KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
   2016/június
MAGYAR MŰHELY
• Báron György: A csábítás és a halál játékai Kamondi Zoltán (1960-2016)
• Hirsch Tibor: Múltunk a szemfedél alatt Magyar film, magyar idő – 2. rész
• Schubert Gusztáv: apa/anya Liliom ösvény
• Kővári Orsolya: Egy rítus története Beszélgetés Fliegauf Bencével
ETTORE SCOLA
• Bárdos Judit: A világ változtatott meg minket A világ változtatott meg minket
BRIT BŰNÖK
• Schubert Gusztáv: Alávaló úriemberek Top Secret Anglia
• Varró Attila: A vászon határtalan geometriája J. G. Ballard filmadaptációk
• Győri Zsolt: „Nem fröcsög a vér” Beszélgetés Mike Hodges-szal – 2. rész
SZOCIO+FANTASY
• Kránicz Bence: „Az Európai Unióban nincsenek jedik” BeszélgetésTóth Csabával
• Schubert Gusztáv: Galaktikus útikalauz apolitikusoknak Tóth Csaba: A sci-fi politológiája
• Sepsi László: Hősködés a demokráciáért Marvel vs. DC – Szuperhősök polgárháborúja
• Schreiber András: Zombi politikón Romero élőhalottai
FESZTIVÁL
• Soós Tamás Dénes: A család árulása Titanic versenyfilmek
• Huber Zoltán: Uralkodó szélirányok Titanic
• Simor Eszter: Különc közösségek Austin
KÍSÉRLETI MOZI
• Lichter Péter: Zsánerfilmek árnyékai Nicolas Provost filmjei
KÖNYV
• Zalán Vince: Pörös Géza: Krzysztof Zanussi világa Ráció és spiritualitás – testvérek?
• Sághy Miklós: A lélekvászon képei Pintér Judit Nóra: Az őrület perspektívái
TELEVÍZÓ
• Csiger Ádám: A zeneipar nagymenői Bakelit
FILM / REGÉNY
• Pintér Judit: Csodálatos Boccaccio Boccaccio 2015
KRITIKA
• Gelencsér Gábor: Befejezetlen múlt Elcserélt világ
• Pintér Judit Nóra: Mennyi haza kell egy embernek? A lakás
• Horeczky Krisztina: Nők a szorítóban Ütős csajok
MOZI
• Baski Sándor: Az én csontsovány nővérem
• Sepsi László: Kivégzési parancs
• Árva Márton: Haifai kikötő
• Jankovics Márton: Mapplethorpe
• Kovács Kata: Máris hiányzol
• Szalkai Réka: Egy szó mint száz: szerelem!
• Baski Sándor: Pelé
• Teszár Dávid: A legkúlabb nap
• Kránicz Bence: Sarkköri mentőexpedíció
• Vajda Judit: Anyák napja
• Kovács Marcell: Csontok és skalpok
• Varró Attila: Beépített tudat
• Andorka György: Angry Birds – A film
DVD
• Gelencsér Gábor: Saul fia
• Benke Attila: Superman antológia
• Soós Tamás Dénes: Arctalan ellenség
• Szoboszlay Pál: Victor Frankenstein
• Tosoki Gyula: Kémvadászok: A szolgálat kötelez
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Máris hiányzol

Kovács Kata

Miss You Already – amerikai-brit, 2016. Rendezte: Catherine Hardwicke. Írta: Morwenna Banks. Kép: Elliot Davis. Zene: Harry Gregson-Williams. Szereplők: Jess (Drew Barrymore (Jess), Toni Collette (Milly), Paddy Considine (Jago), Jacqueline Bisset (Miranda), Dominic Cooper (Kit). Gyártó: Flower Films / New Sparta Films / S Films. Forgalmazó: Cinetel Kft. Szinkronizált. 112 perc.

 

Jess és Milly lelki társak, gyerekkoruk óta kitartanak egymás mellett, bár az egyik Birkenstock, a másik Louboutin: Jess nyugodt, meleg, bölcs, Milly excentrikus, vad, temperamentumos. Aki látta az 1988-as Barátnőket Garry Marshalltól, annak nagyjából meg is van a Máris hiányzol két archetípusa és a cselekmény fő mozgatórugói. Egy halálos betegség és egy régen várt kisbaba megszületésének melodrámai pillanata révén a két nő mindent megkérdőjelez, beleértve saját testük korlátait, biztos alapon nyugvó párkapcsolataikat és persze életre szóló barátságukat is.

Catherine Hardwicke (Tizenhárom, Alkonyat) filmje a nyilvánvaló történetbeli egyezéseken túl elsősorban színészközpontúsága révén kapcsolódik elődjéhez, ám ma már a halálos (ezen belül is daganatos) betegség tematikája olyannyira közkeletű filmes berkekben – a szerzőitől a mainstreamig –, hogy jóval több kreativitást követel meg az alkotótól, ha valami autentikusat is mondani kíván. Felvonul persze itt is a teljes közhelytár, és bár a bakancslista kifejezetten érdektelenül alakul, a rákos hősnő fejborotválásának jelenete érzékenyen, jóleső nagyszájúsággal szólal meg, míg a masztektómia utáni lábadozás gyomorszorító pillanatai szinte már túl is lépnek azon, amit a fősodor még látni engedhet. A haldokló Milly-t alakító Collette, mint mindig, gyönyörű az acélosan küzdő nő szerepében, ám a látszólag talán kisebb feladatra szerződött Barrymore sem ragyog kevésbé. Így a rendezőnő megengedheti magának, hogy fittyet hányjon az eredetiség követelményére, műfaji indíttatású filmje a maga egyszerűségében nagyon is szépen, helyenként kifejezetten bátran, eredeti humorral szól női bajtársiasságról, az elmúlás fenyegető erejéről, a súlyos betegség jól ismert és kevésbé triviális érzelmi és fizikai mellékhatásairól.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2016/06 57-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12771