KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1983/április
POSTA
• Lalík Sándor: Talpra Győző! Olvasói levél
• Molnár Klára: Talpra Győző! Olvasói levél
• A szerkesztőség : Hibaigazítás
FESZTIVÁL
• Hermann István: Nemzeti erkölcstörténet Válaszok és kérdőjelek
FILMSZEMLE
• N. N.: A XV. Magyar Játékfilmszemle díjai
• Hankiss Elemér: Sötét tükör? Jegyzetek a mai magyar filmek társadalomképéről

• Bikácsy Gergely: Póker és guillotine Hatásvadászok
• Szilágyi Ákos: A parasztpolgár Ne sápadj!
• Létay Vera: Szókereskedők Elveszett illúziók
• Gambetti Giacomo: És a hajó megy Fellini beszél új filmjéről
• Báron György: Repülés Kis kiruccanások
• Barna Imre: Hölgyek, opera, ópium, erő Ária egy atlétáért
• Bacsó Péter: Csupa nagybetűvel Szász Péter halálára
• N. N.: Szász Péter (1927–1983) filmjei
LÁTTUK MÉG
• Gáti Péter: Bombanő
• Jakubovits Anna: Minden fordítva
• Kulcsár Mária: Husszein vére
• Jakubovits Anna: Morfium
• Simándi Júlia: Elefánt-sztori
• Greskovits Béla: Fokhagyma és ananász
• Jakubovits Anna: Talpig olajban
• Gáti Péter: Gary Cooper, ki vagy a mennyekben
• Greskovits Béla: A hét merész kaszkadőr
• Ardai Zoltán: A vadászat
TELEVÍZÓ
• Hajdú János: A planetáris kommunikáció
• Reményi József Tamás: A Himnusz tetszési indexe A februári tévéműsorokról
• Szilágyi János: Mindennapi szignálunk Beszélgetés Ipper Pállal, Matúz Józsefnéval és Elek Jánossal a TV-Híradóról
VITA
• Bernáth László: Televízió, magánvallás nélkül
• Csepeli György: Egy csodalény evilágisága
KÖNYV
• Lajta Gábor: Esztétizálás nélkül Beszélgetések a dokumentumfilmről
KRÓNIKA
• Pánczél György: Bodrossy Félix (1920–1983)

             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Fokhagyma és ananász

Greskovits Béla

 

Ha innen nézem: burleszk a szakácsokról filmkonyhanyelven. Ha onnan nézem: szocialista brigádnapló, amatőrképekkel. Nézhetem bárhonnan, megfoghatatlan marad, miért készült el ez a bizarr „ízkombináció”.

Rágódom rajta – ehetetlen. Miért, hogy Ulrich Thein rendező útmutatása szerint a csinoska szakácsnőnek főzés közben a jó étel társadalmi közhangulatot pezsdítő szerepéről kell locsognia. De torkomon akad egy másik „falat” is: a darabos (belül lágyszívű) kőműves-brigádvezető csak az építési terv teljesülését követő eufória idején szánja rá magát, hogy ajánlatot tegyen választottjának. Ilyen bátortalan lenne ő, aki a toronydaru tetejéről fél Berlint belátja? Mindez még akkor is elvenné étvágyunkat, ha a két dolgozó egymásra találásának bonyodalmas története nem úszna a „szoc-reál” vidámkodás generálszószában.

Az üde zamatú grúz komédiák vagy a kesernyés humorral fűszerezett cseh filmvígjátékok kényeztette fogyasztók számára emészthetetlen a Fokhagyma és ananász. Főúr! Kérjük a panaszkönyvet!


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1983/04 46. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=6763