KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1987/január
• Bikácsy Gergely: Dühöngő szívek Szeretet-áradat
• Popper Péter: Lelki kórságok avagy Cassavetes játszik velem
• Schubert Gusztáv: Kornett és Thompson-gitár Gengszterek klubja
• Bódy Gábor: Kozmikus szem – science non-fiction (fiction)
• Zalán Vince: Univerzális kép-hang szótár?
• Kozma György: A Gólem A szó és a kép egyik alapmítosza
• Koltai Ágnes: A rontás angyala A fogadó
• Bársony Éva: „Én azért reménykedem” Beszélgetés Eduard Zaharievvel
FESZTIVÁL
• Székely Gabriella: Levelek a Szovjetunióból Mannheim
• Zsugán István: Mozisirató? Nyon
• Fáber András: Önismeret és gyertyafény Figueira da Foz
LÁTTUK MÉG
• Farkas Ágnes: A nindzsa színre lép
• Lukácsy Sándor: Akli Miklós
• Nagy Zsolt: Leopárd kommandó
• Tamás Amaryllis: Forrongás
• Hegyi Gyula: Bankrablás Montrealban
• Faragó Zsuzsa: Érzékenység
• Schreiber László: Első feleségem
• Zalán Vince: Egy tanév Hakkariban
• Mátyás Péter: Utolsó lépés
• Kabai József: Legenda a szerelemről I–II.
KÖNYV
• Veress József: Új szovjet filmenciklopédia
KRÓNIKA
• N. N.: Holland filmhét
• N. N.: Kínai filmnapok

             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Kínai filmnapok

N. N.

 

A Kínai Népköztársaság nemzeti ünnepe alkalmából 1986. szeptember 30. és október 3. között filmnapokat tartottak Budapesten. A Vörösmarty moziban vetített filmeket, Li Ven-hua és Tu Jü Az agyagfigurák legendája, Vu Ji-kung Esti eső, Paj Csen A híd alatt és Csen Kaj-ko Sárga föld című alkotását hazai forgalmazásra is átvették. Több mint örvendetes tény, hogy az ötvenes évek végétől „kultúrpolitikává” emelt művészetellenesség ütötte sebek az immár tíz éve tartó reformfolyamat eredményeképpen kezdenek begyógyulni. Az évezredes kulturális örökség szabad használatbavétele a századvég talán legizgalmasabb szellemi felfedezőútjának esélyét kínálja. Igaz, a megújuló kínai filmművészet egyelőre még csak ígéri, semmint beteljesíti ezt a lehetőséget, de már ma is születnek olyan alkotások, amelyek vélhetően maradandó értéknek fognak bizonyulni.

A filmnapok műsorából Vu Ji-kung és Csen Kaj-ko munkája mutatkozik ilyennek. Az 1980-ban készült Esti eső az első film volt, amely kritikusan elemezte a „négyek bandájának” korszakát. (A magyar közönség Vu Ji-kungot Emlékeim a régi Pekingről című filmje nyomán ismerheti.) A Sárga föld (1985) története 1939-ben játszódik, hősei mérhetetlen nyomorúságban tengődő parasztok. Csen Kaj-ko pályakezdő filmesként is teljes művészi érettségről tesz bizonyságot, munkáját méltán díjazta a tavalyelőtti locarnói fesztivál zsűrije Ezüst Leopárddal.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1987/01 64. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5647