KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
   2022/január
MAGYAR PANTHEON
• Tompa Andrea: Meztelen arccal Törőcsik Mari a színpadon
• Kelecsényi László: „Csoda, hogy élek” Beszélgetés Törőcsik Marival
KÖZÖSSÉGI MÉDIA
• Soós Tamás Dénes: A fogyasztók öntudatra ébredése Kerekasztal-beszélgetés a közösségi médiáról
• Kovács Gellért: Farkas a cseten Csapda a neten
• Sós Áron Árpád: A social media hatalma Clickbait
ÚJ RAJ
• Bartai Dóra: Az érzékenység monopóliuma Mia Hansen-Løve
KORTÁRS DALLAMOK: FILMMUSICAL
• Alföldi Nóra: „Evvel a dalban mondom el” Művészfilmes musicalek
• Varró Attila: Színes nyomor New York-i musicalek
• Déri Zsolt: Szikraszilárdság The Sparks Brothers
• Vincze Teréz: Nyolc óra Beatles The Beatles: Get Back
FILM + ZENE
• Pernecker Dávid: Méhek és földrengések Minimalista horror-zene
ANIMÁCIÓ
• Pauló-Varga Ákos: Terhelt viszonyok Primanima 2021
• Kránicz Bence: Toldi szelleme Jankovics Marcell: Toldi
TÉVÉSOROZATOK
• Hegyi Gyula: A múlt utóélete Orosz történelmi tévésorozatok
• Teszár Dávid: Adósrabszolgák viadala Hwang Dong-hyuk: Nyerd meg az életed
DOKU-ZÓNA
• Boronyák Rita: A szabadság színei Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Filmfesztivál
• Bartal Dóra: Női terekben Beszélgetés Kőrösi Mátéval
• Margitházi Beja: Nem harcolni nem lehet Franz Böhm: Dear Future Children
FESZTIVÁL
• Baski Sándor: Trauma és bosszú Sitges
• Bakos Gábor: A képpé vált látvány Szolnok
KÖNYV
• Fekete Tamás: Alfred Hitchcock tizenkét élete Alfred Hitchcock bemutatva
• Endrényi Krisztina: Iustitia és a múzsák Film és jog a gyakorlatban
FILM / REGÉNY
• Roboz Gábor: A fóbia mögötti vágy Jane Campion: A kutya karmai közt
KRITIKA
• Baski Sándor: Kapcsolatok Oslóban Joachim Trier: A világ legrosszabb embere
• Fekete Tamás: Kiskarácsony Tiszeker Dániel: Nagykarácsony
• Gyenge Zsolt: Önző férfiak Beszélgetés Lőrincz Nándorral és Nagy Bálinttal
MOZI
• Rudas Dóra: Az örökbeadás
• Gyenge Zsolt: Legjobb tudomásom szerint
• Bárány Bence: Richard király
• Pozsonyi Janka: Aline – A szerelem hangja
• Kovács Kata: Mézes szivar
• Huber Zoltán: Családi testcsere
• Benke Attila: Az oltalmazó
• Kovács Gellért: A Gucci-ház
• Herczeg Zsófia: Encanto
STREAMLINE MOZI
• Roboz Gábor: Az apa
• Baski Sándor: Rajongás
• Huber Zoltán: Stillwater
• Pethő Réka: Louis Wain
• Lichter Péter: A világítótorony
• Nagy V. Gergő: A dicsőség órája
• Varró Attila: A hazug lány
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Az oltalmazó

Benke Attila


The Marksman – amerikai, 2021. Rendezte: Robert Lorenz. Írta: Chris Charles, Danny Kravitz, Robert Lorenz. Kép: Mark Patten. Zene: Sean Callery. Szereplők: Liam Neeson (Jim), Katheryn Winnick (Sarah), Teresa Ruiz (Rosa), Juan Pablo Raba (Mauricio), Jacob Perez (Miguel). Gyártó: Raven Capital Management / Sculptor Media. Forgalmazó: Prorom Entertainment Kft. Szinkronizált. 108 perc.

 

Liam Neeson az Elrabolva és az Ismeretlen férfi sikerét követően gyakran kapott főszerepeket akció-thrillerekben, ám utóbbi alkotásaiban (Elrabolva 3., Becsületes tolvaj) szembetűnő, mennyire nehézkesen mennek már neki a közelharcok, még ha nem is néz ki hatvankilencnek, a gyenge forgatókönyveket pedig karizmája és színészi kvalitásai sem tudják kompenzálni. Ez a gond Robert Lorenz (Az utolsó csavar) által rendezett új filmjével, Az oltalmazóval is.

Jim , a vietnami veterán felesége meghalt rákban, így magányában kutyájával járja az amerikai-mexikói határt, ahol egy napon a mexikói gengszter, Mauricio és bandája elől menekülő Miguellel és édesanyjával, Rosával fut össze. Jim megvédi a fiút, de az összecsapás során meghal Rosa és a bűnöző bátyja, így Mauricio üldözőbe veszi a veteránt, aki elhatározza, hogy elviszi Miguelt chicagói rokonaihoz. Tipikus „menekülő ember” történet ez ismerős, kvázi apa-fiú kapcsolattal, de egyik főhős sem annyira érdekes, hogy a felettébb kiszámítható cselekményt izgalmassá tegye. Mauricio érdektelen sablongonosz, ha van is egy nem várt megnyilvánulása a finálé során, míg Jacob Perez Miguelje sok szempontból hihetetlen karakter, de fiatal kora és perfekt angol nyelvtudása állnak a legnagyobb kontrasztban egymással. Liam Neeson pedig bár színészileg itt is viszi a hátán a filmet, ebből a rosszul megírt, kiöregedett westernhősöket idéző, kétdimenziós figurából ő sem tudott túl sokat kihozni. Lorenz csak egy-egy jelenetet (például azt, amelyben egy korrupt rendőr állítja meg Jiméket) volt képes igazán feszültre komponálni, de még a végső, logikai bukfencekkel teli leszámolás is inkább erőtlenre sikeredett, csak a keserédes zárójelenet hordoz magában némi katarzist. Az oltalmazó persze még így is sikerültebb, mint a Becsületes tolvaj, de Neeson jobban megválogathatná, mikhez adja a nevét a jövőben.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2022/01 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15210