KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

            
             
             
             
   2017/november
MAKK KÁROLY
• Szekfü András: „Nem éreztem cinizmust” Beszélgetés Makk Károllyal (1971)
A JÖVŐ ÁRNYÉKÁBAN
• Parragh Ádám: Diszkrét zendülés Az elnyomás allegóriái
• Géczi Zoltán: Rekonstruált csoda Szárnyas fejvadász 2049
• Zalán Márk: Gyógyító határátlépések Denis Villeneuve
A KÉP MESTEREI
• Benke Attila: Egy rousseau-i fényíró Néstor Almendros
HANEKE
• Szabó Ádám: Kamera által láthatatlanul Haneke és a thriller
• Baski Sándor: A burzsoázia fantomja Happy end
JEANNE MOREAU
• Bikácsy Gergely: Tükröm, tükröm Jeanne Moreau (1928-2017)
MAGYAR MŰHELY
• Erdélyi Z. Ágnes: „A titkoktól szabadulni kell” Beszélgetés Mészáros Mártával
• Kolozsi László: Budapest Confidental Beszélgetés Gárdos Évával
• Bilsiczky Balázs: Amíg világ a világ Beszélgetés Buvári Tamással
MAKK KÁROLY
• Gelencsér Gábor: Keretjáték Makk modernizmusa
KÖNYV
• Varga Zoltán: Hegeltől a texasi láncfűrészesig Király Jenő: A mai film szimbolikája
PANORÁMA
• Lénárt András: Autonóm kamerával Hispániában A mai katalán film
FESZTIVÁL
• Baski Sándor: A megoldás: empátia CineFest – Miskolc
FILM / REGÉNY
• Kolozsi László: Fagypont alatt Jo Nesbø: Hóember
• Sepsi László: Hidegítés Hóember
KRITIKA
• Jankovics Márton: A történelem fekete doboza Aurora Borealis – Északi fény
• Bilsiczky Balázs: Az újrakezdés lehetőségei Szeretföld
• Nevelős Zoltán: A pokol kapuja Megtorlás
• Ádám Péter: A zseni árnyékában Rodin
MOZI
• Baski Sándor: Rögtönzött szerelem
• Huber Zoltán: Suburbicon
• Benke Attila: HHhH – Himmler agyát Heydrichnek hívják
• Kovács Kata: Salamon király kalandjai
• Roboz Gábor: Hét nővér
• Barkóczi Janka: Vakrandim az élettel
• Kránicz Bence: Egyenesen át
• Rusznyák Csaba: Boldog halálnapot!
• Fekete Tamás: Dzsungel
• Andorka György: Űrvihar
• Vajda Judit: Madame
• Varró Attila: 120 dobbanás percenként
DVD
• Gelencsér Gábor: Valahol Európában
• Pápai Zsolt: Öt könnyű darab
• Kránicz Bence: Batman és Harley Quinn
• Kovács Patrik: Tagadás
• Pápai Zsolt: Közöttünk az űr
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: PAPÍRMOZI

             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Dzsungel

Fekete Tamás

Jungle – ausztrál, 2017. Rendezte: Greg McLean. Írta: Yossi Ghinsberg művéből Justin Monjo. Kép: Stefan Duscio. Zene: Johnny Klimek. Szereplők: Daniel Radcliffe (Yossi), Thomas Kretschmann (Karl), Alex Russell (Kevin), Lily Sullivan (Amie), Joel Jackson (Marcus). Gyártó: Babber Films / Cutting Edge Group. Forgalmazó: Pannónia Entertainment. Feliratos. 115 perc.

Az utóbbi évek nagy filmes felfedezőútjai szinte kivétel nélkül a spirituális önfelfedezés, vagy a szimpla becsvágy és mohóság által hajtott első lépés megtételével kezdődtek. Az ausztrál Greg McLean hatodik játékfilmjének szereplőit azonban egyáltalán nem hajtja semmi ilyesmi: ők egyszerűen csak egy indián falut, egy rejtett világot szeretnének megtalálni a bolíviai őserdőben. A megtörtént események nyomán készült film főhőse Yossi Ghinsberg, aki a biztonságos családi fészket hagyja ott a világ felfedezéséért, dél-amerikai kószálása során pedig három frissen szerzett, alkalmi barátjával együtt indul el a dzsungelbe, ám a csapat hamarosan felbomlik, a felfedezés helyett pedig már a puszta életben maradás lesz a cél.

Az eddig horror-rendezőként megismert McLean (akinek korábbi munkái közül egyedül bemutatkozása, a Wolf Creek jutott el hazai forgalmazásig) először merészkedett a kalandműfaj területére, bár a számára oly kedves motívumok itt is visszaköszönnek. Valós személyek alapján mintázott hősei most is egy általuk teljesen ismeretlen és rejtett világba lépnek be, ahol a lelkes és naiv utazóknak meg kell ismerni és el kell fogadni az új szabályokat és törvényeket, majd felül is kell emelkedniük rajtuk, ha életben akarnak maradni. A kétségbeesett odüsszeia számtalanszor Herzog 2006-os filmjét, a Hajnali mentőakciót idézi, miközben a rendező láthatólag nem tudta teljesen maga mögött hagyni eddig munkásságát sem: a hallucinációk, ijesztő és ismeretlen eredetű zajok, leginkább pedig a fizikai sérülések és elváltozások változatos tárháza azt jelzi, a borzongás még itt is kötelező elem.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2017/11 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=13458