|
Év
1996/május
|
KRÓNIKA
Bikácsy Gergely: René Clément halálára
Bárdos Judit: Perczel Zita (1918-1996)
DOKUMENTUMFILM
Bikácsy Gergely: Kecske, füst, érzelem Vita dokumentum-ügyben
Jancsó Miklós: Azúr Szimulákrum
Simó György: Látja? Nem látja Kerékasztal-beszélgetés
Dániel Ferenc: Sakktáblán véres bábuk A BBC Jugoszláviája
Bori Erzsébet: Mögötte fut a filmes Doc’est: kelet-nyugati dokumentumok
Földényi F. László: Buñuel tekintete Föld, kenyér nélkül, 1932
FESZTIVÁL
Reményi József Tamás: Nagy expedíciók, kis felfedezések Berlin
Bikácsy Gergely: Üdvhadsereg, Szodoma, Gomorra Filmeurópa Londonban
Csejdy András: Kis cigaretta, valódi, finom Füst; Egy füst alatt
Bokor Nándor: Hitchcock tetthelyein Helyszíni szemle
Ádám Péter: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
Kovács Ilona: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
1895–1995
Molnár Gál Péter: Mozi a szállodában 1896. május 10.: az első magyar filmvetítés
TELEVÍZÓ
Gelencsér Gábor: Befelé táguló kör Ezredvégi beszélgetések
Sneé Péter: Mindig akadnak kivételek Beszélgetés Árvai Jolánnal az FMS-ről
LENGYEL FILM
Kovács István: Az átvilágított ember Krzysztof Kieslowski emlékezete
KRITIKA
Spiró György: Jó film, rossz cím Hagyjállógva Vászka
Lukácsy Sándor: Ne feledd a tért... Mondani a mondhatatlant
Ardai Zoltán: Lagerfeld megússza Prête-à-porter – Divatdiktátorok
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Valaki más Amerikája
Hegyi Gyula: City Hall
Hungler Tímea: A halál napja
Harmat György: A gyanú árnyéka
Hungler Tímea: Tökéletes másolat
Sneé Péter: Bűnbeesés ideje
Tamás Amaryllis: Az esküdt
|
|
|
|
|
|
|
Láttuk mégBűnbeesés idejeSneé Péter
Vannak filmek, melyek zsigeri ellenszenvet keltenek, mert nagyon mélyen érintenek: lényegében tagadják meg emberségünket. Vannak filmek, amik állítják, hogy téves feltételezés a jóság, nincsen szeretet, s csak a tehetetlen balekok szelídek. Úgy mondják, életünk gyilkos viadal, erő meg furfang kelletik hozzá, a többi pedig a pénz dolga csupán. Vannak filmek, amik tagadják a különbséget ember és állat között. Szerintük teremtményeinkhez hasonlítunk, a pitbull terrierekhez. Vannak filmek, amiknek megvalósulási formája az ocsmányság, és mindemellett erőteljes benyomásra törekszenek, artisztikus képekkel telítettek, mivel ők a szégyentelen Nagy Művészet, s így csinálnak üzletet.
Vannak filmek, amikről a magunk alkotta Gonosz mosolyog le ránk bukott angyal vonásaival, és azt hiszi: szép, akár egy isten. Vannak filmek, amik álegzisztencialista zagyvalékokkal ébresztenék a komoly létértelmezés hatását, miközben egy nyomorult történetet sem képesek logikai bukfencek nélkül elmondani. Vannak filmek, amik csak azért elegyítik az eget a pokollal, mert fontos állítások kinyilvánításának látszatára törnek anélkül, hogy egyetlen egyszer végiggondolták volna, mivel hozakodnak elő. Vannak filmek, amiket nem jó megnézni, mert rosszul leszünk tőlük. Paul Warnertől a Bűnbeesés ideje például ilyen.
De vannak filmek is.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 2189 átlag: 5.35 |
|
|
|
|