KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
   2005/augusztus
KRÓNIKA
• N. N.: Nyilatkozat a Magyar Filmművészek Szövetségének XIII. Közgyűlése alkalmából
MAGYAR MŰHELY
• Forgách András: Térerő Színház a filmbarlangban
• Horeczky Krisztina: Zérópont a Zónán belül Beszélgetés Mundruczó Kornéllal
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Apák iskolája Cannes
• N. N.: Cannes-i díjak
• Kriston László: Cobainesque Beszélgetés Gus Van Santtal

• Köves Gábor: A jövő mérnöke Wells-adaptációk
• Schubert Gusztáv: Marslakókra várva Média-frász
• Kömlődi Ferenc: A gyűlölet bolygói
KÉPREGÉNY
• Géczi Zoltán: Ismeretlen szerző remekművei Masamune Shirow
• Kemény György: A vér színe Sin City mozgóképregény

• Varró Attila: Mese felnőtteknek Amerikai pornóklasszikusok
• Kubiszyn Viktor: A test démonai Nagisa Oshima: Az érzékek birodalma
• Zoltán Gábor: Metapornó Breillat női
FESZTIVÁL
• Báron György: Öreg város öreg fesztiválja Taormina
MULTIMÉDIA
• Fülöp József: Szellem a monitorból Top Talent Award 2005
KÖNYV
• Kelecsényi László: Formatan és stílustörténet Kovács András Bálint: A modern film irányzatai
KRITIKA
• Schreiber András: Zombi-evolúció Holtak földje
• Kubiszyn Viktor: Érezd a ritmust Dig! - Ezt kapd ki!
LÁTTUK MÉG
• Bori Erzsébet: Hawaii, Oslo
• Vízer Balázs: Szerelmem nyara
• Susánszky Iván: Szahara
• Csillag Márton: Csontdaráló
• Mátyás Péter: Elszabott frigy
• Nevelős Zoltán: Sky kapitány és a holnap világa
• Greff András: Anyád napja
• Ardai Zoltán: Narco
• Parádi Orsolya: Jack és Rose balladája

             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Sky kapitány és a holnap világa

Nevelős Zoltán

 

A Dark City és a Rocketeer nyomvonalán harmincas évekbeli képregényvilágban járunk, óriásrobotok rohanják le a világ nagyvárosait (számunkra leglátványosabban természetesen a Fritz Lang Metropolisából idézett New Yorkot), fény derül egy első világháborús, német eredetű, ördögi tervre, mely az egész emberiséget fenyegeti, de szerencsére fellép egy hős, a levegőben és az óceán mélyén egyaránt ütőképesen teljesítő Sky kapitány, aki megmenti a világot – legfőképp az utolsó pillanat-dramaturgia szerint. A sztori – a klasszikus képregény- és mozimatinék előtti tiszteletadásként – a végtelenségig naiv. A kidolgozásban azonban Kerry Conran, a produkció elsőfilmes szülőatyja olyan aprólékos volt, hogy a látvány és az intertextuális utalások tekintetében egy tucat újranézésre is futja rajongani való. A színészeken kívül minden látványelem digitális animációval készült (hasonlóan a Sin Cityhez), ami nemcsak káprázatos helyszínek és akciók megjelenítésére adott lehetőséget, de a digitális videóra rögzített film teljes látványvilágát egységesen a kor esztétikája szerint alakította ki, eljátszva formákkal, képélességgel és a barna különböző árnyalataival. A néhai Laurence Olivier képmását is sikerült életre kelteni egy titokzatos szerep kedvéért, de ezen felül az ifjabb szereplők alakítása csupán lelketlen játék marad – ha elsőrangúan hozzák is a korabeli mozis színjátszás manírjait. A film így inkább válik kultúrtörténeti régiségek előtti tiszteletadások katalógusszerű gyűjteményévé, de nem lesz – Indiana Jones kalandjaihoz hasonlatosan – azok sikeres újjáélesztése. Ezért bukik el a film a széles nagyközönség előtt, miközben joggal lehet a lelkesedés tárgya szakrajongók számára.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2005/08 60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8354