KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
   2022/január
MAGYAR PANTHEON
• Tompa Andrea: Meztelen arccal Törőcsik Mari a színpadon
• Kelecsényi László: „Csoda, hogy élek” Beszélgetés Törőcsik Marival
KÖZÖSSÉGI MÉDIA
• Soós Tamás Dénes: A fogyasztók öntudatra ébredése Kerekasztal-beszélgetés a közösségi médiáról
• Kovács Gellért: Farkas a cseten Csapda a neten
• Sós Áron Árpád: A social media hatalma Clickbait
ÚJ RAJ
• Bartai Dóra: Az érzékenység monopóliuma Mia Hansen-Løve
KORTÁRS DALLAMOK: FILMMUSICAL
• Alföldi Nóra: „Evvel a dalban mondom el” Művészfilmes musicalek
• Varró Attila: Színes nyomor New York-i musicalek
• Déri Zsolt: Szikraszilárdság The Sparks Brothers
• Vincze Teréz: Nyolc óra Beatles The Beatles: Get Back
FILM + ZENE
• Pernecker Dávid: Méhek és földrengések Minimalista horror-zene
ANIMÁCIÓ
• Pauló-Varga Ákos: Terhelt viszonyok Primanima 2021
• Kránicz Bence: Toldi szelleme Jankovics Marcell: Toldi
TÉVÉSOROZATOK
• Hegyi Gyula: A múlt utóélete Orosz történelmi tévésorozatok
• Teszár Dávid: Adósrabszolgák viadala Hwang Dong-hyuk: Nyerd meg az életed
DOKU-ZÓNA
• Boronyák Rita: A szabadság színei Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Filmfesztivál
• Bartal Dóra: Női terekben Beszélgetés Kőrösi Mátéval
• Margitházi Beja: Nem harcolni nem lehet Franz Böhm: Dear Future Children
FESZTIVÁL
• Baski Sándor: Trauma és bosszú Sitges
• Bakos Gábor: A képpé vált látvány Szolnok
KÖNYV
• Fekete Tamás: Alfred Hitchcock tizenkét élete Alfred Hitchcock bemutatva
• Endrényi Krisztina: Iustitia és a múzsák Film és jog a gyakorlatban
FILM / REGÉNY
• Roboz Gábor: A fóbia mögötti vágy Jane Campion: A kutya karmai közt
KRITIKA
• Baski Sándor: Kapcsolatok Oslóban Joachim Trier: A világ legrosszabb embere
• Fekete Tamás: Kiskarácsony Tiszeker Dániel: Nagykarácsony
• Gyenge Zsolt: Önző férfiak Beszélgetés Lőrincz Nándorral és Nagy Bálinttal
MOZI
• Rudas Dóra: Az örökbeadás
• Gyenge Zsolt: Legjobb tudomásom szerint
• Bárány Bence: Richard király
• Pozsonyi Janka: Aline – A szerelem hangja
• Kovács Kata: Mézes szivar
• Huber Zoltán: Családi testcsere
• Benke Attila: Az oltalmazó
• Kovács Gellért: A Gucci-ház
• Herczeg Zsófia: Encanto
STREAMLINE MOZI
• Roboz Gábor: Az apa
• Baski Sándor: Rajongás
• Huber Zoltán: Stillwater
• Pethő Réka: Louis Wain
• Lichter Péter: A világítótorony
• Nagy V. Gergő: A dicsőség órája
• Varró Attila: A hazug lány
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Családi testcsere

Huber Zoltán

Le sens de la famille – francia, 2021. Rendezte: Jean-Patrick Benes. Írta: Martin Douaire és Allan Mauduit. Kép: Gilles Porte. Zene: Christophe Julien. Szereplők: Alexandra Lamy (Sophie), Franck Dubosc (Alain), Christiane Millet (Thérése), Mathilde Roehrich (Valentine), Jackie Berroyer Roger). Gyártó: Karé Productions / Gaumont. Forgalmazó: ADS Service. Szinkronizált. 100 perc.

 

Ezekben a mai identitásmániás időkben a testcserés komédiák fantasztikus görbe tükrökként segíthetnék a kölcsönös megértést, ugyanakkor az is nyilvánvaló, miért nem kapkodnak az efféle darázsfészkekért a producerek. Az egyre mélyülő ideológiai árkok ellentétes oldalain mostanság a humorérzékből is súlyos hiány mutatkozik, avagy gondoljunk csak bele, mit kapna ma egy olyan vígjáték, ahol eltérő genderek, ne adj isten bőrszínek cserélnek gazdát. A franciák szerencsére nem arról híresek, hogy eltartott ujjal kerülnék a belemenős témákat. Igaz, a legrázósabb pillanatok ebben az esetben egy cigarettázó óvodáshoz kötődnek.

A Családi testcsere hőse egy tipikus középosztálybeli család a szétesés szélén, mindenki változásra vágyik, ami egy váratlan csoda folytán másnap be is következik. Mindenki másik testben ébred, az anya a kislányéban, az apa a fiúban és így tovább. Az alkotók becsületére legyen mondva, ha már egy régi recepthez nyúltak, becsülettel ki is maxolják a kinyerhető lehetőségeket. Rögtön hat személyiséget kavarnak meg úgy, hogy hőseink nem is maradnak végig ugyanabban testben. Mindez elég gyorsan akkora kavarhoz vezet, hogy a szereplők végül arcképes pólókat kénytelenek viselni, különben mi sem tudnánk, ki kicsoda éppen. A családtagok a saját bőrükön tapasztalják tehát, hogy a másiknak sem könnyű, a nyilvánvaló tanulságig pedig az alapszituáció lehetséges permutációin át vezet az utunk. A színészek lelkesek, a helyzetek között akadnak viccesek és kevésbé sikerültek, de a jó ízléstől szerencsére soha nem távolodunk el nagyon. A meglepően frappáns befejezést pedig biztosan újraíratták volna a tengerentúlon.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2022/01 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15211