KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

            
             
             
             
             
             
             
   2014/január
JODOROWSKY
• Jankovics Márton: A világfi hazatérése Jodorowsky, a mágus
• Sepsi László: A próféta kudarca Frank Pavich: Jodorowsky’s Dune
JAPÁN SZELLEM
• Varró Attila: Harcosok és hittérítők 47 rónin
• Csiger Ádám: Ház az erdő mélyén Hausu
FREARS
• Takács Ferenc: Itt és most Stephen Frears
• Vajda Judit: Nihil nimis Philomena – Határtalan szeretet
MISS HOLLYWOOD
• Kovács Kata: Neurózis és happy end Nicole Holofcener
• Baski Sándor: Hölgyválasz A korhatáros komédiák evolúciója
MAGYAR MŰHELY
• Pólik József: Nehéz ébredés A szocializmus reform-filmjei – 2. rész
• Kővári Orsolya: „Az oroszlán: asszimilált bárány” Filmszínpad: Rába Roland
QUEER FILMEK
• Kis Katalin: A bús heteroszexuális férfi panaszai Melegek a magyar filmben
• Harmat György: Ugyanaz a szerelem Budapest Pride LMBTQ Fesztivál
• Huber Zoltán: Másképpen más Coming Out
TEST ÉS LÉLEK
• Kovács Petra: Titkok a vásznon London: Európai Pszichoanalitikus Filmfesztivál
• Pintér Judit Nóra: A szenvedés képei Betegség a filmvásznon
BALKÁN EXPRESSZ
• Forgács Iván: Béketeremtő filmes háború Bosnyák filmek
CAPA 100+
• Bácsvári Kornélia: A mexikói bőrönd Capa 100+
• Kolozsi László: Capa filmje Robert Capa/A Játékos
KÖNYV
• Kelecsényi László: A vér nem válik vízzé Inkey Alice: No de Alizka!
FILM / REGÉNY
• Bocsor Péter: Fehéren feketén Solomon Northup: Twelve Years a Slave
• Roboz Gábor: Halványuló kézjegy Steve McQueen: 12 év rabszolgaság
KRITIKA
• Gelencsér Gábor: A ló másik oldala Overdose – Vágta egy álomért
• Bilsiczky Balázs: Határtalanul Háromkirályok
• Andorka György: A halhatatlanság halála A futurológiai kongresszus
MOZI
• Baski Sándor: Ezerízű szerelem
• Forgács Nóra Kinga: Csinibabák
• Alföldi Nóra: Joséphine
• Csiger Ádám: Csókok és gólok
• Kránicz Bence: Harcban élve
• Huber Zoltán: Behálózva
• Roboz Gábor: Kísértés
• Tüske Zsuzsanna: Dom Hemingway
• Parádi Orsolya: Belle és Sébastien
• Varró Attila: Csillaghercegnő
• Sepsi László: A hobbit: Smaug pusztasága
• Vajda Judit: Vágyak szerelmesei
DVD
• Pápai Zsolt: 80 huszár
• Soós Tamás Dénes: Amerikai vérbosszú
• Soós Tamás Dénes: Klein úr
• Tosoki Gyula: A bűn árnyékában
• Benke Attila: Vörös nap
• Varga Zoltán: Szellemes karácsony
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Dom Hemingway

Tüske Zsuzsanna

Dom Hemingway – brit, 2013. Rendezte és írta: Richard Shepard. Kép: Gilles Nuttgens. Zene: Rolfe Kent. Szereplők: Jude Law (Dom), Emilia Clarke (Evelyn), Richard E. Grant (Dickie), Demian Bichir (Fontaine), Kerry Condon (Melody). Gyártó: RPC / BBC Films / Pinewood Studios. Forgalmazó: Big Bang Media. Szinkronizált. 93 perc.

A műfajfilm első számú antihősei, a gengszterek között akad néhány hírhedt figura, akik visszataszító természetükkel sokkal inkább a pokoli fattyaknak járó érdemrendért indulnak, ahelyett, hogy csak a szolíd, „fekete bárány” címmel gurigáznának. A Bronson fékezhetetlen, ösztönállatként taroló főhőse, vagy a Szexi dög kíméletlenségében is lehengerlő Donja után első látásra hasonló kaliberű bűnöző indul útjára a tisztességgel levezényelt műfaji munkákat jegyző író-rendező, Richard Shepard legújabb gengszter-opuszában.

A börtönből frissen szabaduló, vulgáris szóvirágok virtuózaként és faragatlan őstulokként egyaránt brillírozó címszereplő, Dom Hemingway, egykor profi kasszafúró 12 évet húz le a börtönben megbízója, egy rettegett orosz maffiafőnök helyett. A forrófejű Dom jutalma elvesztegetett családjának hűlt helye és egy nagy rakás pénz, hamar kiderül azonban, hogy a zsákmányt megtartani és életben maradni nehéz dolog ebben a kegyetlen világban, ahol manapság már csak a lúzerek követik a betyárbecsület kódexét.

Shepard (Rókavadászat, A Matador) ezúttal is vígjátéki és drámai, időnként tragikusba hajló tónusokat visz fel egyszerre a gyöngyvászonra – ebben egy másik, sötét karakterekre szakosodott fenegyerek, Martin McDonagh nyomdokaiba lép, a kisebb mennyiségű spiritusz híján azonban nem sikerül brit kollégája legendás munkáihoz (lásd Erőszakik) hasonló emlékezetes alkotást összerántania. A Matador bérgyilkos figurája után Shepard gengszterhőse sem válik elvetemült, ikonikus figurává, látványos, karcos antréját követően a szerző fokozatos puhulásra ítéli, azonban az ízesen fröccsenő monológok, párbeszédek és jól irányzott fekete humorbombák, ha nem is hozzák el az igazi nagy balhét, egy figyelemreméltóbb zsákmánnyal mégis kecsegtetnek.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/01 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11631


előző 1 következőúj komment

Zoolander#1 dátum: 2014-11-27 11:31Válasz
A Kodolányi János Főiskola kommunikációs tanszék blogja. Én is publikálok rajta. Fogadjátok sok szeretettel.
https://amilapunk.wordpress.com/…/11/17/dom-hamingway-krit…/
Trafikant András