KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
   2022/július
MAGYAR MŰHELY
• Benke Attila: A magyar múlt bűnügyei Kortárs történelmi zsánerfilmek
• Kovács Patrik: A kém álarca A játszma
• Béresi Csilla: Titkos történetek Mészáros Márta hősnői
• Soós Tamás Dénes: Elemelt realizmus Beszélgetés Réder Györggyel
• Vajda Judit: Ez az igazi hungarikum, nem a pálinka Friss Hús 2022
ZSÁNERFILM ÉS POLITIKA
• Paár Ádám: Egyéni hős a közösségért Az amerikai akciófilm eszmei háttere
• Győri-Drahos Martin: Obskúrus ideológia Zsánerfilm és politika
• Géczi Zoltán: Veteránparádé Top Gun: Maverick
• Greff András: Rabszolgahad indult velük James Vance – Dan Burr: Kings In Disguise
ÚJ RAJ
• Szabó G. Ádám: Szellemek városa Isabel Sandoval
A KRIMI KLASSZIKUSAI
• Orosdy Dániel: A harmadik utas Ross Macdonald (1915–1983)
• Nagy V. Gergő: Két hajnal Lichter Péter: A titokzatos stylesi eset
• Varró Attila: Vágy a mélybe Goodis és Fuller
FILMARCHÍVUM ÉS FILMEMLÉKEZET
• Barkóczi Janka: Mi a FIAF? A filmarchiválás szervezetei
• Schubert Gusztáv: A mozgókép őskora Fűzi Izabella: A vurstlitól a moziig
• Gerencsér Péter: Párhuzamosok találkozása Bródy István: A munkászubbony
FESZTIVÁL
• Buglya Zsófia: Ki a buborékból Graz // Linz
• Vincze Teréz: Piros betűs ünnep Udine
KRITIKA
• Kovács Patrik: Szögre akasztott idő Baranyi Gábor Benő: Zanox – Kockázatok és mellékhatások
• Huber Zoltán: Ketrecbe zárva Odegnál Róbert – Horváth Illés: Lélekpark
FILM + ZENE
• Déri Zsolt: Sötét dalnok fehér köpenyben Nick Cave – This Much I Know To Be True
MOZI
• Vajda Judit: Hold 66
• Kovács Kata: Az árva
• Bartal Dóra: A jó főnök
• Rudas Dóra: Főzőtanfolyam (újra)kezdőknek
• Varró Attila: Kung Fu Zohra
• Herczeg Zsófia: Bezárva
• Bárány Bence: Badman – A nagyon sötét lovag
• Kovács Patrik: Jurassic World: Világuralom
STREAMLINE MOZI
• Gyenge Zsolt: Hasan útja
• Baski Sándor: Studio 666
• Pozsonyi Janka: Állítsátok meg a Földet
• Benke Attila: Kísérteties gyilkosságok
• Varró Attila: Mindent egy lapra
• Bonyhecz Vera: Legenda
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi Frankofón folytatások

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Streamline mozi

Mindent egy lapra

Varró Attila


Hustle – amerikai, 2022. Rendezte: Jeremiah Zagar. Írta: Taylor Materne és Will Fetters. Kép: Zak Mulligan. Zene: Dan Deacon. Szereplők: Adam Sandler (Stan), Juancho Hernangomez (Bo), Queen Latifah (Teresa), Ben Foster (Vince). Gyártó: Happy madison Production / Roth Films. Forgalmazó: Netflix. Szinkronizált. 117 perc.

 

Nincs olyan labdajáték, amely jobban illik nagyvászonra a kosárlabdánál: akció-dinamikája filmnyelvi truvájokért kiált, játékosközelsége biztosítja a drámaisághoz szükséges intimitást, változatos pontszerzési módszerei magasan felülmúlják bármely csapatjáték látványörömeit – nincs az a fejesgól vagy svédcsavar, amely felérne egy kiadós zsákolás vagy elegáns horogdobás szépségével. Nem véletlen, hogy Hollywood évtizedek óta ontja magából a különféle kosaras opuszokat, ám annál furcsább, hogy a sportágra manapság lecsapó nagyágyúk inkább a mélabús/veretes sorsdrámát látják benne (Gavin O’Connor) vagy látványizgalmait a pályán kívüli meccsekre pazarolják (Steven Soderbergh). A kosárlabda szerzői térhódítása láttán az Uncut Gems művészi dicsfényében fürdő Adam Sandler számára logikus lépést jelentett, hogy a kosárrajongó/játékfüggő ékszerész után a záróvonal túloldalán is eljátsszon egy megszállott, önsorsrontó főhőst, aki ezúttal rég várt edzői karrierjét játssza el egy saját felfedezésű, ifjú spanyol tehetség NBA-karrierjének beindítása kedvéért.

Noha Jeremiah Zagar elsőfilmje, a We the Animals Malick-féle éteri lebegésű, ugyanakkor kőkemény gettó-fejlődéstörténete alapján a Mindent egy lapra egy újabb szofisztikált indie-drámát ígért a Sandler-arculatváltásban, a sztár ezúttal visszalépett saját ismerős térfelére: klasszikus megváltástörténet pereg, a bevált fordulatokkal és kihagyhatatlan ziccerekkel, az öregedő filmkomédiások önironikus poénjaival színesítve. A film igazi erényei inkább a Játék szerelmesei előtt csillannak meg, és nem csupán a rengeteg sztárszereplő miatt és a kiváló ritmusban vágott, nagyszámú mérkőzés-jelenetben, de a szimbolika terén is: a névtelen streetball-titán Rocky-féle sikermenete során (amelyből még a „philadelphiai lépcsőn felfutás” mémje sem maradhat ki) éppen úgy válik érzékeny, remek passzokkal és okos megoldásokkal dolgozó kispályásból agresszív, technikás, látványos játékot folytató profivá Sandler szakavatott kezei között, akár a jobb sorsra érdemes rendező.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2022/07 62-62. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15424