KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

      
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
   2010/december
PASOLINI / ANTONIONI
• Csantavéri Júlia: Ártatlanok Madarak és ragadozó madarak
• Pintér Judit: Botrányos őszinteség Nico Naldini: Pasolini élete
• Tornai Szabolcs: A meglepetés lépcsőfokai Antonioni filozófiája
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi
TRANSZHUMÁN JÖVŐ
• Kömlődi Ferenc: Utak Utópiába Transzhumanista kultúra
• Géczi Zoltán: A Prométheusz-vádirat Transzhumán manga/anime
ARTHUR PENN
• Pápai Zsolt: Hollywood Kis Nagy Embere Arthur Penn
EXPLOITATION
• Baski Sándor: A kacsintás esztétikája
• Varró Attila: Térhódítás Exploitation és 3D
ANGOLSZÁSZ KÉPREGÉNY
• Kovács Marcell: A kolosszusok árnyékában Új amerikai képregényfilmek
• Sepsi László: A pusztulás képkockái Stephen King képregényen
PASOLINI / ANTONIONI
• Dobai Péter: Szenvedély és ideológia Dialógus Pier Paolo Pasoliniről
• Pintér Judit: Szenvedély és ideológia Dialógus Pier Paolo Pasoliniről
• Szkárosi Endre: Szenvedély és ideológia Dialógus Pier Paolo Pasoliniről
ANGOLSZÁSZ KÉPREGÉNY
• Klág Dávid: A középszer ellen Scott Pilgrim a világ ellen
MAGYAR MŰHELY
• Varga Balázs: Tetten ért képek Új politikai dokumentumfilmek
• Gorácz Anikó: Szabadság tér Mindszenty-filmek
TELEVÍZÓ
• Deák Dániel: Dalolva szép a tévé Zenei tehetségkutatók
HATÁRSÁV
• Horeczky Krisztina: És megteremté a Nőt Martin Munkácsi-kiállítás
KÖNYV
• Gyenge Zsolt: Román hullámlovasok Gorácz Anikó: Forradalmárok
• Szabó Ádám: Új utakon Fejezetek a brit film történetéből
MOZI
• Gyenge Zsolt: Menedék
• Fekete Tamás: Száguldó bomba
• Zalán Márk: Érzéki csalódás
• Sepsi László: Ördög
• Forgács Nóra Kinga: Sporthorgászat
• Baski Sándor: Call Girl
• Kolozsi László: Gyermekeim apja
• Vajda Judit: Szerelmes lettem
• Roboz Gábor: Megaagy
• Alföldi Nóra: Könnyű nőcske
• Vörös Adél: Ilyen az élet
• Varró Attila: Már megint te
DVD
• Gelencsér Gábor: Fotográfia
• Czirják Pál: Aranyember-gyűjtemény
• Pápai Zsolt: Kisvárosi rock’n’roll
• Alföldi Nóra: W.
• Martsa András: Bobby

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Ilyen az élet

Vörös Adél

Life as We Know It­ – amerikai, 2010. Rendezte: Greg Berlanti. Írta: Ian Deitchman. Kép: Andrew Dunn. Zene: Blake Neely. Szereplők: Katherine Heigl (Holly Berenson), Josh Duhamel (Eric Messer), Christina Hendricks (Alison), Josh Lucas (Sam). Gyártó: Village Roadshow. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 114 perc.

Amikor a romantikus vígjáték műfaja kiegészül a drámával – vagy egyszerűen megjelenik benne némi drámai elem –, az örvendetes, de kétesélyes vállalkozás. Ha mélyül tőle a történet, árnyalódnak a karakterek, az mindenképp jót tesz az adott opusznak (ilyen volt Nora Ephron klasszikusa, A szerelem hullámhosszán, vagy a Lesz ez még így se), azonban rögtön kilóg a lóláb, ha a forgatókönyvíró a drámai vonallal csupán kifogásként, dramaturgiailag nem szükségszerűen egészíti ki a zsánert (A kabalapasi, Azt beszélik).

Szerencsére az Ilyen az élet nem az utóbbi álszent gesztus jegyében íródott, az alaphelyzete még életszerű is: a szülők hirtelen, tragikus halálát követően Holly és Eric, az egymás kitartó ellenszenvét élvező keresztszülők arról értesülnek, hogy a pár előrelátóan kettőjüket szemelte ki a kislány nevelőszülői pozíciójára – közös háztartásba zárva őket. A történet menete innentől természetesen a két főszereplő antipátiájának lassú, de biztos feloldódása a gyereknevelés izgalmas kalandjai közepette...

A forgatókönyvíró Ian Deitchman (korábbi munkája ironikus módon egy Gyerekkereskedők című tévéfilm) úgy tűnik, nem is gondolt bele, hogy milyen nehéz dolga van egy ilyen sztorival, hiszen az „éretlen szülőjelölt kontra pelenkázás” típusú gegek már az előző évtizedben kifutottak Hollywoodban, újat maximum egy egészen eredeti forgatókönyv hozhatott volna. Nem így történt: Deitchman biztonsági játékosként egy működő sémára írt egy működő szkriptet, Heigl és Duhamel a nézői szíveket dobogtatják, a helyes kisbaba látványa pedig a legjegesebb lelkeket is megolvasztja majd. Mindenki jól jár, és mindez még rímel is a film címére.

Vörös Adél


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2010/12 57-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10441