KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
   2021/július
LUIS BUÑUEL
• Bikácsy Gergely: Öldöklő angyalok? Buñuel nőalakjai
• Carrière Jean-Claude: Kelj fel, Buñuel!
• Palotai János: Buñuel újraforgatva Föld kenyér nélkül / Buñuel a teknősök labirintusában
MAGYAR MŰHELY
• Dárday István: A naplóíró könyörtelen megsemmisülése – 2. rész
• Pentelényi László: Utak Mozaikok a Szürkület történetéből
• Sipos Júlia: Videórégészet, avagy az utolsó pillanat Beszélgetés Czabán Györggyel
• Varga Zoltán: Bajnokok ébredése Beszélgetés B. Nagy Ervinnel
A HARAG NAPJA
• Szíjártó Imre: „Düh, országos vakremény” Andrej Koncsalovszkij: Kedves elvtársak!
• Huber Zoltán: A forradalmak túlnőnek rajtunk Michel Franco: Új világrend
• Árva Márton: „Egyszerűen elegük van” Beszélgetés Michel Francóval
• Benke Attila: Rasszizmus az ígéret földjén Barry Jenkins: A föld alatti vasút
KÉPREGÉNY LEGENDÁK
• Alföldi Nóra: A válság metszetei Lynd Ward: Vertigo
ÚJ RAJ
• Baski Sándor: Francia extrémistából hollywoodi éltanuló Alexandre Aja
A ZSÁNER MESTEREI
• Orosdy Dániel: A zseniális mindenes Monte Hellman (1929-2021)
FESZTIVÁL
• Gerevich András: Magyar queer álmok Friss Hús
TELEVÍZÓ
• Kovács Patrik: Anyai szív Easttowni rejtélyek
FILM / REGÉNY
• Kovács Kata: Egy amerikai nő Párizsban Patrick DeWitt / Azazel Jacobs: Francia kiút
FILM + ZENE
• Déri Zsolt: Zappa-figura Alex Winter: Zappa
KRITIKA
• Vajda Judit: Vér, veríték, könnyek Magnus von Horn: Sweat
• Földényi F. László: Berlin 2020 Burhan Qurbani: Berlin, Alexanderplatz
• Kovács Kata: Ne legyetek színvakok Becsúszó szerelem
• Fekete Tamás: Kimaradt összetevők Űrpiknik
MOZI
• Vajda Judit: Ketten
• Pethő Réka: Előzmények törlése
• Kovács Kata: Nagy visszatérők
• Roboz Gábor: Egy igazán dühös ember
• Kovács Gellért: Senki
• Benke Attila: Spirál: Fűrész hagyatéka
• Varró Attila: Démonok között 3: Az ördög kényszerített
• Tüske Zsuzsanna: Szörnyella
STREAMLINE MOZI
• Forgács Nóra Kinga: Minden lány nevében
• Margitházi Beja: Miatyánk
• Pazár Sarolta: Nő az ablakban
• Nevelős Zoltán: Gyújtsátok meg kanócot itt jön Sartana
• Teszár Dávid: Relikvia
• Andorka György: Szállodai nyomozó
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi Zenészek a rajzlapon

             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Nagy visszatérők

Kovács Kata


The Comeback Trail – amerikai, 2021. Rendezte: George Gallo. Írta: Josh Poshner. Kép: Lucas Bielon. Zene: Aldo Shilaku. Szereplők: Robert De Niro (Max), Tommy Lee Jones (Duke), Zach Braff (Walter), Morgan Freeman (Reggie), Kate Katzman (Maggie). Gyártó: Story Board Media / Alla Prima Productions. Forgalmazó: Big Bang Media. Szinkronizált. 104 perc.

 

A Volt egyszer egy...Hollywood és az Ave, Cézár! farvizén evez George Gallo (Szex a neten) Ó-Hollywood-szatírája, az 1982-es, azonos című vígjáték remake-je. A mostani és az eredeti szereposztása között ugyan nincs átfedés, de mindkettő erősen épít a húzónevekre: míg a korábbiban többek között Hugh Hefner cameózott, ezúttal Robert De Niro, Tommy Lee Jones és Morgan Freeman mellett Zach Braff viszi a főbb szerepeket. (Braffnak köszönhettük a szintén remake és ugyancsak „öregek bevetésen” tematikájú, bár jóval összeszedettebb Vén rókákat, amely pont a szívet melengető melankólia miatt volt sokkal jobb film.) Max Barber producer időskorára a szakmai számkivetettség felé tart, utolsó filmje akkora bukás volt, hogy a hírhedt maffiafőnök markába kerül. Barbernek és unokaöcs-társának egyetlen utolsó dobása maradt, ám ezúttal nem a mozijegyeladás, hanem egy biztosítási csalás nyélbe ütése révén próbálják az adósságaikat letornázni. Egy kiöregedett színészek számára fenntartott otthonban találnak rá az áldozatszerepre ideálisnak tűnő Duke Montanára (Jones és a film legjobb, egyszerre önreflektív és igazán szatirikus jelenete), aki azonban korántsem felel meg olyan kiválóan a szerencsétlen célnak, mint azt a producerek várnák.

A nagy visszatérők hiába játszadozik el olyan közhelyekkel, mint a filmes szakma mindenhatósága („nem ölhet meg bennünket, mi producerek vagyunk”), mindvégig hiányzik belőle az életközeliség, így aztán szinte súlytalan, de közben humortalan is – leginkább az intertextuális gegek és kikacsintások (Parkinson-kóros a kamera) elképesztő kavalkádja. De Niro a gyermeteg, ősz sörényes, aviátor szemüveges Barber szerepében ki tudja, hányadik féle önreflektív alakítását hozza a nagypapává válásról, ám a mostani szerepben mintha kissé túlpörgött volna, a forgatókönyv és a rendezés pedig láthatóan egyik színésznek sem tudott megfelelő alapanyagot adni, hogy igazán jóízűen elviccelődhessenek a szakmai elfásulás mindig hálás témáján.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2021/07 57-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14994