KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
   2020/szeptember
MAGYAR MŰHELY
• Gelencsér Gábor: Örök varázs Tóth János kinematográfus – 1. rész
• Horányi Péter: Az objektív személyessége Rendezői jelenlét a dokumentumfilmben
• Somlyai Fanni: Közönyös ügyeink Párhuzamos montázs: Cséplő Gyuri // Csak a szél
• Soós Tamás Dénes: „Mosolygós film lett” Beszélgetés Lakos Nórával
A TÖRTÉNELEM ÁRNYÉKÁBAN
• Várkonyi Benedek: A történelem unokája Beszélgetés Sipos Józseffel
• Soós Tamás Dénes: Emlékezetmítoszok Beszélgetés Hatos Pál történésszel
FASSBINDER ÖRÖKSÉGE
• Seeßlen Georg : A csodás játékrontó Rainer Werner Fassbinder
NEMEK HARCA
• Vajda Judit: Gender és groteszk Marco Ferreri filmjei a MeToo tükrében
• Varró Attila: Gyengébb igen Rendőrnők és homme fatalok
• Varga Zoltán: Végső állomás: Hårga Kultmozi: Fehér éjszakák
KÉPREGÉNY LEGENDÁK
• Géczi Zoltán: Lángolva buknak alá az angyalok James O’Barr: A holló
ÚJ RAJ
• Kovács Kata: Boldogtalan ifjúság Jan Komasa
KÖNYV
• Kelecsényi László: Gyászmunka Pintér Judit és Kincses Károly (szerk.): Sára Sándor
MAGYAR RÖVIDFILMEK
• Szivák Bernadett: Álmokfutás Beszélgetés Vigh Bálinttal
• Szivák Bernadett: Rododendron Beszélgetés Kovács Leventével és Törcsi Leventével
TELEVÍZÓ
• Fekete Tamás: Nagy-Oroszország Nagy Katalin tévésorozatok
KÍSÉRLETI MOZI
• Szász Csongor: „Nincs értéktelen kép” Beszélgetés Lichter Péterrel
KRITIKA
• Gelencsér Gábor: Szív és vese Buvári Tamás: Magdolna
• Schubert Gusztáv: A szelídek ereje Beszélgetés Buvári Tamással
• Fekete Tamás: Betörni a profik közé Lóth Balázs: Pesti balhé
• Kovács Bálint: A felszín túszai Niels Arden Oplev – Anders W. Berthelsen: Daniel
STREAMLINE MOZI
• Lichter Péter: Természetes fény Terrence Malick: A Hidden Life
MOZI
• Kovács Kata: Made in Italy
• Andorka György: Palm Springs
• Kovács Gellért: #kövessbe
• Fekete Tamás: Patthelyzet
• Alföldi Nóra: A herceg utazása
• Huber Zoltán: Sosem késő
DVD
• Varga Zoltán: Vámpírok bálja
• Kovács Patrik: A hazugság művészete
• Benke Attila: Taxisofőr – Jubileumi változat
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi Egerek és emberek

             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Made in Italy

Kovács Kata

Made in Italy – amerikai, 2020. Rendezte és írta: James D’Arcy. Kép: Mike Eley. Zene: Alex Belcher. Szereplők: Liam Neeson (Robert), Micheál Richardson (Jack), Valeria Bilello (Natalia), Lindsay Duncan (Kate). Gyártó: HanWay Films / Ingenious Media. Forgalmazó: Big Bang. Szinkronizált. 120 perc.

 

A színészből lett rendező James D’Arcy debütfilmje ékes bizonyítéka annak, hogy a személyes téma, a szép helyszín és pár jó nevű sztár még kevés egy jó filmhez. A gyönyörű Itália bujasága és érzékisége az alkotók állandó ihletforrása, legyen szó a mainstream film és a rideg angol-szász világ felől érkező, életközépi válságba került hősnőkről (Ízek, imák, szerelmek, Napsütötte Toszkána) vagy épp szerzői moziról, ahol a táj, az ételek és az atmoszféra hűen tükrözik a történet erotikus fűtöttségét (Lopott szépség, Szólíts a neveden). D’Arcy filmje apa-, fiú- és felnövéstörténet: Jack és papája (Micheál Richardson és édesapja, Liam Neeson) a hűvös Londonból utaznak le elhanyagolt toszkán villájukhoz, hogy túladjanak rajta. Jack válófélben van, és a házért kapott pénzből szeretné az exétől megvásárolni a galériát, amelyet közösen vezettek. Apja kiégett festő, az olasz családi birtok pedig autóbalesetben elvesztett édesanyjáé volt, így aztán a visszatérés mindkét férfiban fájó sebeket tép fel. Az élet háza, a Bor, mámor, Provence és a Napsütötte Toszkána hibridjeként a film története a ház renoválása és a két férfi kapcsolatának reparálása köré épül, valamint egy lagymatag szerelmi szálra, amelyben Jack megismeri a tündéri helyi étterem elvált tulajdonosnőjét.

A mogorva özvegy szerepében Neeson éppolyan érdektelen, mint fia a csalódott, mégis zöldfülű Jackében, és valahogy az őket körülvevő összes figura is épp olyan hamiskás, mint a házat belepő díszlet-por. Afféle családi soft melodrámaként a Made in Italy több generáció számára is tartogat történetszálat, ráadásul a feleség és anya elvesztése nagyon is ismerős a két főszerepet alakító színész számára egy 2009-es síbaleset formájában ugyanez a tragédia érte őket. Így aztán szomorú, hogy ezt a számukra nagyon is személyes témát egy mindössze középszerű filmben örökítik meg, melynek a steril és néhol kifejezetten ügyetlen rendezés eredményeképp egyetlen átütő pillanata sincsen.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2020/09 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14662