KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
   2022/július
MAGYAR MŰHELY
• Benke Attila: A magyar múlt bűnügyei Kortárs történelmi zsánerfilmek
• Kovács Patrik: A kém álarca A játszma
• Béresi Csilla: Titkos történetek Mészáros Márta hősnői
• Soós Tamás Dénes: Elemelt realizmus Beszélgetés Réder Györggyel
• Vajda Judit: Ez az igazi hungarikum, nem a pálinka Friss Hús 2022
ZSÁNERFILM ÉS POLITIKA
• Paár Ádám: Egyéni hős a közösségért Az amerikai akciófilm eszmei háttere
• Győri-Drahos Martin: Obskúrus ideológia Zsánerfilm és politika
• Géczi Zoltán: Veteránparádé Top Gun: Maverick
• Greff András: Rabszolgahad indult velük James Vance – Dan Burr: Kings In Disguise
ÚJ RAJ
• Szabó G. Ádám: Szellemek városa Isabel Sandoval
A KRIMI KLASSZIKUSAI
• Orosdy Dániel: A harmadik utas Ross Macdonald (1915–1983)
• Nagy V. Gergő: Két hajnal Lichter Péter: A titokzatos stylesi eset
• Varró Attila: Vágy a mélybe Goodis és Fuller
FILMARCHÍVUM ÉS FILMEMLÉKEZET
• Barkóczi Janka: Mi a FIAF? A filmarchiválás szervezetei
• Schubert Gusztáv: A mozgókép őskora Fűzi Izabella: A vurstlitól a moziig
• Gerencsér Péter: Párhuzamosok találkozása Bródy István: A munkászubbony
FESZTIVÁL
• Buglya Zsófia: Ki a buborékból Graz // Linz
• Vincze Teréz: Piros betűs ünnep Udine
KRITIKA
• Kovács Patrik: Szögre akasztott idő Baranyi Gábor Benő: Zanox – Kockázatok és mellékhatások
• Huber Zoltán: Ketrecbe zárva Odegnál Róbert – Horváth Illés: Lélekpark
FILM + ZENE
• Déri Zsolt: Sötét dalnok fehér köpenyben Nick Cave – This Much I Know To Be True
MOZI
• Vajda Judit: Hold 66
• Kovács Kata: Az árva
• Bartal Dóra: A jó főnök
• Rudas Dóra: Főzőtanfolyam (újra)kezdőknek
• Varró Attila: Kung Fu Zohra
• Herczeg Zsófia: Bezárva
• Bárány Bence: Badman – A nagyon sötét lovag
• Kovács Patrik: Jurassic World: Világuralom
STREAMLINE MOZI
• Gyenge Zsolt: Hasan útja
• Baski Sándor: Studio 666
• Pozsonyi Janka: Állítsátok meg a Földet
• Benke Attila: Kísérteties gyilkosságok
• Varró Attila: Mindent egy lapra
• Bonyhecz Vera: Legenda
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi Frankofón folytatások

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Streamline mozi

Studio 666

Baski Sándor

                 

Studio 666 – amerikai, 2022. Rendezte: BJ McDonnell. Írta: Jeff Buhler és Rebecca Hughes.Kép: Michael Dallatorre és Eric Leach. Zene: Roy Mayorga. Szereplők: Dave Grohl, Nate Mendel, Pat Smear, Taylor Hawkins, Whitny Cummings (Samantha). Gyártó: Roswell Films / Therapy Studios. Forgalmazó: TvGo. Feliratos. 106 perc.

 

A kemény rock és a metal legalább olyan jól passzol a horrorhoz, mint a lágy zongorafutam a kosztümös romantikus filmhez. Egy magára valamit is adó rockzenész ebben a zsánerben próbálkozik, ha mozikarrierre vágyik – lásd a ma már horrorrendezőként is ismert Rob Zombie munkásságát. Nem véletlen az sem, hogy a Nirvana egykori dobosa, a Foo Fighters frontembere, Dave Grohl első komolyabb szerepében (Tenacious D) éppen a rockzenerajongó Sátánt alakította. A Stúdió 666-ban nemcsak ő, de a Foo Fighters összes tagja is saját magát játssza, a sztori szerint ugyanis az ihlethiánytól szenvedő banda a kiadó vezetőjének tanácsára elvonul egy villába a 10. stúdióalbumuk felvételére. A ház természetesen elátkozott, egy másik rockegyüttes tagjai ugyanitt kezdtek ámokfutásba 30 éve, és a baljós előjelek most is sokasodnak.

A horror és a komédia közti egyensúlyozás a képességesebb alkotók számára sem egyszerű feladat, az eddig főleg kameramanként és gripesként dolgozó, Slayer-klipeket rendező BJ McDonnelltől így kár is lett volna csodát várni. A Stúdió 666 nem is nagyon értelmezhető másként, mint a rajongóknak szánt önfeledt bohóckodásként, és egy átlagosnál drágább és profibb házimoziként, amelynek a forgatása nem mellesleg kiváló csapatépítőként szolgálhatott a bandatagok számára. A zenészek valójában egészen komfortosan mozognak a kamera előtt, az abszolút főszereplő Grohl pedig kifejezetten tehetséges komikus, más kérdés, hogy a poénok minősége erősen hullámzik a blőd és a kínos közt. A képi világ szegényessége emellett a filléres tévéfilmekét idézi, kivéve a horrorbetéteknél – ezekből a jelenetekből maximálisan kiérződik a műfaj iránti tisztelet és szeretet, illetve a korai Peter Jackson-filmek hatása. Ha a forgatókönyv kidolgozásába is legalább annyi energiát fektettek volna a közreműködők, mint a rémisztgetésbe és a gore-ba, akkor nem csak a Foo Fighters-rajongók számára lenne érdekes a produkció. Nekik viszont többszörösen is az, mert a banda dobosa, a 2022 márciusában elhunyt Taylor Hawkins itt látható utoljára filmen.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2022/07 62-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15425