar – magyar-török, 2015. Rendezte: Mustafa Kara. Írta: Mustafa Kara és Bilal Sert. Kép: Cevahir Sahin és Kürsat Üresin. Zene: Eleanor Fourniau. Szereplők: Haydar Sisman, Nuray Yesilaraz, Hanife Kara. Gyártó: Katapult Film. Forgalmazó: Cirko Film Kft. Feliratos. 130 perc.

 

Mehmet és családja valahol Törökország észak-keleti részén, a Fekete-tenger környéki vadregényes tájon éli mindennapjait. Rogyadozó viskójuk körül nincs semmi más, csak rideg meredélyek, farkasokkal teli erdők, veszélyes szurdokok és valahol a távolban, egy ősi szokásaihoz mindenek felett ragaszkodó, a különcöket magából kíméletlenül kivető falu. Mehmetnek tartozásai vannak, a fiát is orvoshoz kéne vinni, a túléléshez egy nagyobbfajta csodára lenne szüksége. Eszelősként járja a hegyormokat és a völgyek hasadékait, hátha értékes aranytelérre bukkan, amiből megcsinálhatja a szerencséjét. Aranytelér persze nincs, csak egyre nagyobb kétségbeesés, míg végül beköszönt a kegyetlen tél. Az eltökélt családfő ekkor sem adja fel, új tervet eszel ki, és a família legféltettebb kincsét, jól fejlett bikájukat veszi kezelésbe. Nap nap után edzi az állatot, hogy legközelebb az lehessen a tetemes pénzjutalmat besöprő bajnok a híres artvini bikaviadalon, a nyaranta megrendezett Kafkasör fesztiválon.

Mustafa Kara filmje bukolikus eposz a török vidék küzdelméről, mely mindenféle rafinált dramaturgiai megoldás helyett tisztán az elemek harcára épít. Minden nap valamilyen újabb nehézséget kell leküzdeni, és minden napot a veszteséggel számot vető dacos kitartás jellemez. A Mehmetet játszó Haydar Sisman remekül hozza a szikár hegyi ember karakterét, azonban az ő szikársága helyett naiv romantikával van tele a mese. A természet fensége érezhetően lenyűgözi az alkotókat, erősebben működik minden emberi történetnél. A több mint két órás játékidő enyhe túlzás, de a kiszolgáltatottság nyomasztó érzése és a soha meg nem hódítható világ látványa mégis előreviszi a filmet.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2016/12 57-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=13003