KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1983/december
• Létay Vera: Neobarokk Mennyei seregek
• Szilágyi Ákos: Morbiditás és burleszk Kutya éji dala
• Bársony Éva: „Tiszta és balek hittel...” Beszélgetés Bacsó Péterrel
• Varga F. János: Királygyilkosság Marseille-ben Beszélgetés Bokor Péter új filmjéről
• Deák Tamás: Kései barátság Huszárik Zoltán megidézése
• Takács Ferenc: Egy válság anatómiája? Az új angol filmről
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Csantavéri Júlia: Költészet és retorika Santiago Alvarez filmjeiről
• Simor András: A dokumentarista legyen újságíró Budapesti beszélgetés Santiago Alvarezzel
FESZTIVÁL
• Bikácsy Gergely: Sanghajtól Brazíliáig Figueira da Foz
• N. N.: Madeirai dokumentumok Az első nemzetközi filmrendezőtalálkozó
LÁTTUK MÉG
• Farkas András: A hentessegéd
• Harmat György: Riki-Tiki-Tévi
• Ardai Zoltán: Álomvilág
• Gáti Péter: Flór asszony és két férje
• Deli Bálint Attila: Hózuhatag
• Deli Bálint Attila: Klute
• Gáti Péter: Aranygyapjú
• Bikácsy Gergely: A wilkói kisasszonyok
• Szentistványi Rita: Telitalálat
TELEVÍZÓ
• Faragó Vilmos: A néző a képernyőn
• Nemes Nagy Ágnes: A folyt. köv. varázsa Kórház a város szélén
• Macskássy Kati: A rajzos trükkfilm szabadsága Utóhang Az animáció története című tévésorozathoz
KÖNYV
• Veress József: Klasszikusok öröksége Új szovjet filmkönyvekről

             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Telitalálat

Szentistványi Rita

 

Hajsza egy elcserélt könyvben lapuló nyertes lottószelvényért – jó vígjátéki alaphelyzet, és ebben a műfajban szívesen elfelejtjük, hogy már a szelvény kitöltésének pillanatában tudtuk, mik lesznek a nyertes számok, és hogy nem kell nagyon aggódnunk, vajon a rokonszenves ifjú hős diadalmaskodik-e gálád ellenfelén. Nem az izgalmasan bonyolított történet, vagy a plasztikusan ábrázolt mondanivaló kedvéért váltunk jegyet az efféle filmekhez, hanem hogy szívből kacagjunk. Leonyid Gajdaj szolgál itt ilyen alkalmakkal. (Hősünk a tyúkólban – ahová nagynénje a vendégekkel zsúfolt nyaralóban elszállásolja – a felvásárló pecsétjével felülbélyegzett tojásokat talál.) Ám amikor – a film közepe táján a hősnő váratlanul szirupos dalra fakad, elszomorodunk. Azt pedig végképp nem értjük, hogy a nyertes szelvényt elorozni akaró ellenhős miért olyan egyértelműen gonosz. Nyugatimádó, harácsoló kispolgár ő, aki jókora felárral árulja a Moszkvában vásárolt narancsot a film helyszínéül szolgáló fürdőváros piacán. Kedvesen bumfordi samesza pedig egy – feltehetően a budapesti Lenin körút valamely butikjából származó – Michigan University feliratú trikóban játssza végig a filmet.

A Telitalálat egy kicsit az ötvenes évek magyar vígjátékaira emlékeztet, ahol a komédiái patronok puffogtatásával vívták az osztályharcot.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1983/12 47. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=6576