KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

         
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2001/június
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• N. N.: Guglielmo Biraghi (1927–2001)
• (X) : 2001: science+fiction/tudomány és fikció

• Schubert Gusztáv: Sorskereskedők Igazság-bulvár
• Székely Gabriella: Semmi politika, filmesek vagyunk! Beszélgetés a dokumentumfilmezésről
• Bori Erzsébet: Megcsalatva Gyerekek – Koszovo 2000
• Dániel Ferenc: Az emberek szörnyülködnek, hurcolkodnak A részlet hatalma
MAGYAR MŰHELY
• Bori Erzsébet: Rövidsarok Kisjátékfilmek
• Muhi Klára: Háromezer méteres kép Beszélgetés Szécsényi Ferenccel

• Zalán Vince: Steven Soderbergh bukfencei Avantgard megvilágosodás
• Pápai Zsolt: Egyszemélyes Amerika Schizopolis
• Gelencsér Gábor: Drogma Traffic
• Varró Attila: Nosferatu árnyéka Vampiria
• N. N.: A vámpírfilm évszázada
• Hungler Tímea: Ördöggel cimborálva Dario Argento gótikája
• Kovács Marcell: Mösziő Ordas Mélyen az erdőben; Farkasok szövetsége
ANIMÁCIÓ
• Kemény György: Animáció az Óperenciás tengeren túl Észak-amerikai rajzfilmek
KRITIKA
• Varga Balázs: A múlt idő jele Sacra Corona
• Csengery Kristóf: Halálnak halála A csodálatos mandarin
• Ágfalvi Attila: Szapolyai, a dobrudzsai villanyszerelő Ennyiből ennyi
LÁTTUK MÉG
• Békés Pál: A sziget foglya
• Békés Pál: Patkánymese
• Bikácsy Gergely: Az élet csodái
• Kömlődi Ferenc: A mexikói
• Kúnos László: Miss Julie
• Köves Gábor: 15 perc hírnév
• Elek Kálmán: A pók hálójában
• Kézai Krisztina: Húgom, nem húgom
• Strausz László: Talpig majom
• Tamás Amaryllis: Lábad között
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Hamis(h)

             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A pók hálójában

Elek Kálmán

 

Nem mondhatnám, hogy lélegzetvisszafojtva vártuk Alex Cross felügyelő visszatértét, de tagadhatatlanul volt fantázia James Patterson detektívregény-hősének sorozatsztárrá való előléptetésében. A gyűjtő (Kiss the Girls) címet viselő első Cross-krimi vártnál nagyobb sikere azt jelezte, hogy a szokvány képlet (magasan kvalifikált, borzongatóan perverz sorozatgyilkos – briliáns elméjű, pszichológus-detektív – csinos koronatanú) ellenére a nyomozó-figura felkeltette a nézők érdeklődését. Afro és amerikai, középkorú és középosztálybeli, Buddha-nyugalmú és nem utolsósorban Morgan Freeman játszotta – az érdeklődés tehát korántsem volt alaptalan. Majd most – gondolhattuk –, az újabb elborult elme (ezúttal egy gyerekrabló) utáni nyomozás során megtudjuk, ki viseli a tetszetős ballonkabátot és a kifogástalan ízlésre valló öltönyt, honnan a sztoikus póz és miből táplálkoznak a mélyenszántó gondolatok. A csúcsra járatott röntgengépként fixírozó tekintetről nem is beszélve.

Minthogy egy jól működő franchise (lásd Batman-filmek, Sikoly-széria) minden producer koronájának ékköve, nehezen magyarázható, hogy még csak kísérlet sem történt a Cross-univerzum kitágítására. Marad a helyszínről-helyszínre autózó, arctalan kirakatbaba, a jelmeztervezőre áthárított jellemrajz. A technikai profizmussal palástolt nemtörődömség mindenen átüt. Nincs valódi tét, nincs imádni valóan perverz szörnyeteg. Van viszont kezdeti várakozás (az első húsz perc gördülékenysége reményt keltő), lemondó legyintés és van nekünk Michael Wincott, a gyakorlott gonosz és Morgan Freeman, aki ezúttal producerként, azaz a bevételek elosztásában is érdekelt. Szeretném azt hinni, velünk együtt őt is felültették.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2001/06 59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3350