KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1981/február
• Csala Károly: Életfogytiglani házépítő Köszönöm, megvagyunk
• Kardos István: Hasonlatok nélkül A Köszönöm, megvagyunk forgatókönyvírójának jegyzetfüzetéből
• Bikácsy Gergely: Ízeveszett történetek Boldogtalan kalap
• Tancsik Mária: Elsőfilmesek, 1981
DOKUMENTUMFILM
• Sára Sándor: Pergőtűz A II. Magyar Hadsereg a Don-kanyarban (1.)
FILMZENE
• Lőrincz Andrea: A mozizongorától az elektromos gitárig Beszélgetések a filmzenéről (3.)
• Ránki Júlia: A mozizongorától az elektromos gitárig Beszélgetések a filmzenéről (3.)
VITA
• Szále László: A filmek „könyvtárai” Vita a filmklubok és a társadalmi forgalmazás gondjairól

• Hegedűs Zoltán: A téboly kódrendszere Woyzeck
• Palugyai István: A Horizont látóhatára Tévé-mozi és rövidfilm-mozi
• Bikácsy Gergely: „A nulla alól újrakezdeni” Beszélgetés Jean-Luc Godard-ral
• Xantus Judit: „Gondoljunk inkább képekre” Beszélgetés Jean-Luc Godard-ral
• Csala Károly: Szerelmi történetek Új bolgár filmek
FESZTIVÁL
• Fehéri Tamás: Filmesek a barikádokon Lipcse
• Zilahi Judit: Futball és más játékok Osztrák filmnapok
• Zsugán István: Éjféli mozik Figuira da Foz
LÁTTUK MÉG
• Sólyom András: S.O.S. Concorde
• Hegedűs Tibor: A papa mozija
• Dániel Ferenc: A halál magnószalagon érkezik
• Csala Károly: Férj és feleség
• Boross László: Pugacsov
• A. Kovács Miklós: Talán jövőre
• Iván Gábor: Sem veled, sem nélküled
• Barabás Judit: Vágta
• Báron György: Robotokkal a Szaturnusz körül
• Bende Monika: Nemzeti vadászat

• Reményi József Tamás: Láttuk a Beatles-t Lennonék a filmvásznon
TELEVÍZÓ
• Nemes Nagy Ágnes: Sándor Mátyás kapitány
• Lukácsy Sándor: Korunk hőse pizsamában Hínár
• Veress József: „Úgy szép a magyar, ha részeg” Némafilm
• Eszéki Erzsébet: Téves feltevések a tévés kor gyermekéről
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: VIII. Henrik magánélete
• Karcsai Kulcsár István: A vád tanúja
• Karcsai Kulcsár István: A legyek ura
KÖNYV
• Hegedűs Tibor: Kismonográfia Grigorij Csuhrajról
• Eszéki Erzsébet: Mítosz helyett történelem a vásznon
• Schéry András: Gaál István: Emlékezet és lelkiismeret
POSTA
• Tamás Krisztina: Lancelot lovag Olvasói levél – Szerkesztői válasz

             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A papa mozija

Hegedűs Tibor

 

Egy ravasz revürendező retrója. Rámenős „róka”, ki ríkatni, vagy röhögtetni akar. Ránkbízza. Reméljük, módszere nem válik divattá. Az idézőjelbe tett filmeket még hamarább megunja az ember, mint e rémes alliterációs játékot... Két, a harmincas éveikre jellemző érzelmes-giccses-melodramatikus történetet összekapcsolni, s finom stílparódiával tolmácsolni olyan tévedés, mintha Karinthy Így írtok ti sorozatában mondjuk karikírozó regényeket írt volna, jellemző karcolatok helyett! Stanley Donen viszont jó ötletnek tartja, ami azt a gyanút kelti, hogy sikerét az irónia iránt érzéketlen tömegek ponyva-éhségére alapozza, és a félévszázados sztorik fogyaszthatóságára. Nem hisszük, hogy a kemény-öklű amerikai magyar (!) gyerek ökölvívó (majd jogásza) karrierje, s megható önfeláldozása bárkit is elandalítana, s azt sem, hogy a nézők könnyet hullajtanának a halálos kórban szenvedő jóságos revüigazgató sorsán. Biztos viszont, hogy – a kitűnő George C. Scott és Eli Wallach minden igyekezete ellenére – mosolyogni sem fogunk másfél órán át. Vigaszt alkalmasint abban lelünk, hogy a film második részében, a revüben Donen, igazi szakmája közegében, élvezettel mozog, s hatásosan támasztja fel e műfaj múltját.

Sajnálhatjuk, hogy e hibrid-film helyett nem igazi revüretrót készített az Ének az esőben mintájára! Igaz, most nem volt a rendezéshez olyan partnere, mint egykor Gene Kelly, akivel 1949-ben – Bernstein zenéjére – A városban című híres film-musicalt készítette. Amit szívesen megnéznénk. Esetleg A papa mozija helyett.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1981/02 42. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7559