KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1983/április
POSTA
• Lalík Sándor: Talpra Győző! Olvasói levél
• Molnár Klára: Talpra Győző! Olvasói levél
• A szerkesztőség : Hibaigazítás
FESZTIVÁL
• Hermann István: Nemzeti erkölcstörténet Válaszok és kérdőjelek
FILMSZEMLE
• N. N.: A XV. Magyar Játékfilmszemle díjai
• Hankiss Elemér: Sötét tükör? Jegyzetek a mai magyar filmek társadalomképéről

• Bikácsy Gergely: Póker és guillotine Hatásvadászok
• Szilágyi Ákos: A parasztpolgár Ne sápadj!
• Létay Vera: Szókereskedők Elveszett illúziók
• Gambetti Giacomo: És a hajó megy Fellini beszél új filmjéről
• Báron György: Repülés Kis kiruccanások
• Barna Imre: Hölgyek, opera, ópium, erő Ária egy atlétáért
• Bacsó Péter: Csupa nagybetűvel Szász Péter halálára
• N. N.: Szász Péter (1927–1983) filmjei
LÁTTUK MÉG
• Gáti Péter: Bombanő
• Jakubovits Anna: Minden fordítva
• Kulcsár Mária: Husszein vére
• Jakubovits Anna: Morfium
• Simándi Júlia: Elefánt-sztori
• Greskovits Béla: Fokhagyma és ananász
• Jakubovits Anna: Talpig olajban
• Gáti Péter: Gary Cooper, ki vagy a mennyekben
• Greskovits Béla: A hét merész kaszkadőr
• Ardai Zoltán: A vadászat
TELEVÍZÓ
• Hajdú János: A planetáris kommunikáció
• Reményi József Tamás: A Himnusz tetszési indexe A februári tévéműsorokról
• Szilágyi János: Mindennapi szignálunk Beszélgetés Ipper Pállal, Matúz Józsefnéval és Elek Jánossal a TV-Híradóról
VITA
• Bernáth László: Televízió, magánvallás nélkül
• Csepeli György: Egy csodalény evilágisága
KÖNYV
• Lajta Gábor: Esztétizálás nélkül Beszélgetések a dokumentumfilmről
KRÓNIKA
• Pánczél György: Bodrossy Félix (1920–1983)

             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Posta

Olvasói levél

Talpra Győző!

Molnár Klára

Tisztelt Szerkesztőség!

 

Talpra Győző! Talpra mozinézők, legyünk önállóak! Határozottak. Ne hagyjuk, hogy mindenfélét ránk aggasszanak s elhitessenek velünk. (...) Milyen szép lenne, ha egyszer összefognának a mozinézők, felrohannának a vetítővászon elé, s együtt kiáltanák: Nem! Ezt már nem! Ám ehelyett lassan nyikordulnak a székek, s csak a félrehúzott függöny mögül bevillanó fénycsíkokról lehet megállapítani, hogy valaki távozott. Sajnos a közönség még nem elég felnőtt, pedig szegény rendező azt nyilatkozta egyszer, hogy ebben hisz. Ezért is szánta el magát ennek a műnek megalkotására ekkor és így. Hiszek a jó szándékában. Sokmindent fölöslegesnek talált kimondani – ebben is igazat adok neki. A film elején halványan körvonalazódik egy ígéretes, még ki nem merített stílus a filmvásznon, de aztán kiderül s egyre érezhetőbbé válik, hogy valami hiányzik belőle (...).

Ebben a játékban a jeleneteknek gyorsan kellene peregniük, hogy a néző az egyik meglepetésből a másikba essen, ami az első félórában majdnem létrejött, de aztán kifáradt a film is, a néző is, az ötlet is, s az ember csak csodálkozik, ha néha lát egy szép képet.

Igazán jó lett volna egy kis játékos-komoly lecke némi fejtöréssel, hiszen olyan nagy hiány van belőle. Na nem a fejtörésből, hanem a játékosból. Ebből a filmből pedig csak a fejtörés marad, a fejtörés arról is, hogy miért vesznek minket, mozinézőket mindig palira, holott már-már felnőttünk.

 

Molnár Klára

Budapest


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1983/04 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=6744