KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

            
             
             
             
             
             
             
             
             
   2012/július
MAGYAR PANTHEON
• Pintér Judit: Havasokon innen, búzamezőkön túl Szőts István centenáriuma
• Kelecsényi László: Hamis játékosok Ottlik-mozi
SPANYOLCSIZMA
• Sepsi László: Minden eladó Álex de la Iglesia
• Szabó Ádám: Valóságmágia Víctor Erice
• Huber Zoltán: Receptek előítéletek ellen Spanyolcsizma a Titanicon
WES ANDERSON
• Kovács Kata: Ahol a madár se jár Wes Anderson királysága
YOUTUBE-GENERÁCIÓ
• Farkas Gábor: Digitális delírium YouTube vs. Hollywood
WUXIA
• Géczi Zoltán: A háború művészete Stratégia és wuxia
STAND-UP KOMÉDIA
• Teszár Dávid: Dumaszínpad Kortárs amerikai stand-up comedy
• Baski Sándor: Hofi után szabadon Magyar stand-up
MOZIPEST
• Sípos Júlia: Loft kilátással Beszélgetés Kovács Dániellel
SPORTMOZI
• Hubai Gergely: Gyorsabban, magasabban, kamerával Az olimpia-filmek aranykora
MAMOULIAN
• Varró Attila: Művész és nyelvújító Rouben Mamoulian – 3. rész
FESZTIVÁL
• Buglya Zsófia: Fiatal film nézőt keres Linz – Crossing Europe
FILM / REGÉNY
• Roboz Gábor: A fenséges valutaárfolyam Don DeLillo: Cosmopolis
KRITIKA
• Schubert Gusztáv: Párizsi esernyők Szerelem nélkül soha
MOZI
• Bata Norbert: Sleeping Beauty
• Vajda Judit: Bel Ami – A szépfiú
• Huber Zoltán: Kínai, elvitelre
• Barkóczi Janka: Szauna Párizsban
• Forgács Nóra Kinga: LOL
• Kovács Marcell: Piranha 3DD
• Alföldi Nóra: Én, a séf
• Roboz Gábor: Pride
• Zalán Márk: Harmadnaposok
• Tüske Zsuzsanna: Hófehér és a vadász
• Baski Sándor: Felültetve
• Varró Attila: Az orvvadász
• Sepsi László: Bikanyak
DVD
• Pápai Zsolt: Ragyogó napfény
• Kovács Marcell: Az embervadász
• Tosoki Gyula: Sunset Limited
• Géczi Zoltán: Akira Kurosawa: Álmok
• Huber Zoltán: Cinéma vérité
• Varga Zoltán: A párizsi mumus
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi Kálvin Kázmér és Hobbes Huba

              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Harmadnaposok

Zalán Márk

A Few Best Men – ausztrál, 2011. Rendezte: Stephan Elliott. Írta: Dean Craig. Kép: Stephen F. Windon. Zene: Guy Gross. Szereplők: Laura Brent (Mia), Xavier Samuel (David), Kris Marshall (Tom), Kevin Bishop (Graham), Tim Draxl (Luke) Gyártó: Screen Australia. Forgalmazó: Forum Hungary. 97 perc.

Noha az ausztrál vígjátékok hagyományai egészen a hetvenes évek elejéig nyúlnak vissza, egészen az 1986-ban bemutatott Krokodil Dundee-ig kellett várni arra, hogy a távoli kontinens komédiái végérvényesen bebiztosítsák pozíciójukat a világ filmtérképén. Ezt erősítette tovább Stephan Elliott kultikus alkotása (Priscilla, a sivatag királynőjének kalandjai), a rendező pedig azóta is szorgalmasan bővíti változó színvonalú filmográfiáját, igaz, hosszabb-rövidebb szünetekkel. Legújabb alkotása, a Harmadnaposok számos vígjáték jól bevált alaphelyzetét egyesíti, hogy az első perctől az utolsóig szórakoztassa nézőjét. A mulattatásról négy fiatal londoni jó barát gondoskodik, akik közül a világjáró David váratlanul bejelenti, hogy egy ausztrál lányt fog feleségül venni, akit valójában alig ismer. Az esküvőre a leendő feleség családjánál kerül sor Ausztráliában. Davidet elkísérik a barátai, ám folyamatos szerencsétlenkedéseik a nagy esemény totális felfordulását eredményezik.

Annak érdekében, hogy produkciója még véletlenül se valljon kudarcot, Elliott több humor-formulát is alkalmaz: merít egy kicsit az angol és az ausztrál kultúra máig tartó ellentéteiből (ami az első ausztrál vígjátékok egyik lényeges humorforrása volt), beemeli a brit fekete humort (a forgatókönyvet a Haláli temetést jegyző Dean Craig írta), de a legtöbb esetben az egyszerű amerikai komédiákra támaszkodik. Egy esküvő, konfliktusok a szülőkkel, különösen a szigorú apafigurával, egy átmulatott vad éjszaka és annak következményei (ld.: Másnaposok 1-2.) mind kiváló receptek tréfás helyzetek ábrázolására és szellemes dialógusok megírására. A Harmadnaposok mindennek maximálisan eleget tesz, ám sok újat nem nyújt, ráadásul halmozza a kliséket, túlságosan felnagyítja a sztereotípiákat és előre látható fordulatokkal operál – de legalább szórakoztat.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2012/07 57-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11145