KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
   2005/augusztus
KRÓNIKA
• N. N.: Nyilatkozat a Magyar Filmművészek Szövetségének XIII. Közgyűlése alkalmából
MAGYAR MŰHELY
• Forgách András: Térerő Színház a filmbarlangban
• Horeczky Krisztina: Zérópont a Zónán belül Beszélgetés Mundruczó Kornéllal
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Apák iskolája Cannes
• N. N.: Cannes-i díjak
• Kriston László: Cobainesque Beszélgetés Gus Van Santtal

• Köves Gábor: A jövő mérnöke Wells-adaptációk
• Schubert Gusztáv: Marslakókra várva Média-frász
• Kömlődi Ferenc: A gyűlölet bolygói
KÉPREGÉNY
• Géczi Zoltán: Ismeretlen szerző remekművei Masamune Shirow
• Kemény György: A vér színe Sin City mozgóképregény

• Varró Attila: Mese felnőtteknek Amerikai pornóklasszikusok
• Kubiszyn Viktor: A test démonai Nagisa Oshima: Az érzékek birodalma
• Zoltán Gábor: Metapornó Breillat női
FESZTIVÁL
• Báron György: Öreg város öreg fesztiválja Taormina
MULTIMÉDIA
• Fülöp József: Szellem a monitorból Top Talent Award 2005
KÖNYV
• Kelecsényi László: Formatan és stílustörténet Kovács András Bálint: A modern film irányzatai
KRITIKA
• Schreiber András: Zombi-evolúció Holtak földje
• Kubiszyn Viktor: Érezd a ritmust Dig! - Ezt kapd ki!
LÁTTUK MÉG
• Bori Erzsébet: Hawaii, Oslo
• Vízer Balázs: Szerelmem nyara
• Susánszky Iván: Szahara
• Csillag Márton: Csontdaráló
• Mátyás Péter: Elszabott frigy
• Nevelős Zoltán: Sky kapitány és a holnap világa
• Greff András: Anyád napja
• Ardai Zoltán: Narco
• Parádi Orsolya: Jack és Rose balladája

             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Szerelmem nyara

Vízer Balázs

 

Szexuális ébredés, halálosan komolyan vett barátság, kitörés a kisvárosok szűk levegőjéből, lázadás – ki tudja miért, de ezen témák filmes kombinációja valahogy mindig jól sikerül. Vágyódás és elvágyódás Pawel Pawlikowski filmjének is központi témája, ahol a keserédes szentimentalizmus és száraz irónia ugyanolyan nehezen választható szét, mint a barátság és a szerelem. A furcsa barátság és az ebből formálódó egyoldalú szerelem pedig két, egymásra korántsem hasonlító lány, a munkásosztálybeli Mona, és az elkényeztetett gazdag Tamsin között alakul ki egy lusta nyári napon, valahol a bukolikus yorkshire-i tájon. A kifinomult, érzéki Tamsin hamar leveszi a lábáról Monát, akinek viszont száraz humora és szexuális érettsége imponáló a másik lány számára. Ők ketten hamarosan önjelölt igazságosztókként bánnak el először Mona durva szeretőjével, majd Tamsin házasságtörő apjával, végül pedig szembekerülnek Mona bátyjával, aki a börtönből szabadulva megvilágosodott, és most templomként használja az örökölt családi kocsmát. De a kegyetlen játékok logikus folytatása, hogy a lányok előbb-utóbb egymással is szembekerülnek.

A lengyel származású Pawlikowski második angol filmjét szlávos érzékenységgel, de brit precizitással készítette el, egyaránt hagyva helyet a játékosságnak és a vérre menő (érzelmi) konfliktusoknak. Komédia, dráma és romantikus szerelmi történet olyan elvarázsolt keverékét kapjuk, amely leginkább Peter Jackson korai munkáját, a Mennyei teremtményeket idézi, de annál sokkal mutatósabb tálalásban. A fényképezés, Alison Goldfrapp zenéje és a két főszereplő lány, no meg a yorki táj már-már túl szép. A megtért alkoholista börtöntölteléket alakító Paddy Considine előtt pedig le a kalappal.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2005/08 58-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8350