|
|
MoziKavarásVarró Attila
Blended – amerikai, 2014. Rendezte: Frank Coraci. Írta: Ivan Menchell és Clare Sera. Kép: Julio Macat. Zene: Rupert Gregson-Williams. Szereplők: Adam Sandler (Jim), Drew Barrymore (Lauren), Wendi McLendon-Covey (Jen), Bella Thorne (Hilary), Braxton Beckham (Brendan). Gyártó: Warner Brothers / Happy Madison Productions. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 117 perc.
Miután Adam Sandler a Ki nevet a végén két és fél órás szerzői önvallomásában leszámolt a
kezdeti sikereit hozó freak-komédiákkal és csalódott az útkeresését jelentő
romkomokban, minden figyelmét a családi vígjátékok felé fordította, amelyek
hőse párnapos össznépi kiruccanás keretében (függetlenség napja, esküvő, újévi
hajókirándulás, trópusi vakáció) helyet, célt és békét talál magának a
középkorú rémálomban. Sandler azonban továbbra sem képes szabadulni a régi
rutinoktól, az új terepen előbb az örökkamasz lúzert zavarta párszor végig (Nagyfiúk, Apa ég), majd romantikus hősét
eresztette gyanútlan családanyára (Kellékfeleség).
Eredeti címéhez híven (ami inkább Keverés)
az idei Kavarás ismét
romkom-alapkonfliktust hasznosít családi kontextusban: egy kamufamília
bajforrásai helyett ezúttal két (látszólag) inkompatibilis csonka család
kényszerű közös nyaralása hozza össze hősünket az álomanyukával, a hawaii
luxusstrandok tejjel-mézzel folyó kánaánja helyébe pedig egy dél-afrikai
üdülőfalu mesés csokigyára lép.
Túl azon, hogy a Kavarás két órás hossza ellenére sem
képes több ízt kihozni az izgalmasnak tűnő „családi screwball” zsánerkeverékből
a szokásos Sandler-köröknél (románc-romboló rinónász és majomzenekar; kedves ám
félidióta színesek; ütős játék, mint poénforrás), Frank Coraci házirendező
egyfajta önreflektív trilógiát teremt a sztáréletműben, jelezve a romkom-ciklus
végpontját, amelyben épp a rokonlélek Drew Barrymore jelentette az ideális Évát
a romantikus Adam mellett. Coraci nem csupán epizódszereplőket (meleg
háttér-énekestől Tízmásodperces Tomig) és konkrét jeleneteket (a reggel ajtót
nyitó gonosz ex) emel át a Nászok ászából
és az 50 első randiból, de a
párkapcsolati problémával konkrétan reflektál Sandler új komikus-státuszára
(mint ezt a blending-motívumot
megéneklő calypso-énekesek bizarr
görög kórusa is jelzi). Fejlődésképtelen hősünk 1998-ban a megváltó szerelem
sorsfordító erejével szembesült, 2004-re megbékélt a románctörténetek végtelen
monotóniájával, 2014-ben pedig a szívcsata már csak eszköz egy több tagot
számláló célközönség egyesítésére, amelyben a családapák mellett a nők és
gyerekek is megkaphatják a nekik kijáró örömöket.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 207 átlag: 5.43 |
|
|
|
|