KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
   2011/február
FILM / SZÍNHÁZ
• Gelencsér Gábor: Filmszínpad Mozi a színházban
• Muhi Klára: A hazug nagymama meg a többiek Apacsok
VARGAS LLOSA
• Ardai Zoltán: Buja, kényes, hideg Mario Vargas Llosa-adaptációk
BUNUEL
• Szabó Z. Pál: „Az aranykor” mítosza Dalí és Buñuel kapcsolata
• Tornai Szabolcs: Szürrealista előgyakorlatok az éberséghez Luis Buñuel
JOHN WAYNE
• Varga Dénes: A vadnyugat hercege John Wayne és a hatvanas évek
• Nevelős Zoltán: Karakán emberek A félszemű
ARONOFSKY
• Szabó Ádám: Őrjítő vágy Darren Aronofsky
• Kovács Kata: Pszichobalett Fekete hattyú
ANIMÁCIÓ
• Varga Zoltán: Kétdimenziós manőverek Anilogue
• Margitházi Beja: Animáció, nem imitáció Sylvain Chomet: Az illuzionista
TELEVÍZÓ
• Sepsi László: A bennem élő gyilkos Dexter-sorozat
• Kemenes Tamás: Alpári unalom Való Világ 4.
• Deák Dániel: Veszteni tudni kell 40 milliós játszma
FESZTIVÁL
• Gelencsér Gábor: Titkok, hazugságok Torino
KÖNYV
• Vincze Teréz: Láttatni a láthatatlant Marc Vernet: A hiány alakzatai
• Harmat György: Iskola a papíron Kelecsényi László: Álmodozók és megszállottak
KRITIKA
• Báron György: Téli mese A vágyakozás napjai
• Gorácz Anikó: A kripli Miklauzic Bence: Éji séták és éji alakok
• Vajda Judit: Csernobil és Isaura Az ügynökök a Paradicsomba mennek
MOZI
• Baski Sándor: Emberek és istenek
• Schreiber András: Három majom
• Vincze Teréz: A király beszéde
• Vajda Judit: Egy jobb világ
• Forgács Nóra Kinga: Szerelem, pasta, tenger
• Tüske Zsuzsanna: Az utazó
• Alföldi Nóra: New York I Love You
• Sepsi László: Párizsból szeretettel
• Vörös Adél: A dilemma
• Kovács Marcell: Zöld Darázs
• Csillag Márton: Gulliver utazásai
• Varró Attila: Boszorkányvadászat
• Pápai Zsolt: Követés
• Czirják Pál: Sodrásban
• Alföldi Nóra: Felhangolva
• Tosoki Gyula: Az élők és a holtak
DVD
• Martsa András: Pedig olyan csendes ember volt…
MOZI
• Kovács Marcell: Inferno – Pokol
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Az utazó

Tüske Zsuzsanna

The Tourist – amerikai-francia, 2010. Rendezte: Florian Henckel von Donnersmarck. Írta: Julian Fellowes, Christopher McQuarrie. Kép: John Seale. Zene: James Newton Howard. Szereplők: Angelina Jolie (Elise), Johnny Depp (Frank), Paul Bettany (John), Timothy Dalton (Jones). Gyártó: Spyglass / Studio Canal. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 103 perc.

Úgy tűnik, a hollywoodi szabászok még mindig előszeretettel báláznak kiváló minőségű, import darabok közül, amiket néhány átalakítással és díszítéssel vadonatúj modellekként lehet a lenyűgözött nagyközönség elé dobni. Az újrahasznosítási folyamat fontos összetevőit képezik a saját szupersztárok, valamint az a tény, hogy a hazai terméket preferáló nézősereg vevő az igényes francia eleganciára: így aztán érdemes olyan jól szabott, csavaros alkotások alapanyagához nyúlni, mint az Ördöngősök, a Nikita vagy a frissen feldolgozott, 2005-ös Anthony Zimmer.

Az utazó történetének középpontjában valódi átlagember, egy középkorú, amerikai matektanár áll, aki váratlanul veszélyes kalandok egész sorába keveredik egy ismeretlen szépség egyetlen kacér pillantása folytán. Frank Tupelo egy Velencébe tartó vonaton ismerkedik meg Elis-szel, mit sem sejtve arról, hogy a nő titokzatos kilétű szerelmére vadászik az egész Scotland Yard, valamint egy néhány milliárd dollártól megfosztott orosz gengszter – arról pedig végképp fogalma sincs, hogy szándékosan egy figyelemelterelési akció közepébe helyezték.

Ha a szépreményű német rendező, Florian Henckel von Donnersmarck első remekét, A mások életét csupán a feszültségkeltés tekintetében szemléljük, a két alkotás akkor sem kerülhet köszönőviszonyba sem egymással, nem beszélve a fantomfigurákhoz vonzódó társ-forgatókönyvíró, Christopher McQuarrie (Közönséges bűnözők) munkájáról, aki elől az eredeti szerző, Jerome Salle, ugyancsak minden babért learat. Míg a hűvös elegancia jegyében levezényelt francia alapfilmben – Sophie Marceau vádlija mellett – az alkotók a cselekmény feszességére is odafigyeltek, addig az újrajátszásban mindössze néhány eltúlzott gesztus, az édeskés modorú velencei képeslapháttér és egy plasztikus szépségű, 21. századi álomgyári díva arisztokratikus vonulása jelenti a fő attrakciót.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/02 54-55. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10521