KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
          
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2001/június
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• N. N.: Guglielmo Biraghi (1927–2001)
• (X) : 2001: science+fiction/tudomány és fikció

• Schubert Gusztáv: Sorskereskedők Igazság-bulvár
• Székely Gabriella: Semmi politika, filmesek vagyunk! Beszélgetés a dokumentumfilmezésről
• Bori Erzsébet: Megcsalatva Gyerekek – Koszovo 2000
• Dániel Ferenc: Az emberek szörnyülködnek, hurcolkodnak A részlet hatalma
MAGYAR MŰHELY
• Bori Erzsébet: Rövidsarok Kisjátékfilmek
• Muhi Klára: Háromezer méteres kép Beszélgetés Szécsényi Ferenccel

• Zalán Vince: Steven Soderbergh bukfencei Avantgard megvilágosodás
• Pápai Zsolt: Egyszemélyes Amerika Schizopolis
• Gelencsér Gábor: Drogma Traffic
• Varró Attila: Nosferatu árnyéka Vampiria
• N. N.: A vámpírfilm évszázada
• Hungler Tímea: Ördöggel cimborálva Dario Argento gótikája
• Kovács Marcell: Mösziő Ordas Mélyen az erdőben; Farkasok szövetsége
ANIMÁCIÓ
• Kemény György: Animáció az Óperenciás tengeren túl Észak-amerikai rajzfilmek
KRITIKA
• Varga Balázs: A múlt idő jele Sacra Corona
• Csengery Kristóf: Halálnak halála A csodálatos mandarin
• Ágfalvi Attila: Szapolyai, a dobrudzsai villanyszerelő Ennyiből ennyi
LÁTTUK MÉG
• Békés Pál: A sziget foglya
• Békés Pál: Patkánymese
• Bikácsy Gergely: Az élet csodái
• Kömlődi Ferenc: A mexikói
• Kúnos László: Miss Julie
• Köves Gábor: 15 perc hírnév
• Elek Kálmán: A pók hálójában
• Kézai Krisztina: Húgom, nem húgom
• Strausz László: Talpig majom
• Tamás Amaryllis: Lábad között
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Hamis(h)

             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Húgom, nem húgom

Kézai Krisztina

 

Attól még, hogy egy film cselekménye azzal indul: az egyik főszereplő levágja a másik fülét, mi akár még jól is érezhetnénk magunkat a nézőtéren. Lehetne egy jó krimi, egy jó horror, egy jó thriller, esetleg egy jó vígjáték.

Ez nem az. Se nem krimi, se nem horror, se nem thriller, se nem vígjáték. A legnagyobb gond azonban az, hogy még csak nem is jó.

A cselekmény egy esküvő körül forog. A Fiúnak meg kellene akadályozni a Lány esküvőjét. Mert az máshoz akar hozzámenni. Mert a Fiúhoz nem lehet. Mert az a saját testvére. Legalábbis azt hiszi. Pedig nem. Ezért aztán a Fiú, mihelyst rájön arra, hogy a Lány mégsem a húga, őrült rohanásba kezd az országon át, hogy útját állja a lagzinak. És képtelen levakarni magáról a vérfertőzés vádját.

Ettől még akár lehetne egy jó road movie, egy jó kalandfilm esetleg egy újkori pikareszk.

Ez nem az. Se nem road movie, se nem kalandfilm, se nem pikareszk.

Persze ha valaki elég elővigyázatos, és a stáblistáról okosan lenézi a producerek nevét – a legfontosabb funkció az amerikai filmek száz, az európai filmek hetven százalékában –, illúziók nélkül fog beülni a nézőtérre. A Farelly-testvérek ezúttal a háttérből gondoskodnak a megszokott váladékmennyiségről, rosszul vagy rosszkor működő zsigerekről és a mindezekből adódó számtalan kacagtató helyzetről. Ez utóbbiak illusztrációjaként csak annyit, hogy az egyik állandó humorforrás a filmben egy beszélőgépre kötött nyomorék, akinek nyálképződéses gondjai étkezés közben meghatványozódnak.

Szóval ez a film sokféle lehetne. Megrázó, szellemes, felüdítő, elgondolkodtató, merész, tabudöntögető és szórakoztató. Akár. Lehetne kitűnő. Lehetne jó. Vagy lehetne közepes legalább.

Nem az.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2001/06 59-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3351