KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
   2010/május
KUROSAWA 100
• Lajta Gábor: Filmalkímia Kurosawa, a mozgóképfestő
• Báron György: A vasút kapujában Rashomon-variációk
SKANDINÁV VÉR
• Klág Dávid: A dán døg Nicolas Winding Refn
• Szalkai Réka: Egy vérbeli szerencsejátékos Beszélgetés Winding Refn-nel
• Schubert Gusztáv: Svéd para Niels Alden Oplev: A tetovált lány
• Pintér Judit Nóra: Belső pokol Lars von Trier: Antikrisztus
ANIMA-TREND
• Varga Zoltán: Összeraklak, szétszedlek A gyurmafilm paradoxonai
• G. Kovács László: Lázadás, szürrealizmus, szabadság Beszélgetés Jan ©vankmajerrel
• Roboz Gábor: Szörnysimogató Dean DeBlois - Chris Sanders: Így neveld a sárkányodat
• Zalán Vince: Mentőöv nélkül? Beszélgetés M. Tóth Gézával
FESZTIVÁL
• Schreiber András: Múltnak mámora Berlin
TELEVÍZÓ
• Ruprech Dániel: Az FBI titkos ügyei X-akták; A rejtély
• Schreiber András: Démon képében Női látnokok
• Baski Sándor: A jegesmedvék nem azok, aminek látszanak Lost-kultusz
KÖNYV
• Varga Zoltán: Műfaji képeskönyvek 101 horror film…; 101 sci-fi film…
KRITIKA
• Csillag Márton: Szívükben bomba van Jean-Pierre Jeunet: Micmacs – (N)agyban megy a kavarás
• Vajda Judit: Apáról fiúra Mátyássy Áron: Átok
• Barkóczi Janka: Filmforgalmazás 2.0 Helyzetek és gyakorlatok
MOZI
• Forgács Nóra Kinga:
• Nevelős Zoltán: Revans
• Géczi Zoltán: Brooklyn mélyén
• Baski Sándor: 52-es történet
• Barkóczi Janka: Sivatag virága
• Varró Attila: Tébolyultak
• Vajda Judit: Kínai lány
• Sepsi László: Vinyan – Az elveszett lelkek
• Tüske Zsuzsanna: Kedves John
• Roboz Gábor: Emlékezz rám
• Fekete Tamás: Titánok harca
• Alföldi Nóra: Túl jó nő a csajom
• Gelencsér Gábor: Kígyótojás
• Salamon Tamás: (500) nap nyár
• Varga Zoltán: Pillangó úrfi
• Alföldi Nóra: The Great Buck Howard – Tökéletlen trükk

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Emlékezz rám

Roboz Gábor

Remember me­ – amerikai, 2010. Rendezte: Allen Coulter. Írta: Will Fetters. Kép: Jonathan Freeman. Zene: Marcelo Zarvos. Szereplők: Robert Pattinson (Tyler),Pierce Brosnan (Charles), Emilie de Ravin (Ally Craig), Chris Cooper (Neil Craig). Gyártó: Summit Entertainment. Forgalmazó: Palace Pictures. Feliratos. 113 perc.

A New Yorkban élő Tyler, öccse öngyilkossága óta üzletember apjától és a saját életétől egyaránt elhidegült, kizárólag alsós húgához képes szeretettel viszonyulni. Az erélyes édesapjával élő Ally kislányként testközelből végignézte, ahogy a metróaluljáróban egy fegyveres rabló megöli az anyját. Az egyazon egyetemre járó sebzett huszonévesek ígéretesen alakuló románcát egyedül az árnyékolja be, hogy a fiú, miután összetűzésbe került Ally rendőr apjával, csak azért hívja randira a mit sem sejtő lányt, hogy aztán mielőbb ejtse.

A Hollywoodland melankolikus krimijét jegyző, sikeres tévésorozatokon edződött Allen Coulter második nagyjátékfilmje színtelen-szagtalan romantikus melodráma. A múltbeli trauma által közös nevezőre hozott hősöket mozgató rendező a konfliktusforrások gyors ismertetése után helyet csinál az Alkonyat-széria szépfiújának és a Lost egyik másodhegedűsének, hogy a fiatalok kamatoztathassák színészi adottságaikat. Will Fetters azonban a zsánertől elvárható szenvedélyesség és érzelmi intenzitás mellett az árnyalt jellemrajzokat is kispórolta első forgatókönyvéből, így az egy-egy bővített mondattal körülírható figurákkal egyik színész sem kap túl tág mozgásteret – bár a deprimált vagányt alakító Robert Pattinson kiváló lehetőséghez jut tinilány-bódító imázsának fejlesztésére.

Az Emlékezz rám giccsesnek ugyan nem nevezhető, de eredetinek sem: Coulter filmje feltűnően kevéssé igyekszik mély benyomást hagyni a nézőjében, azonban a még hollywoodi viszonylatban is elmebajos csattanónak sikerül elérnie, hogy talán még fél év múlva is emlékezzünk rá.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2010/05 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10176