KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
   2009/április
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
FILMSZEMLE UTÁN
• Schubert Gusztáv: A fiúk mozija Játékfilmek
• Gelencsér Gábor: Párhuzamos történet
• Pápai Zsolt: Apró titkok kihantolása
• Baski Sándor: Bátorságpróba Dokumentumfilmek
MAFFIA-MOZI
• Nevelős Zoltán: Gyilkos kompánia Gomorra
• Wostry Ferenc: Itáliát látni és meghalni Olasz zsaruk
JARMAN
• Béresi Csilla: Angyali párbeszéd Derek Jarman és a Színek könyve
HERZOG, A KALANDOR
• Győrffy Iván: Szélsőségek között Werner Herzog dokumentumfilmjei
RAJZ-AMERIKA
• Varró Attila: Tabló a vázlattömbön Watchmen: Az őrzők
• Szabó Dénes: A mesének vége Tex Avery 100
• N. N.: Tex Avery stúdiói
• Schreiber András: Rágcsáló az örökkévalóságnak Miki egér 80 éve
ELLENVÉLEMÉNY
• Forgács Iván: Illatozó hervadtság Kelet-Európai elsőfilmesek
KÖNYV
• Baski Sándor: Ponyvaportré Wensley Clarkson: Quentin Tarantino
• Horeczky Krisztina: Fivérek és nővérek Tim Burton: Rímbörtön
KRITIKA
• Tüske Zsuzsanna: Fiúk a roncstelepről Intim fejlövés
• Csillag Márton: Budapest origami Papírrepülők
• Gorácz Anikó: A tékozló apa Apaföld
• Dercsényi Dávid: Biztonsági mentés Papírkutyák
MOZI
• Schreiber András: Isteni szikra
• Parádi Orsolya: Miért éppen Minnesota?
• Forgács Nóra Kinga: Oly sokáig szerettelek
• Varró Attila: Berlin Calling
• Baski Sándor: Elrabolva
• Sepsi László: A túlvilág szülötte
• Pápai Zsolt: A bűn árfolyama
• Alföldi Nóra: Egy boltkóros naplója
• Vajda Judit: Spancserek
• Klág Dávid: Zack és Miri pornót forgat
• Fekete Tamás: Ellenállók
E-MOZI
• Galambos Attila: Együttlét
DVD
• Pápai Zsolt: Parancsra tettük
• Alföldi Nóra: Tesó-tusa
• Klág Dávid: Nim szigete
• Kovács Marcell: És hamarosan a sötétség

             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Spancserek

Vajda Judit

I Love you Man – amerikai, 2009. Rendezte és írta: John Hamburg. Kép: Lawrence Sher. Zene: Theodore Shapiro. Szereplők: Paul Rudd (Peter Klaven), Jason Segel (Sydney Fife), Rashida Jones (Zooey), Carla Gallo (Denise). Gyártó: De Line / DreamWorks / Montecito. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 96 perc.

 

Az elmúlt években láthattunk pár olyan komédiát, amit mélyebben kidolgozott karakterei és a párkapcsolati problémákat komolyabban boncolgató, ironikus hozzáállása miatt akár „felnőtt vígjátékként” is definiálhatunk. Eddig Judd Apatow termelte ezeket a darabokat (Felkoppintva, Lepattintva), most azonban egy másik csapat állt elő hasonló művel, amit a rokon szemlélet mellett a két főszereplő, Paul Rudd és Jason Segel személye is összeköt a korábbi felnőtt komédiákkal. A Spancserekben a jóravaló Petert ismerhetjük meg, aki megkéri barátnője kezét. Az esküvőt tervezgetve azonban kiderül, hogy míg a hölgyemény kiterjedt barátnői körrel rendelkezik, addig hősünknek egy haverja sincs, akit felkérhetne vőfélynek. Némi keresgélés után rátalál Sydney-re, aki igazi rokonléleknek bizonyul, így csakhamar elválaszthatatlan barátokká válnak, amitől viszont Peter viszonya arájával kezd megváltozni...

Az alkotók ebből az alapötletből szokatlan módon nem buddy movie-t, hanem rendhagyó romantikus komédiát kreáltak – két (nem meleg!) férfi főhőssel. Peter és Sydney között az elejétől kezdve minden (véletlen megismerkedés, közös vacsora, a kapcsolat bontakozása, összezördülés stb.) a klasszikus szerelmi vígjátékok koreográfiájának megfelelően alakul. A baj csak az, hogy a két jó barát között olyannyira tökéletesen zajlik minden, és az őket megformáló két színész között is olyan szép az összhang, hogy az alkotók elfeledkeztek róla, hogy egy jó vígjátékba mindenképp szükségeltetik valami konfliktus. Ez a konfliktus sajnos a Spancserekben túl későn érkezik, emiatt egyrészt erőltetetté válik, másrészt pedig elrontja az amúgy jól működő film ritmusát. A műnek mégis sikerül az átlagvígjátékok színvonala fölé emelkednie, hiszen a mintaként szolgált két korábbi romkomhoz hasonlóan szerencsés módon egyszerre szólítja meg a férfi és a női közönséget.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2009/04 58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9749