KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
   2021/július
LUIS BUÑUEL
• Bikácsy Gergely: Öldöklő angyalok? Buñuel nőalakjai
• Carrière Jean-Claude: Kelj fel, Buñuel!
• Palotai János: Buñuel újraforgatva Föld kenyér nélkül / Buñuel a teknősök labirintusában
MAGYAR MŰHELY
• Dárday István: A naplóíró könyörtelen megsemmisülése – 2. rész
• Pentelényi László: Utak Mozaikok a Szürkület történetéből
• Sipos Júlia: Videórégészet, avagy az utolsó pillanat Beszélgetés Czabán Györggyel
• Varga Zoltán: Bajnokok ébredése Beszélgetés B. Nagy Ervinnel
A HARAG NAPJA
• Szíjártó Imre: „Düh, országos vakremény” Andrej Koncsalovszkij: Kedves elvtársak!
• Huber Zoltán: A forradalmak túlnőnek rajtunk Michel Franco: Új világrend
• Árva Márton: „Egyszerűen elegük van” Beszélgetés Michel Francóval
• Benke Attila: Rasszizmus az ígéret földjén Barry Jenkins: A föld alatti vasút
KÉPREGÉNY LEGENDÁK
• Alföldi Nóra: A válság metszetei Lynd Ward: Vertigo
ÚJ RAJ
• Baski Sándor: Francia extrémistából hollywoodi éltanuló Alexandre Aja
A ZSÁNER MESTEREI
• Orosdy Dániel: A zseniális mindenes Monte Hellman (1929-2021)
FESZTIVÁL
• Gerevich András: Magyar queer álmok Friss Hús
TELEVÍZÓ
• Kovács Patrik: Anyai szív Easttowni rejtélyek
FILM / REGÉNY
• Kovács Kata: Egy amerikai nő Párizsban Patrick DeWitt / Azazel Jacobs: Francia kiút
FILM + ZENE
• Déri Zsolt: Zappa-figura Alex Winter: Zappa
KRITIKA
• Vajda Judit: Vér, veríték, könnyek Magnus von Horn: Sweat
• Földényi F. László: Berlin 2020 Burhan Qurbani: Berlin, Alexanderplatz
• Kovács Kata: Ne legyetek színvakok Becsúszó szerelem
• Fekete Tamás: Kimaradt összetevők Űrpiknik
MOZI
• Vajda Judit: Ketten
• Pethő Réka: Előzmények törlése
• Kovács Kata: Nagy visszatérők
• Roboz Gábor: Egy igazán dühös ember
• Kovács Gellért: Senki
• Benke Attila: Spirál: Fűrész hagyatéka
• Varró Attila: Démonok között 3: Az ördög kényszerített
• Tüske Zsuzsanna: Szörnyella
STREAMLINE MOZI
• Forgács Nóra Kinga: Minden lány nevében
• Margitházi Beja: Miatyánk
• Pazár Sarolta: Nő az ablakban
• Nevelős Zoltán: Gyújtsátok meg kanócot itt jön Sartana
• Teszár Dávid: Relikvia
• Andorka György: Szállodai nyomozó
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi Zenészek a rajzlapon

             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Egy igazán dühös ember

Roboz Gábor


Wrath of Man – amerikai-angol, 2021. Rendezte: Guy Ritchie. Írta: Guy Ritchie, Marn Davies, Ivan Atkinson. Kép: Alan Stewart. Zene: Christopher Benstead. Szereplők: Jason Statham (H.), Josh Hartnett (Boy Sweat Dave), Scott Eastwood (Jan), Holt McCallany (Bullet). Gyártó: Miramax. Forgalmazó: Freeman Film. Feliratos. 118 perc.

 

Guy Ritchie-nek úgy sikerült markáns látásmódú rendezőként fennmaradnia a filmes köztudatban, hogy a karrierjét megalapozó két egészestését leszámítva egyik produkcióját sem övezte egyöntetű elismerés, sőt az utóbbi évek különösen lesajnált bérmunkái (Arthur király, Aladdin) után készített Úriemberek gengsztervígjátékával is csak félig-meddig sikerült helyreállítania egykori renoméját. A fél karrierje során hozott anyagból dolgozó alkotó legfrissebb filmjéhez Nicolas Boukhrief A pénzszállítója szolgáltatta az alapot, amelyet Ritchie írótársaival inkább csak vázlatként kezelt – nem is egészen világos, miért volt szüksége kiindulópontnak egy „futottak még” kategóriás francia thrillerre, hacsak nem valamilyen stúdiófilmes gazdasági megállapodás rejlik a háttérben.

Az Egy igazán dühös ember felütésében a címszereplő magányos farkas biztonsági őrként kezd dolgozni egy pénzszállító cégnél, és amikor megtámadják az egyik járművüket, kiderül, hogy a férfi visszafogott kezdő helyett rettenthetetlen profi, és hamarosan az is világos lesz, miért pont ennél a vállalkozásnál állt munkába. Ritchie a cselekménydúsítástól kezdve a feszültségfokozáson át az erőszakosságig minden szempontból túlszárnyalja az alapfilmet, és rövid idő alatt egyértelműsíti, hogy néhány szellemes párbeszédet leszámítva ezúttal nélkülözi a humort. Ugyanakkor minden cifrázása (új szálak és nézőpontok, időbontásos szerkezet) ellenére pofonegyszerű bosszúsztorit kínál jellegzetes stílusjegyei háttérbe szorításával és a szokásos (bár a filmet nem eluraló!) Statham-alakítással: idei rendezésénél tehát mintha csak az lett volna a szempont, hogy bebizonyítsa, igény esetén össze tud még rakni egy áramvonalas, keménykötésű gengszterfilmet, az már nem, hogy ezen a tényen kívül bármire is emlékezzünk majd belőle.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2021/07 57-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14995