KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
   2016/július
MAGYAR MŰHELY
• Stőhr Lóránt: Széthulló kisvilágok sodrában Tolnai Szabolcs
• Stőhr Lóránt: Széthulló kisvilágok sodrában Tolnai Szabolcs
• Szalkai Réka: Belső késztetésből Beszélgetés Tolnai Szabolccsal
• Hirsch Tibor: Múltunk a nyereg alatt Magyar film, magyar idő – 3. rész
• Soós Tamás Dénes: A belső kép Beszélgetés Nagy András operatőrrel
• Varga Zoltán: Macskaszem és párducmosoly Magyar animáció: A nyalintás nesze; Love
NŐI SZEREPEK
• Vajda Judit: Párosával a pokolba Kelly Reichardt
• Pernecker Dávid: A nő is ember Paul Feig hősnői
• Tüske Zsuzsanna: Nők a keverőpult mögött Pénzes cápa
MACSÓ MITOLÓGIA
• Szabó Ádám: Istenek hajnala Nicolas Winding Refn és a heroizmus
• Dunai Tamás: Comic noir Shane Black buddy-filmjei
KÍNAI SÁRKÁNYOK
• Vincze Teréz: Tér, idő, nosztalgia Tsai Ming-liang meditációi
• Varró Attila: Égi törzsek Az új kínai film
• Baski Sándor: Beszivárog a valóság Udine
FESZTIVÁL
• Gyenge Zsolt: Szalmaláng vagy erdőtűz? Cannes
• Buglya Zsófia: Önismereti leckék Graz / Linz
FILMZENE
• Géczi Zoltán: A herceg hagyatéka Prince (1958-2016)
VIDEÓJÁTÉK
• Herpai Gergely: Orkazmus a multiplexben Warcraft
FILM / REGÉNY
• Sepsi László: Jób a lakóparkban Fredrik Backman: Az ember, akit Ovénak hívnak
• Kovács Kata: Kertvárosi átlag Hannes Holm: Az ember, akit Ovénak hívnak
KRITIKA
• Jankovics Márton: Feszített víztükör A Bigger Splash
• Árva Márton: Kulcsra zárt szobák A klán
• Horeczky Krisztina: Látszani kell Nőügyek
MOZI
• Gyenge Zsolt: Neon démon
• Forgács Nóra Kinga: A hegedűtanár
• Nevelős Zoltán: Emlékezz!
• Varga Zoltán: Alice Tükörországban
• Szatmári Zsófia: Életem nagy szerelme
• Hegedüs Márk Sebestyén: Démonok között 2.
• Andorka György: Szemfényvesztők 2.
• Kránicz Bence: Tini Nindzsa Teknőcök: Elő az árnyékból
• Sepsi László: X-Men: Apokalipszis
• Alföldi Nóra: Mielőtt megismertelek
• Varró Attila: A modell
DVD
• Pápai Zsolt: Annie Hall / Manhattan
• Gelencsér Gábor: Szegénylegények
• Soós Tamás Dénes: A program: Egy legenda bukása
• Benke Attila: Nyugaton a helyzet változatlan
• Géczi Zoltán: A sas és a sárkány
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Tini Nindzsa Teknőcök: Elő az árnyékból

Kránicz Bence

Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows – amerikai, 2016. Rendezte: Dave Green. Írta: Josh Applebaum és Andre Nemec. Kép: Lula Carvalho. Zene: Steve Jablonsky. Szereplők: Megan Fox (April), Will Arnett (Vernon), Laura Linney (Vincent), Stephen Amell (Casey), Brian Tee (Zúzó). Gyártó: Nickelodeon Movies / Paramount Pictures / Platinum Dunes. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 120 perc.

Tininindzsa-történeti közhely, hogy Kevin Eastman és David Laird képregénysorozata a kezdetektől, egészen pontosan Mark Freedman marketingszakember 1986-os felbukkanásától csupán hátországát jelentette a sokféle kapcsolt árunak, amelyek közé a játékbábuk éppúgy beletartoztak, mint az animációs és élőszereplős filmadaptációk. Miközben az eredeti alkotók komolyabb művészi ambícióik megvalósítására fordították a teknőcökért járó zsíros csekket (Eastman például a legendás Heavy Metal magazin kiadójává vált), Freedman üzleteinek köszönhetően a négy nindzsa azóta is rendre előkúszik a nyolcvanas évek gagyipop-kultúráját rejtő csatornafedél alól.

A Nickelodeon gyártásában, Michel Bay produceri irányításával készült Elő az árnyékból már a második teknőcös filmsorozat középső darabja, amelyben a főhősök többé nem hagyatkozhatnak a külvilág előtt őket képviselő vagy tetteiket magukra vállaló (vagyis az eredeti alkotók és Freedman viszonyát felidéző) April-Vern kettősre, és felfedik a kilétüket New York lakói előtt. A nyitányban még önfeledten ugrándozó és infantilis vicceket mesélő teknőcök kénytelenek kissé megkomolyodni, ehhez pedig nagyszabású akciójelenetek és a Bosszúállók-filmekre hajazó, monumentális finálé dukálnak, a magasban felrobbanó és a felhőkarcolókra potyogó épületrészekkel.

A nyilvánosság réme mellett az emberré válás csábító lehetősége is felsejlik a hősök előtt, Leonardóék belső konfliktusainak kibontására azonban alig marad idő a számos, valódi feladat nélkül hagyott mellékszereplő mozgatása miatt – még Laura Linney is feltűnik a filmben, ki tudja, mi célból. A mókás gonoszok, élükön a Föld meghódítására törő rózsaszín mócsingszörnnyel ugyan mentik a menthetőt, ám kevesek ahhoz, hogy az Elő a sötétségből vicces legyen, komolyan venni viszont lehetetlen a testépítővé renderelt, tinikre véletlenül sem emlékeztető nindzsákat.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2016/07 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12812